در سال 2019 دنیای کارت های گرافیک و بازی های کامپیوتری با ورودی فناوری های جدید دگرگون شد؛ از فناوری های RTX گرفته تا NVIDIA DLSS. البته AMD هم بیکار نمانده و با معرفی کارت های گرافیک «ناوی» تکنولوژی هایی مانند FidelityFX، Image Sharpening filter و Anti-Lag را معرفی کرد. به طبع فناوری Raytracing موجود در کارت های گرافیک NVIDIA، بهترین تکنولوژی معرفی شده در بین تمام این موارد است.
در حال حاضر چند نمونه از کارت های گرافیک TITAN، تمامی مدل های GeForce RTX 20 SUPER و چند مدل از پرچمداران نسل پیشین (سری Pascal) از فناوری Raytracing پشتیبانی می کنند. انویدیا به تازگی اعلام کرده بود که تمام بازی های معرفی شده تا سال 2023 از فناوری های RTX و Raytracing پشتیبانی خواهند کرد.
حالا مدیر عامل این شرکت، آقای Jensen Huang، در خلال گزارش مالی این شرکت اعلام کرده است که خرید یک کارت گرافیک بدون فناوری Raytracing در حال حاضر «دیوانگی» است. به گفته مدیر عامل انویدیا، تمام بازی های جدید عناوین AAA در حال حرکت به سمت پشتیبانی از RTX و DXR بوده و به همین علت خرید یک کارت گرافیک که فاقد این تکنولوژی ها باشد، دیوانگی خواهد بود.
البته همین حالا هم انویدیا در مدل های میان رده و اقتصادی مانند GTX 1660/Ti از این فناوری استفاده نمی کند. این سخنان به شکلی واضح کارت های گرافیک AMD Radeon RX 5700 را هدف قرار می دهند که فاقد Raytracing بوده و هیچ برنامه ای هم برای پشتیبانی از آن ندارند.