معرفی مادربرد های خانواده ROG MAXIMUS XII ایسوس مجهز به چیپ ست Z490 اینتل

معرفی مادربرد های خانواده ROG MAXIMUS XII ایسوس مجهز به چیپ ست Z490 اینتل

کمپانی ایسوس اقدام به معرفی مادربرد های گیمینگ و اورکلاکینگ از خانواده ROG MAXIMUS XII مجهز به چیپ ست Z490 اینتل کرده است. مادربرد هایی که نهایت کارایی، امکانات، قدرت و زیبایی را با خود یدک می کشند و هیچ کاربری نمی تواند در مقابل ابراز علاقه به آنها مقاومت کند.

مادربرد های خانواده ROG MAXIMUS XII شامل 5 مدل می شوند و به سوکت LGA 1200 و چیپ ست Z490 اینتل مجهز شده اند. ایسوس پیش از این مادربرد های سری PRIME و TUF GAMING را معرفی کرده بود و اکنون نوبت به قدرتمندترین محصولات از سری Z490 فرا رسیده است.

پنج مدل مادربرد جدید ایسوس ROG شامل مدل های ROG Maximus XII Extreme و Extreme Glacial با کد M12E، مدل ROG Maximus XII Formula با کد M12F، مدل ROG Maximus XII Hero WiFi با کد M12H و در نهایت مادربرد ROG Maximus XII Apex با کد M12A می شود. در این بین مادربرد ایسوس Extreme Glacial جدیدترین عضو از خانواده MAXIMUS به شمار می رود که به نوعی پرچمدار این خانواده خواهد بود.

مادربرد ایسوس ROG Maximus XII Extreme به یک مدار تغذیه 16 فاز پر قدرت با شدت جریان 90 آمپر مجهز شده که نشان دهنده قدرت بالای آن در ارائه حداکثر کارایی ممکن از پردازنده های نسل دهم جدید Comet Lake اینتل است. در این مادربرد از فناوری های Thunderbolt 3 و شبکه سیمی 10 گیگابیتی استفاده شده است. نسخه Glacial نیز علاوه بر طراحی ظاهری، در بخش امکانات نیز دچار تغییر شده و وجود قابلیت نصب خنک کننده مایع سیکل باز، شرایط برای فعالیت در دمای زیر صفر به منظور اورکلاک حرفه ای را فراهم ساخته است.

مادربرد ایسوس ROG Maximus XII Formula نیز یک محصول مخصوص اورکلاکرهای حرفه ای است و قابلیت خنک سازی مدار تغذیه مادربرد با بهره گیری از واترکولر سیکل باز وجود دارد تا هنگام اورکلاک، بتوانید دمای VRM را کنترل کرده و از طریق آن حداکثر عملکرد را در دراز مدت ارائه دهید. این مادربرد فاقد فناوری Thunderbolt 3 بوده، اما شبکه سیمی 10 گیگابیتی برای آن در نظر گرفته شده است.

مادربرد ایسوس ROG Maximus XII Hero (دارای شبکه بی سیم WiFi) محصول بعدی کمپانی تایوانی در این خانواده پر جمعیت به شمار می رود که از PCB هشت لایه با کیفیت ساخت بالا، شبکه سیمی 1 و 5 گیگابیتی به همراه قابلیت های استاندارد چیپ ست Z490 اینتل بهره می برد. در انتهای لیست نیز مادربرد ایسوس Maximus XII Apex قرار دارد و از امکاناتی مانند PCB شش لایه و شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی بهره می برد.

مادربرد ایسوس ROG Maximus XII Apex می تواند از حافظه رم DDR4 با حداکثر فرکانس 5000 گیگاهرتز پشتیبانی کند و همانند سایر محصولات قدرتمند این کمپانی در خانواده ماکسیموس به مدار تغذیه 16 فاز مجهز شده است. کارت صدای حرفه ای SupermeFX S1220A به همراه دیود های نوری ARGB و RGB از دیگر امکانات مادربرد های جدید ایسوس به شمار می روند.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !