آماده جنگ با دو مادربرد MEG B550 UNIFY و MEG B550 UNIFY-X ام اس آی

شرکت MSI دو مادربرد جدید از سری B550 را معرفی کرد. مادربردهای MEG B550 UNIFY و MEG B550 UNIFY-X با تاکید بر عملکرد بالا ساخته شده اند و مانند همیشه سری UNIFY را با قابلیت جابجا کردن رکوردهای جهانی همراه می سازند.

زبان طراحی و روح محصولات UNIFY همانند یک شوالیه به رنگ بندی مشکی و سفید مزین شده است و همانند باطن هر چه در ظاهر هم دارد برای عملکرد بهتر شکل گرفته است. محصولات سری UNIFY به نورپردازی RGB علاقه ای ندارند. دلیل این امر هم استفاده از حداکثر فضا برای به کارگیری سیستم خنک کننده کاربردی تر و قطعات حساس قدرتمند تر است.

همانطور که عنوان کردیم این مادربردها با تاکید بر عملکرد بالا ساخته شده اند. مادربرد MEG B550 UNIFY با تأکید بر عملکرد نهایی، رکوردهای شگفت آور اورکلاک را برای گیمرهای علاقه مند به ارمغان می آورد. به طور مثال اورکلاکرهای ام اس آی با پردازنده AMD Ryzen 5 3600XT توانستند به فرکانس 6155.35 مگاهرتز در تک هسته دست پیدا کنند که عدد بسیار عالی است و البته رکورد جهانی هم با این اورکلاک به اسم این مادربرد ثبت شده است.

استفاده از چهار درگاه M.2 یکی دیگر از جذابیت های دو مادربرد MEG B550 UNIFY است. دسترسی آسان و تعداد بالا نه تنها برای گیمرها بلکه برای تولیدکنندگان محتوا هم می تواند گزینه جذابی باشد. تعداد سه درگاه M.2 از نسل چهار پر سرعت یا PCIe 4.0 هستند و یک درگاه هم از نسل سه.

برای حفظ عملکرد بالا و پایداری سالیدها، این دو مادربرد دارای شیلد خنک کننده منحصر به فرد دو طرفه M.2 Shield Frozr است. این نسل جدید از طراحی حرارتی M.2 است که با ارائه بهترین حفاظت حرارتی می تواند سرعت بسیار بالا و پایداری در عملکرد را تضمین کند.

مدار قدرت 2+14 فاز دیجیتال 90 آمپر به تنهایی نشان دهنده قدرت بالای این مادربرد برای میزبانی از پردازنده های قدرتمند AMD Ryzen است. نسل سوم چوک های تیتانیومی به همراه دیگر قطعات حساس و قدرتمند، دو کانکتور برق و فناوری Core Boost به راحتی می توانند برای رکوردهای اورکلاک کاربر را همراهی کنند.

دو هیت سینک بزرگ که تمام فضای آنها به سیستم خنک کننده اختصاص یافته است نه نورپردازی RGB. این هیت سینک ها به وسیله یک هیت پایپ به هم متصل شده اند. در این اتصال تمام ماسفت ها و کامپوننت های مهم خنک می شوند اما وظیفه انتقال حرارت بر عهده پد حرارتی فوق العاده با قدرت انتقال 7 وات بر کلوین متر است که بسیار شگفت آور است.

مادربردهای سری MEG B550 UNIFY دارای شبکه داخلی 2.5 گیگابتی در ثانیه به همراه جدیدترین نسل شبکه بی سیم یعنی Wi-Fi 6 AX هستند. پورت شبکه 2.5 گیگابیت در ثانیه سریعتر از گذشته می تواند داده ها را انتقال دهد و البته راه حل Wi-Fi 6 AX هم به عنوان یک شبکه انقلابی با ظرفیت بسیار بهتر انتقال داده نسبت به نسل قبل در این مادربردها خودنمایی می کند.

مادربرد MEG B550 UNIFY از چهار اسلات DIMM استفاده می کند اما مادربرد MEG B550 UNIFY-X به دو اسلات DIMM مجهز شده است. این ویژگی MEG B550 UNIFY-X برای شیطنت کاربران و اورکلاکرها درنظر گرفته شده است تا به اعداد خیره کننده در فرکانس رم دست یابند و محدودیت ها را کنار بگذارند.

قدرت بالای مادربرد MEG B550 UNIFY-X در اورکلاک ماژول رم توسط یکی از اورکلاکرهای ام اس آی تست شد تا ثابت کند این مادربرد می تواند به راحتی مرزها را جابجا کند. این اورکلاکر توانست فرکانس ماژول رم را بروی مادربرد MEG B550 UNIFY-X به 6536 مگاهرتز برساند.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود