ام اس آی کارت گرافیک Radeon RX 6600 MECH 2X را معرفی کرد

بالاخره پس از ماه ها انتظار ضعیف ترین عضو کارت گرافیک های سری RDNA 2 به عنوان یک محصول اقتصادی گیمینگ معرفی شد. بر همین اساس شرکت های تولیدکننده هم به سرعت کارت گرافیک های سفارشی خود را بر مبنی این تراشه گرافیکی معرفی کردند. شرکت تایوانی MSI که یکی از مهمترین شرکای تجاری AMD است، کارت گرافیک RX 6600 MECH 2X را به عنوان جدیدترین کارت سفارشی خود به طور رسمی معرفی کرد.

کارت گرافیک های جدید AMD بر اساس معماری RDNA 2 برای ایجاد تعادل بین عملکرد و بهره وری انرژی طراحی و تولید شده اند. محصولاتی بسیار ارزشمند که نسبت به نسل قبل با پیشرفت های چشم گیری مواجه بودند. اما RX 6600 که کوچکترین عضو دسکتاپی RDNA 2 است (فعلاً)، بر اساس تراشه 7 نانومتری Navi 23 شکل گرفته است. تعداد 1792 هسته پردازشی، فرکانس گیمینگ 2044 مگاهرتز، فرکانس بوست 2491 مگاهرتز، قدرت پردازشی نزدیک به 9 ترافلاپس، حافظه تصویری با ظرفیت 8 گیگابایت از نوع GDDR6، رابط حافظه 128 بیتی و پهنای باند 224 گیگابایت در ثانیه از مشخصات سخت افزاری این کارت گرافیک گیمینگ اقتصادی است.

همچنین قابلیت های دیگری مانند 32 مگابایت حافظه نهان یا Infinity Cache برای افزایش کارایی و دسترسی به داده ها و FidelityFX Super Resolution2 به منظور افزایش فریم ریت و تجربه گیم پلی با وضوح بالاتر از دیگر جذابیت های این تراشه گرافیکی است.

اما بپردازیم به کارت گرافیک RX 6600 MECH 2X ام اس آی. همانطور که گفته شد این کارت گرافیک یک نسخه سفارشی از برند محبوب MSI است که تمرکز سفارشی سازی آن بروی سیستم خنک کننده می باشد.

سری MECH این بار با تراشه گرافیکی RX 6600 به میدان آمده است. ظاهری الهام گرفته شده از زندگی شهری تکنولوژی محور که طراحی ساده اما جذابی را ارائه می کند. کارت گرافیک RX 6600 MECH 2X برای بهترین عملکرد و بیشتری پایداری در بار کاری بالا، به سیستم خنک کننده ای متشکل از دو فن TORX FAN 3.0 مجهز شده است. فن های TORX FAN 3.0 تا کنون بارها از سوی رسانه های معتبر و حتی رسانه بنچیمو مورد تمجید قرار گرفته است. این سری از فن ها با ایجاد جریان هوای زیاد و پرتاب متمرکز این جریان به سمت هیت سینک، کارتی همیشه خنک و پایدار را در اختیار کاربران قرار می دهد.

جدا از فن های TORX FAN 3.0، هیت سینک بزرگ با طراحی بهینه، هیت پایپ و بلاکی با سطح تماس عالی و البته بک پلیت یا صفحه فلزی برس خورده به دفع بهتر حرارت کمک بسیاری می کنند. فن ها در زمان بی کاری یا بار کاری ضعیف و اندک، به منظور ایجاد فضایی ساکت، بی حرکت هستند اما به محض افزایش بار کاری و حرارت، چرخش فن ها شروع می شود. قطعاً برای انتقال بهتر حرارت به قطعات سیستم خنک کننده، استفاده از پدهای حرارتی یا ترمال پدهای قدرتمند با قدرت بالا در انتقال حرارت، از دیگر جذابیت های این سیستم خنک کننده است.

همچون همیشه، نرم افزارهای اختصاصی و کاربردی MSI مانند MSI CENTER که به منظور مدیریت بخش های مختلف در یک پلتفرم شناخته می شود و البته نرم افزار محبوب MSI AFTERBURNER به عنوان شناخته شده ترین و پرکاربردترین نرم افزار مدیریت و اورکلاک کارت گرافیک، تکمیل کننده RX 6600 MECH 2X هستند.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود