پاسخ رسمی اپل به شایعات: تراشه اپل از تاندربولت 4 پشتیبانی می کند؟

پاسخ رسمی اپل به شایعات: تراشه اپل از تاندربولت 4 پشتیبانی می کند؟

تولید تراشه اپل برای استفاده در محصولات سری مک مهم ترین خبر هفته های اخیر جهان فناوری بود که با واکنش بسیاری مواجه شد و اکنون با معرفی فناوری تاندربولت 4، شایعات متعددی در خصوص پشتیبانی سیستم روی یک چیپ اختصاصی اپل از این فناوری جدید منتشر شده است.

فناوری تاندربولت 4 که به عنوان یک طرح جامع و با مشارکت بسیاری از بزرگان دنیای فناوری از جمله اپل و اینتل توسعه یافته، به زودی در دسترس شرکت های تولید کننده و کاربران قرار خواهد گرفت. تراشه اپل که به صورت انحصاری برای محصولات سری مک طراحی و تولید می شوند، از ساختار Big Little (یک هسته قدرتمند و چند هسته با توان مصرفی پایین) بهره می برد و قرار است انواع مختلف آن در یک پروسه 5 ساله، جایگزین پردازنده های اینتل شود.

از این رو شایعات مختلفی در خصوص پشتیبانی یا عدم پشتیبانی تراشه اختصاصی اپل از فناوری تاندربولت 4 به گوش می رسد. با توجه به اینکه محصولات اپل در سال های اخیر که از پردازنده های اینتل بهره می بردند، همواره از فناوری تاندربولت 3 برخوردار بودند، وجود آن برای بسیاری از کاربران چالش برانگیز شده است.

اپل در نهایت با پاسخ رسمی خود به شایعات پایان داده و اعلام کرده که تراشه اختصاص آنها از فناوری تاندربولت 4 بهره می برد. اپل به عنوان یکی از شرکای طراحی و توسعه فناوری Thunderbolt 4 در این زمینه پیش رو بوده و اولین محصول آنها با استفاده از سیستم روی یک چیپ انحصاری که در انتهای سال 2020 به بازار عرضه می شود، از سیستم ارتباطی جدید بهره خواهد برد.

در سال های اخیر تمامی محصولات اپل که به پردازنده اینتل مجهز شده بودند، از فناوری تاندربولت 4 برخوردار بوده و سرعت قابل توجه در انتقال داده و قابلیت های دیگری مانند اتصال داک اختصاصی و انواع لوازم جانبی به محصولات سری Mac نیز توسط این فناوری ارائه می گردید. اپل اعلام کرده که در یک دهه اخیر، همواره در پروژه توسعه Thunderbolt مشارکت داشته و محصولات متعددی را مبتنی بر آن تولید و روانه بازار کرده است.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد