ام اس آی مادربرد MPG B550I GAMING EDGE MAX WIFI را معرفی کرد

نزدیک یک سال از معرفی چیپ ست های سری AMD 500 گذشته است اما همچنان شاهد رونمایی مادربردهایی با این چیپ ست ها هستیم. قطعا ممکن است از خود بپرسید که این معرفی دیر هنگام چه سودی دارد؟ با توجه به این که AMD به زودی پردازنده های رفرش شده سری 5000 را معرفی می کند، معرفی مادربردی با یکی از چیپ ست های سری AMD 500 نه تنها دور از انتظار نیست بلکه کاملا منطقی و جذاب است. مادربرد MPG B550I GAMING EDGE MAX WIFI با سوکت AM4 و پشتیبانی از طیف وسیعی از پردازنده ها از سوی MSI معرفی شد که در ادامه به مشخصات آن می پردازیم.

مادربرد MPG B550I GAMING EDGE MAX WIFI با فرم فکتور Mini-ITX مناسب کاربرانی است که به دنبال استفاده از بهترین قطعات در فضای محدود هستند. این فلفل ریز MSI با وجود ابعاد کوچک، ویژگی های یک مادربرد رده بالا را به همراه دارد. یک کانکتور 8 پین وظیفه تامین برق پردازنده را بر عهده دارد. جریان به وجود آمده به مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده رسیده که با چینش 1+2+8 فاز و جریان 60 آمپر، آماده پذیرایی از پردازنده های سری Ryzen 5000/3000 و Ryzen 4000 G است.

ساختار 8 لایه PCB در کنار استفاده از مس دو برابر نشان دهنده عملکرد نهایی بالای مادربرد MPG B550I GAMING EDGE MAX WIFI است. در بخش راهکارهای حرارتی، هیت سینک بزرگ، یک هیت سینک مستقل به همراه پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر کلوین متر، بیس پلیت ماسفت ها و شیلد فلزی درگاه M.2 در امتداد خنک کننده فعال چیپ ست، برای مادربردی با چنین فرم فکتور بسیار عالی است.

در پنل I/O مواردی مانند دکمه COMS، پورت HDMI 2.1، پورت LAN  با سرعت بالای 2.5 گیگابیت در ثانیه و ورودی آنتن شبکه بی سیم Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 در کنار پورت های USB و جک های 3.5 میلی متری دیده می شود. همچنین این مادربرد به دو اسلات DIMM رم مجهز شده است که از رم هایی تا فرکانس 4600 مگاهرتز پشتیبانی می کند. به دلیل فرم فکتور کوچک Mini-ITX شاهد یک اسلات PCIe 4.0 با پوشش فلزی Steel Armor هستیم تا تداخلات احتمالی را حذف و استحکام اسلات را افزایش دهد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود