نوکیا 400 اولین گوشی اندرویدی با دکمه های فیزیکی و طراحی کلاسیک

تا به امروز تمام گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید با طراحی مشابه و صفحه نمایشی لمسی و گاهی نیز ترکیبی از صفحه نمایش لمسی و دکمه های فیزیکی معرفی شده اند. این بار اما نوکیا 400 قرار است با طراحی مشابه با آنچه از گوشی های کلاسیک و قدیمی این شرکت به یاد داریم با مجهز شدن به نسخه جدیدی از اندروید رونمایی شود.

پیش از این در سال 2019 ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که گوشی هوشمند را با دکمه های فیزیکی نشان می داد که توانایی پشتیبانی از دستیار گوگل را داشت. این به این معنی می باشد که این گوشی تبه سیستم عامل اندروید مجهز شده.

از طرفی در این ویدئو در بخش درباره تلفن نیز شاهد نام Iron GAFP در قسمت سیستم عامل بوده ایم. حال با توجه به اخبار منتشر شده، نوکیا 400 قرار است به سیستم عاملی با نام GAFP مجهز شود که گویا این سیستم عامل نسخه خاصی از سیستم عامل اندروید خواهد بود که برای گوشی های دکمه ای یا همان طرح کلاسیک قدیمی در نظر گرفته شده.

به احتمال خیلی زیاد در سال میلادی جاری شاهد رونمایی این گوشی خواهیم بود و این بار علاقه مندان به طراحی کلاسیک گوشی های نوکیا که کم هم نیستند می توانند این گوشی را با سیستم عامل جدید اندروید تهیه کنند.

منبع: rozetked

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود