تغییر طراحی صفحه نمایش خانواده آیفون 13 و همکاری جدید با کوالکام

سری گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11 و آیفون 12 توانستند به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارند و در بازار های جهانی نیز آمار فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص دادند. بدون شک در سال میلادی جدید شاهد رونمایی پرچمداران جدید خانواده آیفون 13 شرکت اپل خواهیم بود که با توجه به اخبار منتشر شده گویا این شرکت تغییرات جالبی را برای پرچمداران آینده خود در نظر خواهد گرفت.

اپل در چند سال اخیر از طراحی ناچ تقریبا مشابهی برای صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود استفاده کرده و به نسبت پرچمداران شرکت های دیگر، ناچ عریض تری را در نظر گرفته است. بریدگی ناچ کلاسیکی که در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره سه بعدی یا همان faceID را در خود جای داده است.

حال با توحه به اخبار منتشر شده، این بار اپل برای گوشی های هوشمند خانواده آیفون 13 قصد دارد که ناچی با عرض کمتر به نسبت نسل های قبلی را در نظر بگیرد که همین امر سبب می شود تا شاهد صفحه نمایشی یکدست تر با نسبت تصویر بالاتر و البته جذابیت بصری بسیار زیبایی باشیم.

پنل جدید LTPO نیز برای صفحه نمایش این گوشی های هوشمند خانواده جدید پرچمداران اپل که قرار است در قالب چهار گوشی هوشمند رونمایی شوند در نظر گرفته خواهد شد. شاید یکی از اصلی ترین ایراداتی که می شد به پرچمداران خانواده آیفون 12 و آیفون 11 گرفت، نرخ بروزرسانی نه چندان بالای صفحه نمایش این گوشی های هوشمند در مقابل پرچمدارن شرکت های دیگر بود. حال گویا بالاخره اپل قصد دارد از صفحات نمایشی با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز استفاده کند.

در بخش مشخصات سخت افزاری هم گویا همکاری جدید را بین اپل و کوالکام شاهد خواهیم بود و پیش بینی می شود پرچمداران خانواده آیفون 13 قرار است به مودم X60M 5G شرکت کوالکام مجهز شوند که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنج یا همان 5G را نیز خواهد داشت.

در بخش سنسور های دوربین هم، این بار شاهد حضور سنسور فوق عریض جدیدی برای این گوشی های هوشمند خواهیم بود. سنسور فوق عریضی که به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 مجهز خواهد شد. تا به امروز تنها سنسور اصلی دوربین گوشی های هوشمند این شرکت به چنین میزان گشودگی دریچه دیافراگمی مجهز شده بودن. البته اطلاعاتی در خصوص میزان رزولوشن در نظر گرفته شده برای این سنسور فوق عریض خبری منتشر نشده و امکانش وجود دارد که بار دیگر اپل از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده کند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد