خنک کننده MSI MPG CORELIQUID K360 به جنگ توان حرارتی پردازنده می رود

نمایشگاه CES 2021 امسال پر شکوه بود اما تمام مشتاقان از حضور در این مراسم محروم مانند. دلیل آن هم مشخص است: ویروس کرونا. تمام شرکت ها در این نمایشگاه معتبر مراسمی آنلاین پرشکوهی را ارائه کردند. اما MSI چه در مراسم بخش لپ تاپ ها و چه در مراسم قطعات سخت افزاری و تجهیزات گیمینگ بسیار خوش درخشید. یکی از جذاب ترین محصولات معرفی شده توسط اژدهای تایوانی، خنک کننده MSI MPG CORELIQUID K360 بود که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، در این سالها یکی از راه های رسیدن به عملکرد بالا برای تولیدکننده های مطرح مانند اینتل، انویدیا و AMD بالا بردن توان حرارتی قطعات بود. هرچه توان حرارتی بالاتر رود، محدودیت های عملکردی در قطعه کمتر شده و قطعه مورد نظر می تواند با فرکانس کاری بالاتر و در نهایت عملکرد بهتر روبرو شود. اما همانطور که می دانید با افزایش توان حرارتی نیاز به دفع حرارتی دوچندان می شود.

از این رو شرکتی بزرگی مانند MSI به خوبی می داند که پردازنده های نسل 10 و نسل 11 اینتل و همچنین پردازنده های رایزن سری 3000 و 5000 شرکت AMD نه تنها عملکرد بالایی دارند بلکه پتانسیل بالایی هم برای اورکلاک شدن دارند. واژه ای که با توان حرارتی و بالا رفتن دما پردازنده هم سو است. با این وجود برای به حداکثر رساندن پتانسیل کاری پردازنده راهی نیست جز خنک نگه داشتن آن.

شرکت MSI در مراسم CES 2021 جدیدترین محصولات خود و البته خنک کننده MPG CORELIQUID K360 را معرفی کرد. خنک کننده سیکل بسته ای که بر خلاف رقیبان به خوبی می تواند اعتماد کاربر را جلب کند. چرا؟ چون ساختاری که برای MPG CORELIQUID K360 در نظر گرفته شده است حتی بروی برگه هم توانایی میزبانی از هیولاهای پردازشی را دارد چه برسد در عمل!.

شاید با خود بگویید که ساختار تمام خنک کننده های مایع مشابه هم است اما در واقعیت چنین نیست. توجه به جزئیات در ساخت یک خنک کننده می تواند عملکرد نهایی را افزایش دهد. این عملکرد نهایی نه تنها با بالا رفتن پتانسیل کاری پردازنده شما را شگفت زده می کند، بلکه با افزایش طول عمر شما را از خرید مجدد یک خنک کننده پس از مدتی کوتاه بی نیاز ساخته و البته بی اعتمادی به خنک کننده های مایع را کاهش می دهد.

ویژگی های MSI MPG CORELIQUID K360

خنک کننده جدید شرکت MSI به عنوان پرچمدار سری کولینگ های اژدهای تایوانی، با استفاده از رادیاتور 360 میلی متری به سرعت قدرت عملیاتی خود را به رخ می کشد. حال در نظر بگیرید که برای رساندن هوا و ایجاد یک جریان هوای مناسب به سمت رادیاتور از سه فن Torx Fan 4.0 استفاده شده است. فنی با ساختار اختصاصی که تیغه های به هم متصل شده دارد تا با تشکیل یک حلقه، جریان متمرکز و بیشتری را به سمت رادیاتور هدایت کند. همچنین در چهار گوشه هر فن پد های ضد لغزش نصب شده تا نویز یا صداهای اضافی چرخش فن را در سرعت های مختلف حذف کند.

بلاک واتر کولر MPG CORELIQUID K360 اینبار دستخوش تغییرات بسیار شده است. ابعاد بزرگتر این بلاک بی دلیل نیست. بجز طراحی خیره کننده بلاک، یک نمایشگر 2.4 اینچی بروی آن قرار گرفته است تا محتوای مورد نظر را نمایش دهد. این محتوا می تواند دمای پردازنده باشد، فرکلانس کاری پردازنده باشد یا هر نوع گیف دلخواه از سمت کاربر را به نمایش بگذارد.

اما یکی دیگر از دلایل بزرگی این بلاک وجود فن 6 سانتی متری داخل آن است. این فن که از نسل فن های TORX FAN 3.0 ام اس آی است، کمک می کند تا دفع حرارت سریعتر صورت گیرد. در واقع MSI با این کار توانسته یک ترکیب قدرتمند برای پردازنده هایی ایجاد کند که یا توان حرارتی بالایی دارند و یا با اورکلاک کردن مانند یک بخاری عمل می کنند.

لوله های انتقال مایع یا کولانت با نقطه اتصال عالی و البته ساختار خوب چند لایه خیال کاربر را از نشتی های احتمالی راحت کرده و البته سرعت بیشتری به انتقال حرارت می بخشد. همچنین این نوع ساختار باعث می شود تا حرارت کولانت از دیواره لوله ها بیرون نزده تا در مجموع فضای داخل کیس به محیطی ایمن و خنک برای دیگر قطعات تبدیل شود.

بجز نمایشگر 2.4 اینچی که قابلیت مانیتورینگ و نمایش تصویرسازی های متحرک را دارد، فن ها به نورپردازی ARGB مجهز شده اند تا کاربر بتواند با استفاده از نرم افزار دراگون سنتر مدیریت کاملی بروی نورپردازی داشته باشد یا آن را با نورپردازی دیگر قطعات همگام سازی کند.

ام اس آی قیمت و زمان عرضه این کیت AIO را اعلام نکرده است اما رقیبان این خنک کننده بین 300 تا 580 دلار قیمت دارند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد