راهنمای خرید گوشی میان رده با بودجه 4 تا 6 میلیون تومان

بسیاری از کاربران برای خرید یک گوشی هوشمند میان رده محدوده قیمتی 6 میلیون تومان را در نظر می گیرند و باید گفت که با این بودجه با کمی تحقیق و جست و جو می توانید اسمارتفون های بسیار مناسب با توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی را خریداری کنید. بدون شک در بازار داخلی، برند شیائومی و سامسونگ به نسبت مابقی رقیب ها کاربران بیشتری دارند. در این راهنمای خرید گوشی های میان رده پنج گوشی هوشمند از این دو برند محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد تا با توجه به توقعی که از یک اسمارتفون دارید، یکی از این گوشی های هوشمند میان رده را برای خرید انتخاب کنید.

شیائومی پوکو X3 Pro

بدون شک باید قبول کرد که در میان گوشی های هوشمند میان رده با بودجه حداکثر 6 میلیون تومان، یکی از بهتری انتخاب های ممکن شیائومی پوکو X3 Pro است. گوشی میان رده ای که در کنار بهره بردن از مشخصات فنی که حتی در برخی از موارد چیزی کم از یک گوشی پرچمدار ندارد، قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد. در همان نگاه اولیه با توجه به طراحی در نظر گرفته شده، این گوشی هوشمند سعی دارد تا خود را به عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار معرفی کند. در نمای رو به رویی شیائومی poco X3 pro به صفحه نمایش 6.67 اینچ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع IPS LCD مجهز شده است. صفحه نمایش بسیار قدرتمند که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد (کمتر گوشی میان رده ای را می شناسیم که به صفحه نمایشی با چنین نرخ بروزرسانی مجهز شده باشد). یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل از نوع عریض، سنسور دوربین 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض و زاویه دید 119 درجه در کنار سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق و سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور 20 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است.

اما باید گفت که اصلی ترین و قدرتمند ترین مشخصه در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، پردازنده قدرتمند آن است. پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 860 شرکت موفق کوالکام، این گوشی هوشمند میان رده را همراه می کند. باید گفت که در بخش مشخصات سخت افزاری، شیائومی پوکو X3 Pro چند پله بالاتر از گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ است که حتی قیمت گران تری به نسبت این گوشی هوشمند میان رده دارند.  بهره بردن از چنین پردازنده ای در کنار صفحه نمایش با نرخ بروزرسانی 120 هرتز  سبب شده اند تا با یک گوشی میان رده همه چیز تمام در زمینه اجرای گیم پلی رو به رو باشید. باتری با میزان ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت در کنار شارژر 33 واتی مجهز به فناوری شارژ سریع هم از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده می باشند. مدل 128 گیگابایتی این گوشی را می توانید با قیمت نزدیک به 6 میلیون تومان در بازار کشور خریداری کنید.

شیائومی ردمی نوت 10 5G

شیائومی ردمی نوت 10 5G هم به عنوان یکی از گوشی های هوشمند میان رده شیائومی توانسته است با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. این گوشی به صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع IPS LCD مجهز شده است. صفحه نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد. در این رنج قیمت بیشتر صفحات نمایش گوشی های هوشمند میان رده به صفحات نمایشی با نرخ بروزرسانی 60 هرتز مجهز شده اند و این اختلاف نرخ بروزرسانی در اجرای بازی ها و البته تماشای ویدیوهای با کیفیت به خوبی احساس می شود. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل به همراه سنسور 2 مگاپیکسل از نوع سنجش عق و سنسور 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو، سنسور های دوربین این گوشی میان رده را تشکیل می دهند. سوای اینکه سنسور دوربین اصلی توانایی ارائه کیفیت بسیار مناسبی را در خروجی تصاویر دارد، اما تنها ایرادی که می توان در این بخش از شیائومی ردمی نوت 10 5G گرفت، عدم بهره بردن از سنسور دوربین پرطرفدار فوق عریض است. برای دوربین سلفی هم سنسور نه چندان قدرتمند با رزولوشن 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که بهتر بود شیائومی از دوربین سلفی قدرتمند تری استفاده می کرد. در بخش مشخصات سخت افزاری هم شاهد حضور یکی از بهتری پردازنده های میان رده شرکت مدیاتک یعنی دیمنسیتی 700 می باشیم. پردازنده ای که در کنار عملکرد بسیار خوب و قابل قبول، توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را دارد. باتری مناسب با میزان ظرفیت 5000 میلی امپر ساعت و شارژر 18 واتی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده می باشند. شیائومی ردمی نوت 10 5G را می توانید با حدود قیمتی 6 میلیون تومان برای مدل 128 گیگابایتی در بازار کشور خریداری کنید.

سامسونگ گلکسی A22 5G

اما می رسیم به یکی از مقورن به صرفه ترین گوشی های هوشمند میان رده سری A سامسونگ یعنی گلکسی A22 5G. باید قبول کرد که سری A و M گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ توانسته اند در بازار فروش عملکرد بسیار عالی را از خود به نمایش بگذارند. این گوشی هوشمند هم به صفحه نمایش 6.6 اینچ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع TFT مجهز شده که یکی از قابلیت های قدرتمند آن توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز است. در بخش سنسور های دوربین هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل، سنسور 5 مگاپیکسل از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسل از نوع سنجش عمق، سنسور های دوربین سه گانه آن را تشکیل می دهند. حضور سنسور دوربین از نوع فوق عریض یک امتیاز مثبت برای این گوشی هوشمند میان رده به حساب می آید اما بهتر بود که سامسونگ میزان رزولوشن بالاتری را برای این سنسور در نظر می گرفت. برای دوربین سلفی هم یک سنسور دوربین سلفی نه چندان قدرتمند با میزان رزولوشن 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. در بخش مشخصات سخت افزاری هم این گوشی هوشمند همانند شیائومی ردمی نوت 10 5G به پردازنده میان رده دیمنسیتی 700 شرکت مدیاتک مجهز شده است که یکی از بهترین پردازنده های میان رده گوشی های هوشمند میان رده موجود در بازار است. باتری 5000 میلی امپر ساعت به همراه شارژر 15 واتی شارژ سریع از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد. سامسونگ گلکسی A22 5G را می توانید با قیمت حدودی 5,400,000 تومانی برای مدل 4/64GB در بازار ایران خریداری کنید.

سامسونگ گلکسی M21 2021

پیش از این شاهد رونمایی سامسونگ گلکسی M21 بودیم و حال مدل جدید 2021 این گوشی هوشمند میان رده معرفی شده است و به عنوان یک گوشی میان رده تازه وارد محسوب می شود. به نسبت مدل قبلی، این گوشی هوشمند به مشخصات فنی قدرتمند تر و البته طراحی متفاوت تری مجهز شده است. در نمای رو به رویی به صفحه نمایش 6.4 اینچ با رزولوشن 1080×2340 پیکسل از سوپرامولد مجهز شده است. در زمینه صفحه نمایش گوشی های هوشمند سامسونگ همواره عملکرد بسیار خوبی داشته و این گوشی هم با توجه به بهره بردن از پنل سوپراولد توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی در این زمینه دارد. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل از نوع عریض به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 5 مگاپیکسل سنجش عمق، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور قدرتمند 20 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. پردازنده اگزینوس 9611 اختصاصی سامسونگ هم این گوشی میان رده را همراهی می کند. باتری قدرتمند 6000 میلی آمپر ساعتی در کنار شارژر 15 واتی شارژ سریع از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشد. سامسونگ گلکسی m21 2012 با قیمت 5,600,000 تومان برای مدل 6/128GB در بازار کشور موجود است.

شیائومی ردمی 9T

در آخر هم می رسیم به یکی دیگر از گوشی های هوشمند میان رده و البته خوش ساخت شیائومی، یعنی ردمی 9T که با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده و عملکردش، یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های هوشمند میان رده موجود در بازار به حساب می آید. در نمای رو به رویی این گوشی به صفحه نمایش 6.53 اینچ با رزولوشن 1080×2340 پیکسل از نوع IPS LCD مجهز شده است. در بخش سنسور های دوربین در نظر گرفته شده هم باید بگوییم که به نسبت بسیاری از اسمارتفون های میان رده دیگر، این گوشی به سنسور های دروبین قدرتمند و بسیار خوبی مجهز شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل از نوع عریض، سنسور دوربین 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض و دو سنسور 2 مگاپیکسل از نوع سنجش عمق و ماکرو، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی اما شاید بهتر بود شیائومی از سنسورق قدرتمند تری استفاده می کرد و در این بخش سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. پردازنده میان رده اسنپدراگون 662 در کنار باتری با میزان ظرفیت بسیار عالی 6000 میلی آمپر ساعت و شارژر 18 واتی مجهز به شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده است. شما می تواند شیائومی ردمی 9T را با قیمت 4,880,000 تومان برای مدل 4/128GB در بازار کشور خریداری کنید.

پست های مرتبط

سامسونگ هوش مصنوعی باتری را به سری گلکسی اس 25 می‌آورد

اولین دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام احتمالاً در ماه اکتبر سال 2024 معرفی شود

طراحی حلقه شارژ MagSafe در آیفون 16 نازک‌تر خواهد بود