بازیمو: نقدی بر Mortal Shell عنوانی برخاسته از جهنم

شرکت های موفقی هستند که استانداردهای مختلفی چه در زمینه گرافیک، گیم پلی و تکنولوژی های مختلف مربوط به بازی تعریف می کنند و هم به عنوان پایه گذار در آن سبک شناخته می شوند و هم الگوی رفتاری برای شرکت های مختلف می شوند.

شرکت From Software در سال 2011 بازی جدید خود را با عنوان Dark Souls معرفی کرد. بازی دارک سولز در سبک نقش آفرینی وارد عرصه سرگرمی شد و توانست نگاه ها را به سمت خود جلب کند. بازی دارک سولز بسیار خلاقانه و با درجه سختی بی رحمانه و گیم پلی عمیق که توانست تعریف های جدیدی در سبک نقش آفرینی بوجود بیاورد. شرکت From Software تا سال 2016 سه نسخه از بازی Drak Souls را منتشر کرد و در هر شماره ابعاد جدیدی به بازی اضافه کرد. شرکت تازه کار Cold Symmetry در اولین تجربه بازی سازی خودش به سراغ سبک نقش آفرینی رفته و عنوان Mortal Shell را معرفی کرده. با نگاهی به پیش نمایش بازی Mortal Shell متوجه می شوید بازی چقدر برای شما آشناست، از استایل گرافیکی تا گیم پلی و اتمسفر بازی همه و همه شما را به یاد بازی Dark Souls می اندازد.

سازندگان مورتال شل هم به این مساله اعتراف کرده اند که با الهام از سری سولز این بازی را ساخته اند. داستان بازی در یک فضای آخرزمانی سیاه اتفاق می افتد در جایی که شخصی شبه انسان و نیمه هیولا که انگیزه های عجیبی برای از بین بردن هیولاها و موجودات عجیب دارد و قصد پیدا کردن Shell هایی را دارد که در حصار دشمنان است و با کسب آن ها می تواند قدرت های خود را افزایش دهد.

گرافیک بازی در پیش نمایش چند مورد را در زمینه گرافیک را نشان می دهد، در بخش طراحی کاراکترها بازی مورتال شل بسیار خلاقانه کار کرده و مدل ها جزییات بسیار خوبی دارند و از طراحی هنری خوبی بهره می برند و باز هم استایل ها شبیه به دارک سولز هستند ولی در قسمت انیمیشن ها بازی هنوز جای کار دارد و بعضی انیمیشن ها خشک هستند. در بخش طراحی محیط ها به نظر کم کاری هایی به چشم می خورد از لحاظ ساختاری محیط ها تکراری، صاف و بدون جزییات هستند و از تنوع چشم گیری برخوردار نیستند. بازی Mortal shell از Unreal Engine 4 استفاده می کند و کیفیت بافت ها در حد خوبی هستند ولی بعضی محیط ها بی کیفیت هستند.

در مجموع به نظر می رسد بازی Mortal Shell پتانسیل مناسبی دارد و نمایش های خوبی داشته است. مورتال شل شاید چیزی را به سبک نقش آفرینی اضافه نکند ولی تجربه لذت بخشی از دنیایی سیاه و راز آلود خواهد بود. بازی Mortal Shell در بازه زمانی سال 2020 در ماه جولای برای کنسول های  Ps4 و Xbox one و Pc عرضه خواهد شد.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !