امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۰۸:۵۲

مایکروسافت پرفروش‌ترین ناشر بازی‌های ویدیویی سال 2024 شد

شرکت مایکروسافت در ماه دسامبر سال 2024 به عنوان برترین ناشر بازی‌های ویدیویی شناخته شد و در این ماه، نزدیک به نیم میلیارد دلار در سراسر پلتفرم‌های PC، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس صرف خرید بازی‌های این شرکت شد.

به گزارش امروز وبسایت VGC، این خبر توسط شرکت تحقیقاتی Ampere تایید می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهند که بخش بزرگی از موفقیت مایکروسافت در فصل حساس تعطیلات، به لطف انتشار Call of Duty: Black Ops 6 بود. این بازی قبلاً در ماه نوامبر سال 2024 با 38 میلیون کاربر ماهانه، موفقیت چشمگیری کسب کرد. استراتژی چندپلتفرمی مایکروسافت به‌وضوح نتیجه داده؛ چراکه 64٪ از هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای بازی‌های این شرکت در ماه دسامبر روی کنسول‌های پلی‌استیشن بود.

در مجموع، کاربران 465 میلیون دلار برای بازی‌های مایکروسافت هزینه کرده‌اند که این اتفاق شرکت را به صدر جدول ناشران می‌رساند. مایکروسافت با فاصله‌ای قابل توجه، از Electronic Arts (EA) پیشی گرفت، چراکه EA در ماه دسامبر 366 میلیون دلار درآمد داشت. رقمی که عمدتاً به لطف EA Sports FC 25 به دست آمد.

کنسول XBOX Series S با حافظه 1 ترابایت و رنگ مشکی معرفی شدبا توجه به موفقیت مالی شرکت مایکروسافت در اجرای استراتژی چندپلتفرمی، اظهارات اخیر فیل اسپنسر چندان جای تعجب ندارد. در مصاحبه‌ای طولانی که این هفته منتشر شد، رئیس ایکس‌باکس درباره این استراتژی صحبت و تأکید کرد که انحصاری نگه داشتن بازی‌ها روی یک پلتفرم، رویکرد مایکروسافت نخواهد بود.

در واقع، او تأیید کرد که هر بازی منتشرشده توسط مایکروسافت، در نهایت روی پلتفرم‌های دیگر هم عرضه خواهد شد. برخی از افراد فعال در صنعت بازی، مانند توماس مالر (مدیرعامل Moon Studios)، معتقدند که سونی هم در نهایت به سمت انتشار بازی‌های خود روی پلتفرم‌های مختلف خواهد رفت. یکی از دلایل این موضوع، رکود بازار کنسول‌هاست که مدت زیادی رشد قابل توجهی نداشته است.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با بازی‌ها و سایر اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد این موفقیت ایکس‌باکس چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *