مادربردهای MSI Z590 با گارانتی 3 ساله گرین وارد بازار ایران شد

بالاخره انتظارها به پایان رسید و مادربردهای رده بالا، میان رده و اقتصادی سری Z590 شرکت MSI با گارانتی 36 ماهه گرین وارد بازار ایران شد. از این رو قصد داریم در این مطلب به طور خلاصه به معرفی مادربردهای MSI Z590 وارد شده بپردازیم.

مادربردهای Z590 با سوکت LGA 1200 قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 و نسل 10 اینتل را دارند. تمام مادربردهای Z590 شرکت MSI دارای حداقل ساختار 6 لایه PCB هستند و امکاناتی مانند، پد حرارتی 7 وات بر متر کلوین، شبکه پر سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2 (برای مدل های پشتیبانی شده)، راهکارهای حرارتی عالی، ساختار ضد نویز در بخش کارت صدا و اسلات های DIMM، پوشش استیل آرمور یا پوشش فلزی برای اسلات های PCIe، درگاه M.2 با رابط PCIe 4.0 و پوشش فلزی و کارت صدای حرفه ای بین تمام Z590 های MSI مشترک است. همانطور که گفته شده این مطلب در خصوص مادربردهای موجود شده MSI Z590 که در بازار ایران با گارانتی 36 ماهه موجود شده است.

مادربرد MEG Z590 GODLIKE

پرچمدار مادربردهای Z590 شرکت MSI همچنان با نام GODLIKE است. زیربرندی معتبر که در هر نسل با درخشش در بخش عملکرد، فیچرها و طراحی، نام اژدهای تایوانی را در صدر خبرها قرار داده است. در واقع باید MEG Z590 GODLIKE یکی از برترین و گران ترین مادربردهای Z590 بازار دانست که البته این واژه ها برای چنین محصولی بی دلیل نیست.

طراحی خیره کننده MEG Z590 GODLIKE حتی در نگاه اول هم کاربر را جذب می کند، ظاهری ایده آل با پنل های سه بعدی، نوپردازی خیره کننده RGB، شخصی سازی گسترده در PCB و امکانات رده بالا، مادربرد MEG Z590 GODLIKE را به غول مرحله آخر Z590 ها تبدیل می کند. این مادربرد با سوکت LGA 1200 پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 و نسل 10 اینتل را در دستور کار دارد. نهایت فرکانس 5600 مگاهرتز در بخش ماژول های رم، یکی دیگر از قدرتنمایی های این برد است.

ساختار 8 لایه PCB، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 20 فاز دیجیتال و آمپراژ 90 آمپر، راهکارهای خنک سازی بی نظیر به همراه فن فعال، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت پایپ 8 میلی متری، هیت سینک بزرگ VRM، بک پلیت یا صفحه فلزی پشت مادربرد با قابلیت افزایش استحکام و دفع بهتر حرارت، طراحی زیبا بک پلیت با برش لیزری و فلز برس خورده، تعداد 4 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، کارت توسعه M.2 XPANDER-Z GEN 4 S با قابلیت افزودن دو سالید اضافه به همراه سیستم خنک کننده فعال، پورت سوپر لن با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2، دو پورت Thunderbolt 4 با سرعت انتقال داده 40 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از رزولوشن 8K و طراحی Full Armor یا تمام پنل، بخشی از جذابیت های این مادربرد با فرم فکتور E-ATX است.

اما مانند همیشه، مادربرد MEG Z590 GODLIKE به یک نمایشگر OLED مجهز شده است که MSI از آن به عنوان داینامیک داشبورد 2 یاد می کند. این نمایشگر با قابلیت مانیتورینگ لحظه ای، نمایش گیف و نمیش گیف های دلخواه و شخصی سازی شده، بخشی از ویژگی های این نمایشگر است.

مادربرد MEG Z590 ACE

مادربرد رده بالای دیگر MSI از سری MEG که سال ها با نام ACE شناخته می شود. مادربرد ACE با چیپ ست Z590 دارای دو مدل مشکی طلایی و سفید طلایی است که هر دو مدل وارد بازار ایران می شود. در واقع باید MEG Z590 ACE را برادر کوچکتر MEG Z590 GODLIKE دانست. عملکرد بالا، طراحی خیره کننده، کیفیت ساخت بالا و پتانسیل عالی آزاد سازی قدرت نهفته قطعات از ویژگی های این مادربرد است.

مادربرد MEG Z590 ACE با فرم فکتور ATX قطعا یکی از برترین مادربردهای Z590 است. زبان طراحی جدید شرکت MSI در این مادربرد هم دیده می شود و می توان گفت که ام اس آی در این مدل ها با پختگی کامل در بخش طراحی پا به میدان رقابت گذاشته است. ترکیب رنگ مشکی و طلایی در نسخه پایه، نه تنها در بخش زیبایی شناسی تا سال ها جذابیت بصری را حفظ می کند بلکه با توجه به مبانی رنگ شناسی، حس لوکس بودن را به خریدار یا کاربر القا می کند.

ساختار 8 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 16+2+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 90 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی عالی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت پایپ برای انتقال بهتر حرارت، هیت سینک بزرگ VRM، بک پلیت یا صفحه فلزی پشت مادربرد با قابلیت افزایش استحکام و دفع بهتر حرارت، طراحی زیبا بک پلیت با برش لیزری و فلز برس خورده، تعداد 4 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2، دو پورت Thunderbolt 4 با سرعت انتقال داده 40 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از رزولوشن 8K و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5600 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های MEG Z590 ACE است.

مادربرد MEG Z590 UNIFY

یکی از اسطوره های اورکلاک مادربردهای سری UNIFY هستند. زیر برند جدید شرکت تایوانی MSI چنان در اورکلاک رم و پردازنده تبحر دارد که بارها با رکوردهای جهانی، نام UNIFY را بر سر زبان ها انداخته است. در واقع تمام مادربردهای سری UNIFY شرکت MSI پتانسیل بالایی در عملکرد دارند و مادربرد MEG Z590 UNIFY از این قاعده مستثنی نیست.

یکی دیگر از جذابیت های سری UNIFY نبود نورپردازی RGB بروی برد است. این سری از مادربردهای MSI برای به حداقل رساندن حرارت و تغییر دقیق ولتاژ برای اورکلاک، به طراحی تمام مشکی روی آورده است. شاید بتوان گفت مادربرد MEG Z590 UNIFY نسخه تمام مشکی MEG Z590 ACE است اما با هدف به نهایت رساندن قطعات و اورکلاک.

طراحی تمام مشکی MEG Z590 UNIFY شما را مجذوب این مادربرد می کند و در نگاه اول هم می توان فهمید که با یک مادربرد معمولی طرف نیستیم. ساختار 8 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 16+2+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 90 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی عالی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت پایپ برای انتقال بهتر حرارت، هیت سینک بزرگ VRM، بیس پلیت ماسفت ها، تعداد 4 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2، دو پورت Thunderbolt 4 با سرعت انتقال داده 40 گیگابیت در ثانیه با پشتیبانی از رزولوشن 8K و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5600 مگاهرتز ماژول رم به همراه قابلیت MEMORY FORCE، از ویژگی های این برد تمام مشکی با فرم فکتور ATX است.

مادربرد MEG Z590 GAMING CARBON WIFI

یکی از محبوب ترین زیر برندهای MSI در بخش مادربرد، محصولات سری CARBON است. مادربرهای سری کربن نه تنها با قیمت مناسب توجه کاربران را به خود جلب می کنند بلکه در بخش عملکرد هم با پتانسیل بالا در آزادسازی قدرت قطعات، می تواند گزینه مناسی برای گیمرها و کاربران سخت پسند باشد.

زبان طراحی جدید MSI در مادربرد MEG Z590 GAMING CARBON WIFI بسیار نمود پیدا کرده است. طراحی اکولایزر یا طراحی نیمه هیپ هاپ، جلوه بسیار عالی به این مادربرد بخشیده است. ترکیب رنگ مشکی و خاکستری در کنار استفاده گسترده از نورپردازی RGB چشم هر بیننده ای را به این مادربرد جلب می کند.

ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 16+1+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 75 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی عالی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی برای دفع بهتر حرارت، تعداد 3 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های MEG Z590 GAMING CARBON WIFI است.

مادربرد MPG Z590 GAMING FORCE

بیشترین نمود طراحی اکولایزر و هیپ هاپ در بین مادربردهای MSI مربوط به مادربرد MPG Z590 GAMING FORCE است. استفاده از رنگ های مختلف در ساختار، مادربرد MPG Z590 GAMING FORCE را به گزینه ای ایده آل برای کاربران حساس به طراحی تبدیل کرده است. ترکیب رنگ مشکی، بنفش، نقره ای و نارنجی به واقع از این مادربرد یک اثر هنری ساخته است.

مادربرد MPG Z590 GAMING FORCE تا حدی شبیه به مادربرد محبوب MEG Z590 GAMING CARBON WIFI است. ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 16+1+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 75 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی عالی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی برای دفع بهتر حرارت، تعداد 3 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های MPG Z590 GAMING FORCE است.

مادربرد MPG Z590 GAMING EDGE WIFI

مادربرد MPG Z590 GAMING EDGE WIFI محصول میان رده دیگری است که می تواند به عنوان یک مادربرد خوش ساخت با امکانات بالا، نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. زبان طراحی جدید و طراحی اکولایزر همچنان در این مادربرد هم دیده می شود. ترکیب رنگ مشکی و خاکستری در کنار استفاده گسترده از نورپردازی RGB، مادربرد MPG Z590 GAMING EDGE WIFI را در بخش ظاهری کامل تر کرده است.

ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 14+1+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 75 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی عالی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی، تعداد 3 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های MPG Z590 GAMING EDGE WIFI است.

مادربرد MPG Z590 GAMING PLUS

مادربرد ایده آل دیگری که برای گیمرها بهینه شده است مدل MPG Z590 GAMING PLUS می باشد. همگام سازی با زبان طراحی جدید ام اس آی در کنار ظاهری بروز و نورپردازی RGB، مادربرد MPG Z590 GAMING PLUS را به گزینه ای منطقی تبدیل کرده است. این مادربرد به عنوان یک میان رده گیمینگ، دارای امکانات عالی و پتانسیل بالا در عملکرد بی نقص است.

ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 14+1+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 75 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی عالی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی، تعداد 3 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های این مادربرد گیمینگ با فرم فکتور ATX است.

مادربرد MAG Z590 TOMAHAWK WIFI

یکی دیگر از زیر برندهای محبوب MSI مدل TOMAHAWK است. این سری از محصولات اژدهای تایوانی با قیمت رقابتی و امکانات عالی، می تواند برای هر کاربری مناسب باشد. زبان طراحی در مادربرد MAG Z590 TOMAHAWK WIFI دچار تغییراتی شده است. این تغییرات در زبان طراحی نه تها در بخش زیبایی شناسی بلکه در بخش خنک سازی و عملکرد نهایی، کاربردی است.

ام اس آی حتی در مادربردهای میان رده اقتصادی هم دست از امکانات و ویژگی های کاربردی بر نداشته است. کیفیت ساخت بالا، راهکارهای حرارتی عالی و تجهیز کردن مادربرد با بروزترین فیچرها، قطعا برای تمام کاربران مهم است. ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 14+2+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 60 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی کاربردی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی، تعداد 3 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های مادربرد MAG Z590 TOMAHAWK WIFI است.

مادربرد MAG Z590 TORPEDO

اگر به دنبال مادربرد ساده تر از MAG Z590 TOMAHAWK WIFI هستید اما همچنان عملکرد قطعات برای شما مهم است، مادربرد MAG Z590 TORPEDO بهترین گزینه است. مادربردی شباهت های زیادی به MAG Z590 TOMAHAWK WIFI دارد اما تا حدی اقتصادی تر از این ماردبرد است. زبان طراحی جدید در کنار ترکیب رنگ مشکی و آبی کهکشانی و نورپردازی RGB، ظاهری جذابی را به MAG Z590 TORPEDO بخشیده است.

ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 14+2+1 فاز دیجیتال و آمپراژ 60 آمپر، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی کاربردی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی، تعداد 3 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای دو اسلات برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های مادربرد MAG Z590 TORPEDO است.

مادربرد Z590 PRO WIFI

مادربردی اقتصادی از چیپ ست Z590 و سوکت LGA 1200 که همچنان فیچرها و امکانات مادربردهای رده بالا را با خود به همراه دارد. طراحی مینیمال، برد تمام مشکی در کنار ساختار عالی، مادربرد Z590 PRO WIFI را به گزینه ای رقابتی تبدیل کرده است.

ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 12+2+1 فاز دیجیتال، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی عالی نسبت به قیمت و سگمنت، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی، تعداد دو درگاه M.2 با پوشش فلزی برای یک درگاه با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، شبکه بی سیم نسل جدید Wi-Fi 6E با پشتیبانی از باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های مادربرد اقتصادی Z590 PRO WIFI است.

مادربرد Z590-A PRO

مادربرد اقتصادی دیگر که با هدف کارهای روزمره و اداری تولید شده Z590-A PRO است. این مادربرد با توجه به سگمنت اقتصادی همچنان قابلیت آزادسازی قدرت پردازنده های نسل 11 و نسل 10 اینتل را دارد. طراحی ساده، ترکیب رنگ مشکی و نقره ای و PCB شخصی سازی شده در کنار قابلیت های متعدد، بخشی از ویژگی های Z590-A PRO است.

ساختار 6 لایه PCB، مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده با 12+2+1 فاز دیجیتال، دو برابر مس بیشتر در ساختار PCB، راهکارهای خنک سازی کاربردی، پد حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین، هیت سینک بزرگ VRM با طراحی اختصاصی، تعداد 3 درگاه M.2 با پوشش فلزی برای یک اسلات برای دفع بهتر حرارت با رابط PCIe 4.0، پورت لن با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از نهایت فرکانس 5333 مگاهرتز ماژول رم، از ویژگی های مادربرد Z590-A PRO است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود