پردازنده گوشی های هوشمند خانواده هواوی پی 50 مشخص شد

تا به امروز شایعات بسیاری از مشخصات در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند خانواده هواوی پی 50 به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت را شنیده ایم. اما اصلی ترین چالش هواوی برای رونمایی از جدید ترین پرچمدارانش، پردازنده در نظر گرفته شده برای آن ها بود. اما با توجه به اخبار منتشر شده، مشخص شد که هواوی برای تامین پردازنده های گوشی های هوشمند پرچمدار خود، قصد همکاری با شرکت موفق کوالکام را دارد.

همانطور که می دانیم تا پیش از تحریم های امریکا بر علیه هواوی، این شرکت چینی با همکاری شرکت امریکایی TSMC، پردازنده های اختصاصی Kirin را برای اسمارتفون های میان رده و پرچمدار خود تولید می کرد. اما بعد از قطع همکاری این دو شرکت، سبب شد تا هواوی با پردازنده های اختصاصی و موفق خود خداحافظی کند.

بعد از این اتفاق شایعات خبر از همکاری هواوی با مدیاتک، کوالکام و حتی سامسونگ برای تامین پردازنده گوشی های های هوشمند این شرکت به گوش می رسید. در این میان سامسونگ نیز تمایلی به همکاری با این رقیب قدرتمند نداشت و تنها در این میان هواوی باید یکی از شرکت های مدیاتک و یا کواکام را انتخاب می کرد که بدون شک کوالکام انتخاب بهتری بود و البته نمی توان از عملکرد بسیار خوب شرکت مدیاتک در چند سال اخیر چشم پوشی کرد.

حال تقریبا با توجه به اخبار منتشر شده، مطمئن شده ایم که جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 قرار است گوشی های هوشمند خانواده پی 50 هواوی را همراهی کند. پردازنده ای که در حال حاضر با توجه به نتایج بنچمارک  عملکرد بسیار خوبش، به عنوان قدرتمند ترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی شناخته می شود. البته شاید در این زمینه هواوی چیزی را از دست نداده و پرچمداران جدیدش به قدرتمند ترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی مجهز می شوند، اما عدم حضور سرویس خدمات گوگل و پلتفرم بسیار جذاب GMS در این اسمارتفون های این شرکت به شدت احساس می شود.

پست های مرتبط

AOC مانیتور گیمینگ AGON PRO PD34 الهام‌گرفته از پورشه 911 را معرفی کرد

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل