بروزرسانی جدید برای بایوس مادربردهای MSI Z490 و فعال شدن PCIe 4.0

در زمان معرفی مادربردهای Z490 ، شرکت های معتبری همچون MSI تاکید داشتند که مادربردها با رابط PCIe 4.0 تولید شده اند اما این قابلیت تنها با نسل 11 پردازنده های اینتل قابل استفاده است. اکنون با پیدا شدن پردازنده های نسل 11 اینتل وقت آن است تا با یک بروزرسانی این قابلیت فعال شود.

پردازنده های نسل 10 اینتل قادر به استفاده از خطوط PCIe 4.0 نبودند اما مادربردهای Z490 این ویژگی را به همراه داشتند. از این رو با ورود پردازنده های نسل 11، دارندگان مادربردهای Z490 شرکت MSI می توانند با دریافت نسخه جدید بایوس این قابلیت را فعال کرده و در صورت استفاده از پردازنده های نسل 11 سالیدها و کارت های مبتنی بر رابط PCIe 4.0 را بروی مادربرد اسمبل کنند.


قیمت پردازنده های نسل 11 اینتل Rocket Lake مشخص شد


شرکت ام اس آی هم با بیانیه ای اعلام کرده است که تمام مادربردهای Z490 این شرکت با پردازنده های نسل 11 اینتل می توانند از PCIe 4.0 پشتیبانی کنند. تنها کافی است به صفحه مادربرد مورد نظر رفته و جدیدترین نسخه بایوس را دریافت و بارگذاری کنید.

قطعا برای ایجاد سازگاری با رابط PCIe 4.0 چندین مولفه در مادربرد لازم است. ماژول ها و کنترلرها، ژنراتور، سوئیچ خطی، باس لاین و اسلات، لازمه بهره بردن از این قابلیت است. مادربردهای مختلف MSI Z490 در مدل های MEG / MPG / MAG / PRO قابلیت دریافت این بروزرسانی را دارند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد