انتشار تصاویر و مشخصات مادربرد ایسوس TUF Gaming Z490-PLUS Wi-Fi

انتشار تصاویر و مشخصات مادربرد ایسوس TUF Gaming Z490-PLUS Wi-Fi

ساعاتی قبل تصاویر و مشخصات مادربرد ایسوس مدل TUF Gaming Z490-PLUS Wi-Fi با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل دهم Comet Lake اینتل و تجهیز به سوکت جدید LGA 1200 در سطح رسانه های جهان منتشر شد. این مادربرد به مشخصات قابل قبولی مجهز شده و می تواند نظر بسیاری از کاربران حرفه ای را به خود جلب کند.

مادربرد ایسوس مدل TUF Gaming Z490-PLUS Wi-Fi به مدار تغذیه 16 فاز مجهز شده و این مدار تغذیه با استفاده از هیت سینک های آلومینیومی به رنگ مشکی خنک می شود. مدار تغذیه این مادربرد در دو سمت چپ و بالای سوکت LGA 1200 اینتل نصب شده و توان مورد نیاز پردازنده های نسل دهم Comet Lake اینتل توسط یک کانکتور 8 پین و یک کانکتور 4 پین تامین می شود.

چهار اسلات حافظه رم مادربرد ایسوس TUF Gaming Z490-PLUS Wi-Fi از چهار اسلات رم DDR4 بهره می برد و آنها می توانند از حداکثر 128 گیگابایت حافظه با فرکانس اورکلاک شده 4600 مگاهرتز پشتیبانی می کند. رنگ بندی اسلات های حافظه با توجه به چینش دو کاناله شامل دو رنگ مشکی و نقره ای می شود تا به این ترتیب قابلیت تفکیک میان آنها به وجود آید.

دوست داران درایو سالید می توانند از طریق کانکتور های ساتا 3 و همچنین اسلات های M.2 نسبت به نصب انواع SSD اقدام کنند. در مادربرد ایسوس تعداد 6 کانکتور ساتا 3 با پهنای باند 6 گیگابیت بر ثانیه و دو اسلات M.2 با پشتیبانی از درایو های PCI Express 3.0 x4 و SATA تعبیه شده است. اسلات های M.2 می توانند از درایوهای سالید حرفه ای و قدرتمند Intel Optan پشتیبانی کنند تا سرعت راه اندازی سیستم عامل و اپلیکیشن ها به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

برای نصب کارت گرافیک نیز دو اسلات PCI Express 3.0 x16 در نظر گرفته شده که یکی از آنها به شیلد محافظ برای تحمل وزن بیشتر و همچنین طول عمر بالاتر مجهز شده است. خنک سازی چیپ ست Intel Z490 روی مادربرد ایسوس با استفاده از هیت سینک آلومینیومی انجام شده و در امتداد آن نیز هیت سینک مخصوص اسلات M.2 مشاهده می شود. در دو بخش از مادربرد از جمله بخش کناری اسلات های حافظه رم و کنار هیت سینک بزرگ چیپ ست Z490 اینتل، دیود های نوری با پشتیبانی از رنگ های RGB مشاهده می شود که امکان مدیریت آنها با استفاده از نرم افزار AURA SYNC وجود دارد.

در پنل پشت مادربرد TUF Gaming Z490-PLUS Wi-Fi امکانات ارتباطی متعددی از جمله پورت های قدیمی PS/2، HDMI، DisplayPort، USB 3.2 Gen 2 Type-C، USB 3.2 Gen 2، USB 3.2 Gen 1، پورت شبکه گیگابیتی، شبکه بی سیم WiFi-6، بلوتوث نسخه 5.1 و جک های صوتی 5 کاناله با استفاده از چیپ ست صوتی Realtek S1200A مشاهده می شود. مادربرد ایسوس قرار است با قیمت حدود 160 تا 180 دلار روانه بازار های جهانی شود.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !