ام اس آی طرح DIY-APE مادربردها با کانکتور پشت را با دو برد B650 آغاز کرد

طرح کوچ کردن کانکتورها و اتصالات سیمی به پشت مادربرد با نام DIY-APE مدتی است که بین تولیدکنندگان مادربرد مطرح است. تا کنون ام اس آی چند طرح مختلف را بر اساس این نوع چیدمان مطرح کرده که آخرین طرح آن بروی یک برد B650 اجرا شده.

طراحی DIY-APE یا قرارگیری کانکتورها و اتصالات سیمی به پشت مادربرد طرحی است که در آن تمام کانکتورهای برق، هدر فن، ذخیره سازی و اتصالات جانبی به قسمت پشتی منتقل می شوند. با این حال، این مفهوم به یک مورد سازگار نیاز دارد زیرا در غیر این صورت راهی برای اتصال هیچ یک از کانکتورها وجود نخواهد داشت. طرح های کنونی شرکت ها از جمله MSI در حال حاضر یک نمونه مفهومی است که هنوز نهایی نشده است. دلیل نهایی نشدن زود هنگام طرح DIY-APE پشتیبانی همه جانبه دیگر قطعات با این طراحی است. به طور مثال باید کیس هم با این طراحی سازگار باشد تا دسترسی به تمام کانکتورهای قرارگرفته در پشت مادربرد راحت باشد.

خبرهای منتشر شده نشان می دهد که تا کنون دو مادربرد MSI AMD B650 صلاحیت این طراحی را دریافت کرده اند که می تواند در هفته ها یا ماه های آینده به اجرا و تولید آن منجر شود. همانطور که عنوان کردیم عجله در نهایی شدن، این طرح را با شکست روبرو می کند. از مزیت های طرح کانکتورهای پشت مادربرد می توان به سیم کشی مخفی، بالا بردن جذابیت بصری سیستم و افزایش توان گردش هوا داخل کیس اشاره کرد.

این که تا کنون چهار شرکت مطرح از جمله ام اس آی در حال کار بروی این طرح هستند، نشان می دهد که به زودی باید شاهد همه گیری DIY-APE باشیم. تنها مشکل پیش رو، کم بودن تعداد مدل کیس ها با پشتیبانی از این طرح است که اکنون تنها به دو مدل خلاصه می شود.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !