دیمنسیتی 2000 اولین پردازنده 5 نانومتری مدیاتک خواهد بود

سری دیمنسیتی پردازنده های شرکت مدیاتک تا به امروز توانسته اند عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارند. این بار نیز قرار است شاهد رونمایی پردازنده دیمنسیتی 2000 به عنوان اولین و جدیدترین پردازنده 5 نانومتری این شرکت باشیم که مشخصات قدرتمندی را نیز با خود به همراه خواهد داشت. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از شایعات منتشر شده در رابطه با هسته های در نظر گرفته شده برای این پردازنده پرچمدار.

دیمنسیتی 1000 پلاس تا به امروز قدرتمند ترین پردازنده این شرکت می باشد که توانست در تست های بنچمارک های گرفته شده امتیاز های بسیار خوبی را در بخش تک هسته و چند هسته ای کسب کند. این پردازنده حتی توانست در تست های بنچمارک AnTuTu امتیاز بالاتری به نسبت پردازنده Kirin 990 کسب کند.

مدیاتک قصد دارد تا در چند روز آینده از جدیدترین پردازنده های خود، یعنی دیمنسیتی 1100 و 1200 پرده برداری کند. البته هر دوی این پردازنده ها با معماری 6 نانومتری معرفی خواهند شد. حال دیمنسیتی 2000 قرار است به عنوان اولین پردازنده این شرکت با معماری 5 نانومتری معرفی شود.

این پردازنده 5 نانومتری به هشت هسته قدرتمند مجهز خواهد شد. چینش 1+3+4 برای هشت هسته این پردازنده در نظر گرفته شده. پیش بینی می شود که برای هسته اصلی، هسته X2 در نظر گرفته شده و به احتمال زیاد این هسته توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز را خواهد داشت.

سه هسته Cortex-A79 به همراه چهار هسته اقتصادی و کم مصرف Cortex-A78 به همراه هسته اصلی که به آن اشاره کردیم، قرار است هشت هسته قدرتمند این پردازنده 5 نانومتری را تشکیل دهند. برای GPU یا همان پردازنده گرافیکی Mali-G79 برای دیمنسیتی 2000 در نظر گرفته خواهد شد. اوپو و ویوو شرکت هایی هستند که قرار است از این پردازنده برای گوشی های هوشمند خود بهره ببرند. البته در این میان با توجه به اینکه آنر وی 40 قرار است به پردازنده دیمنسیتی 1000 پلاس مدیاتک مجهز شود، پیش بینی می شود که در آینده همکاری بیشتری را مدیاتک داشته باشد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !