رخ نمایی مادربرد MEG Z490 GODLIKE پرچمدار کاروان Z490 ام اس آی

تب معرفی مادربردهای مبتنی بر چیپ ست Z490 این روزها بسیار داغ است. شرکت ها یکی پس از دیگری مادربردهای Z490 خود را برای میزبانی از پردازنده های نسل 10 اینتل و سوکت LGA 1200 معرفی می کنند. اما این بار نوبت ام اس آی است که در کنار دیگر مادربردهای Z490 تصویر آخرین پرچمدار خود یعنی MEG Z490 GODLIKE را منتشر کرد. پرچمدار جدید ام اس آی از نظر ظاهری تغییراتی را نسبت به دیگر GODLIKE های این شرکت تجربه می کند. استفاده از پنل هایی با طراحی جذاب در بخش مدار تغذیه، چیپ ست و درگاه M.2 نشان از یک مادربرد خنک دارد. پنل بالای I/O اینبار با نشان اژدها مزین شده است که خود به نورپردازی RGB مجهز است. نسل جدید نمایشگر OLED به عنوان داشبورد که نقش مانیتورینگ و نمایش انیمیشن های پیشفرض و شخصی سازی شده را دارد قطعاً این مادربرد را خاص تر از دیگر مادربردهای Z490 ام اس آی می کند.

در بخش پردازنده هم سوکت LGA 1200 با مدار تغذیه یا مدار رگولاتور قدرتمند خودنمایی می کند. مادربرد MEG Z490 GODLIKE به مدار تغذیه 16+1+1 فاز 90 آمپر مجهز شده. مداری قدرتمند که قطعاتی مشابه آن را قبلا در Z390 GODLIKE دیده بودیم. سه اسلات تقویت شده PCIe x16 به همراه سه درگاه M.2 از دیگر موارد قابل ذکر است. همچنین این مادربرد به کارت توسعه Xpander-Z Gen 4 مجهز شده است که می تواند از چند سالید به طور همزمان پشتیبانی کند و البته با خنک کننده فعال، عملکرد بالای سالیدها را تضمین کند. اما نکته جالب این است که بروی این کارت توسعه نشان Gen 4 دیده می شود که به معنی سازگاریی با PCIe 4.0 است.

این مادربرد با دو شکاف Thunderbolt 3 و ترکیبی از درگاه های 10 گیگابیت در ثانیه و پورت Ethernet با سرعت انتقال 2.5 گیگابیت در ثانیه نقش پرچمدار بودن خود را حفظ کرده است. و اما در آخر باید بدانید که مادربرد MEG Z490 GODLIKE با برچسب قیمت 960 یورو نزدیک به 16 میلیون تومان قیمت دارد.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !