13 روش برای بهبود عملکرد و راحتی در پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 دارای گزینه های مختلف شخصی سازی است که شما می توانید کنسول پلی استیشن 5 خود را از طریق 13 روش شخصی سازی و تنظیم کنید این گزینه ها از صدا، اعلان ها و ضبط گرفته تا تنظیمات DUALSENSE و موارد دیگر است. ما در این مطلب آموزشی 13 گزینه برای شخصی سازی و بهبود عملکرد کنسول PS5 را برای شما در نظر گرفته ایم.

1. صرفه جویی در مصرف باتری DualSense

همانطور که می دانید DUALSHOCK 4 به دلیل داشتن عمر باتری طولانی بین کاربران محبوب است اما متاسفانه کنترلر DUALSENSE طول عمر کمتری نسبت به DUALSHOCK 4 دارد که باعث ناراحتی کاربران شده است. با این وجود می توانید با چند تغییر کوچک طول عمر باتری را افزایش دهید. ابتدا در صفحه تنظیمات به قسمت Accessories بروید و سپس Controllers را انتخاب کنید.

مهمترین تنظیماتی که باید انجام بدهید brightness یا روشنایی نورپردازی دسته است که آن را بر روی Dim قرار دهید و همچنین به قسمت vibration و trigger بروید تنظیمات را تا جایی که ممکن است کاهش دهید و توصیه نمی شود که آن را به طور کامل خاموش کنید زیرا در بعضی از بازی ها لرزش نیاز است. شما با اعمال کردن این تنظیمات پس از چند روز متوجه تغییر در طول عمر باتری خواهید شد.

2. افزودن میانبر

اگر از افرادی هستید که دوست دارید به طور مکرر ویدئوها و اسکرین شات ها را در PS5 خود ضبط کنید، باید تغییراتی را در میانبر های کنترلر PS5 ایجاد کنید. از تنظیمات به قسمت Captures and Broadcasts بروید و در زیر منوی Captures، گزینه ای برای تنظیم Shortcuts for Create مشاهده خواهید کرد. ما توصیه می کنیم آن را روی Easy Video Clips تنظیم کنید، که گرفتن تصاویر و فیلم ها را بسیار ساده تر می کند.

3. غیر فعال کردن ویدیو های هنگام گرفتن trophy یا جایزه

یکی از ویژگی های پیش فرض مزاحم PS5 این است که هنگام کسب تروفی جدید، یک فیلم 14 ثانیه ای ضبط می کند. اما در مرور زمان که شما trophy های زیادی جمع می کنید هارد شما پر از این ویدیو ها می شود و از آن جایی که حافظه پلی استیشن کم است باعث پر شدن هارد می شود که ما توصیه می کنیم این قابلیت را غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن از صفحه تنظیمات به Captures and Broadcasts بروید. و بعد به Trophies رفته و گزینه Save Trophy Videos را خاموش کنید. شما همچنین باید به گالری کنسول خود بروید و هر ویدئویی را که مربوط به trophy است را حذف کنید.

4. Game presets

همانطور که می دانید پلی استیشن 5 دارای ویژگی ها و قابلیت های زیادی است که شاید بسیاری از کاربران از آن مطلع نباشند یکی دیگر از این ویژگی ها قابلیت از پیش تنظیم کردن مواردی مثل کیفیت یا رزولوشن بازی ها است که دارای چند گزینه است که می توانید به دلخواه خود آنها را تغییر دهید. برای رفتن به منوی این قابلیت از صفحه تنظیمات به Save Data and Game/App بروید و بعد بر روی Game presets کلیک کنید.

5. غیر فعال کردن صدای صفحه اصلی

یکی دیگر از تنظیمات پیش فرض PS5 هنگام حرکت در منوی کنسول، صدا ها و جلوه های صوتی است که ممکن است برای بعضی از افراد خوب باشد و برای بعضی دیگر ناخوشایند است. برای غیرفعال کردن موسیقی صفحه اصلی و جلوه های صوتی، در صفحه تنظیمات به قسمت Sounds بروید و بعد به Audio Output بروید و گزینه های Home Screen Music و Sound Effects را خاموش کنید.

6. قابلیت بازی از راه دور یا Enable remote play

در بخش System در تنظیمات پلی استیشن خود گزینه ای برای Remote Play مشاهده خواهید کرد. با روشن کردن Enable Remote Play می توانید از طریق PS4 یا تلفن همراه بازی از راه دور را تجربه کنید.

7. افزودن زبان

یکی دیگر از گزینه های فوق العاده PS5 قابلیت افزودن زبان های ورودی مختلف است. برای افزودن زبان جدید ابتدا به تنظیمات رفته و به System بروید پس از آن Language را انتخاب کنید. در گزینه اول می توانید زبان کنسول خود را تغییر دهید همچنین در زیر آن گزینه سفارشی کردن زبان ورودی وجود دارد که در این قسمت می توانید زبان های مختلف را برای شخصی سازی گزینه های صفحه کلید جست و جو کنید.

8. Log in to PS5 automatically

اگر بیشتر از چند اکانت یا حساب در PS5 خود دارید توصیه می شود که این گزینه را فعال کنید.  همانطور که از نامش پیدا است، با فعال کردن این گزینه PS5 به صورت خودکار وارد اکانت مورد نظر شما می شود که باعث صرفه جویی در وقت می شود و به شما این امکان را می دهد تا سریع تر به بازی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

9. Accessibility

این قسمت دارای ویژگی های کاربردی زیادی است که آن را می توانید در تنظیمات پلی استیشن 5 خود پیدا کنید. فعال کردن این گزینه ها کاملا اختیاری است که ما کاربرد یکی از آنها را توضیح می دهیم. یکی از این روش ها مربوط به تنظیمات صفحه نمایش یا display settings است به شما در کوچک بزرگ کردن متن و رنگ کمک می کند.

10. اعلان ها یا Notifications

کنسول پلی استیشن 5 به طور پیش فرض تمایل دارد که اعلان های زیادی را برای شما ارسال کند. برای مثال هنگامی که یک دعوت نامه بازی دریافت می کنید. اما نکته خوب این است که می توانید این اعلان ها را غیر فعال کنید. برای رفتن به این قسمت تنظیمات خود را باز کرده و به قسمت Notification بروید.

11. حریم خصوصی یا Privacy

از تنظیمات PS5 به Users and Accounts بروید و روی منوی Privacy کلیک کنید و بعد به قسمت View and Customize Your Privacy Settings بروید، با رفتن به این قسمت مجموعه ای از گزینه های شخصی سازی را مشاهده خواهید کرد.

12. Spoiler warnings

دوستان psn شما می توانند پیام هایی را مثل کلیپ و عکس که ممکن است برای شما حاوی اسپویل باشد را ارسال کنند. اما با تغییر تنظیمات کلیدی می توانید از این امر جلوگیری کنید. از صفحه تنظیمات خود به Saved Data and Game/App Settings بروید و بعد بر روی Spoiler Warnings کلیک کنید.

13. نصب شدن خودکار بازی های PS4 در حافظه طولانی PS5

یکی از نقاط ضعف PS5 ظرفیت ذخیره سازی محدود آن است. اگر شما از درایو خارجی استفاده می کنید، توصیه می کنیم قابلیت نصب خودکار بازی های PS4 را بر روی آن فعال کنید. برای انجام این کار، به بخش Storage در منوی PS5 بروید و به USB Extended Storage بروید. سپس گزینه Always Install PS4 Games to USB Extended Storage را فعال کنید. این امر باعث که شما بتوانید بازی های PS4 را از PS5 خود به هارد اکسترنال منتقل کنید.

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود