انویدیا یک بهروزرسانی جدید برای درایور کارتهای گرافیکی RTX 50 منتشر کرد تا مشکلات این سری، از جمله مشکل آزاردهنده صفحه سیاه را برطرف کند.
سری Blackwell RTX یکی از پرچالشترین عرضههای انویدیا بود. با اینکه این کارتهای گرافیکی حدود یک ماه در بازار هستند، کاربران با مشکلات متعددی از کمبود موجودی گرفته تا کاهش عملکرد به دلیل کمبود واحدهای ROP مواجه شدهاند. این وضعیت برای انویدیا مانند یک مسیر پر فراز و نشیب بوده، اما انویدیا تلاش کرد تا تمامی این مشکلات را حل کند. اکنون، با انتشار یک درایور هاتفیکس جدید، دو مشکل دیگر در کارتهای RTX 50 برطرف شده که یکی از آنها ظاهراً یک مشکل تازه است.
درایور GeForce Hotfix نسخه 572.75
این بهروزرسانی بر پایه درایور Game Ready نسخه 572.70 ساخته شده و دو مشکل زیر را حل میکند:
✅ [GeForce RTX 5080/5090] کارتهای گرافیکی اورکلاکشده پس از راهاندازی مجدد سیستم ممکن است با حداکثر سرعت اجرا نشوند. [5088034]
✅ [سری GeForce RTX 50] کرش کردن کارتهای گرافیکی سری RTX 50 همراه با صفحه سیاه. [5120886]
مشکل اول مربوط به مدلهای RTX 5080 و RTX 5090 میشود که در آن، کارتهای اورکلاکشده پس از ریاستارت سیستم به درستی در حداکثر توان خود اجرا نمیشوند. هنوز گزارشهای عمومی زیادی از این مشکل منتشر نشده، بنابراین شاید انویدیا این ایراد را به طور داخلی شناسایی کرده باشد یا مواردی وجود داشته که در رسانهها مطرح نشدهاند.
مشکل دوم، یعنی کرش همراه با صفحه سیاه، موضوعی است که کاربران مدتها با آن دستوپنجه نرم کردهاند. به نظر میرسد راهحلهای قبلی انویدیا کارساز نبودهاند. چند روز پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه حتی پس از انتشار درایور جدید، برخی کاربران همچنان در عناوینی که از Frame-Generation استفاده میکنند، با مشکل صفحه سیاه روبهرو هستند.
این هاتفیکس ممکن است این مشکل را برطرف کرده باشد، اما هنوز قطعی نیست. پیشنهاد شده کاربران درایور جدید هاتفیکس را نصب کنند، چراکه احتمالاً مشکل کرش صفحه سیاه را برای بسیاری از آنها حل کند.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد این بهروزرسانی جدید انویدیا برای سری RTX 50 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.