وان پلاس 7 تی / معماری متفاوت به همراه مشخصات فنی قدرتمند

وان پلاس 7 تی را باید به عنوان جدیترین گوشی هوشمند این شرکت دانست که قرار است از طراحی خاصی برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی بهره ببرد. از جمله مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می توان به سنسور های دوربین اصلی و البته معماری آن ها و نیز پردازنده قدرتمند آن اشاره کرد. در ادامه به جزئیات مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند خواهیم پرداخت.

مشخصات وان پلاس 7 تی

طراحی

در ابتدا با مشاهده صفحه نمایش تغییر و طراحی جدیدی را شاهد نیستیم. وان پلاس همانند وان پلاس 7، تصمیم به استفاده از ناچ واتردراپ برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند گرفته. اما داستان برای طرادحی قسمت پشتی این گوشی کاملا متفاوت است.

معماری دایره ای شکل برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی، این روز ها به یکی از محبوب ترین معماری ها در میان شرکت های عرصه گوشی های هوشمند تبدیل شده.

پیش از این هواوی میت 30 و میت 30 پرو به همراه ویوو نکس 3، از چنین معماری برای دوربین های اصلی خود بهره برده بودند. حال وان پلاس 7 تی نیز به این گروه از گوشی های هوشمند پیوسته. در قسمت پشتی این گوشی شاهد معماری دایره ای شکل می باشیم که سنسور های سه گانه دوربین اصلی با چیدمانی افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

صفحه نمایش

به نسبت صفحه نمایش وان پلاس 7، وان پلاس 7T از صفحه نمایشی با ابعاد بزرگتر بهره برده. صفحه نمایش 6.55 اینچی آمولد با نرخ بروزرسانی 90 هرتز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده.

استفاده از ناچ واتردراپ، نسبت تصویر بالای 20 به 9 را برای صفحه نمایش وان پلاس 7 تی به ارمغان آورده. البته با توجه به جنس آمولد در نظر گرفته شده، شاهد استفاده از قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش این گوشی هوشمند می باشیم.

سنسور های دوربین اصلی و سلفی

سنسور های سه گانه دوربین اصلی در نظر گرفته شده نویدعملکرد قابل قبولی را می دهند. وان پلاس 7 تی به یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی قدرتمند سونی IMX586 با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض 117 درجه ای 17 میلی متری به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی تبه فوتو با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال مجهز شده است.

سنسور 16 مگاپیکسلی 25 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده. سنسور دوربین سلفی نیز قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسلی با نرخ سرعت 30 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت.

پردازنده، باتری و قیمت

جدیدترین پردازنده 7 نانومتری کوالکام، یعنی اسنپدراگون 855 پلاس این گوشی هوشمند را همراهی می کند. با توجه به اینکه این پردازنده با هدف استفاده برای گوشی های هوشمند گیمینگ روانه بازار شد، توانایی ارائه تصاویر بسیار با کیفیتی را برای صفحه نمایش 90 هرتزی این گوشی هوشمند، مخصوصا در هنگام بازی های سنگین خواهد داشت.

باتری 3800 میلی آمپری این گوشی، به شارژر 30 واتی مجهز به شارژ سریعی مجهز شده که قابلیت جدید Warp Charge 30T را نیز با خود به همراه خواهد داشت. این قابلیت جدید توانایی شارژ 70 درصدی باتری را در مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه خواهد داشت.

رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی قابل ارتقاء با پشتیبانی از استاندارد UFS 3.0، از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند. البته باید خاطر نشان کرد که وان پلاس 7 تی اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به اندروید پایه نسخه 10 مجهز خواهد شد.

قیمت پایه 530 دلار برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده و پیش فروشش از فردا بصورت رسمی آغاز خواهد شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

شایعه : سامسونگ ساخت مدل ارزان‌تر گلکسی زد فولد 6 را لغو کرد

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت