وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو معرفی شدند / جدیدترین و قدرتمند ترین پرچمدارن وان پلاس

بالاخره بعد از شایعات بسیار که در خصوص مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو در چند روز اخیر شنیدیم، امروز شاهد رونمایی رسمی این گوشی های هوشمند بودیم. پرچمدارانی که در کنار بهره بردن از طراحی جذاب و البته کمی جدید، مشخصات بسیار قدرتمندی را نیز با خود به همراه داشتند.

مشخصات وان پلاس 9 پرو

ابتدا با مدل پرو شروع می کنیم که به طبع به نسبت مدل استاندارد به مشخصات فنی قدرتمند تری مجهز شده است. در نمای رو به رویی طراحی آشنا و البته زیبایی را شاهد هستم که ناچ اینفینیتی O با بریدگی دایره ای شکل خود در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته است.

در قسمت های کناری صفحه نمایش هم خمیدگی هایی در نظر گرفته شده است که تقریبا حاشیه ها را در این قسمت به صفر رسانده. وان پلاس 9 پرو به صفحه نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن 1440×3216 پیکسلی از نوع LTPO Fluid2 AMOED مجهز شده است.

از جمله قابلیت های قدرتمند این صفحه نمایش می توانیم به ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1300 نیت اشاره کنیم. بدون شک نرخ بروزسانی 120 هرتز مصرف انرژی بالاتری را با خود به همراه دارد، برای مدیریت مصرف انرژی اما این صفحه نمایش بصورت خودکار بر حسب فعالیت انجام شده، نرخ بروزرسانی 1 تا 120 هرتز را به شما ارائه می کند.

اما یکی از اصلی ترین مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، سنسور های دوربین آن می باشند که وان پلاس این بار همکاری با شرکت سوئدی Hasselblad داشته است. در قسمت پشتی شاهد قرار گیری چهار سنسور دوربین برای این گوشی هوشمند می باشیم.

یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی سونی IMX789 به همراه سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض سونی IMX766 در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با قابلیت زوم 3.3 برابری اپتیکال و سنسور 2 مگاپیکسلی، سنسور های دوربین چهارگانه وان پلاس 9 پرو را تشکیل می دهند.

شرکت Hasselblad در بخش های مختلف کمک های شایانی به ثبت هرچه بهتر تصاویر توسط سنسور های دوربین این گوشی هوشمند کرده. لازم به ذکر است که سنسور دوربین اصلی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K و نرخ 30 فریم در ثانیه را دارد. البته از توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K و نرخ 120 فریم در ثانیه این سنسور دوربین اصلی هم نمی توان براحتی گذشت.

همانظور که اشاره کردیم، بریدگی دایره ای شکل ناچ اینفینیتی O در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته و در این بخش شاهد در نظر گرفته شدن سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیسلی می باشیم.

در بخش مشخصات سخت افزاری هم 9 پرو دست پر وارد میدان رقابت شده و به جدیدترین و البته قدرتمند ترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 مجهز شده است. این پردازنده 5 نانومتری توانسته است با توجه به تست های بنچمارک به عمل آمده، به عنوان برترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی شناخته شده.

رم ها 8 و 12 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشد. البته نباید پشتیبانی از استاندارد رم LPDDR5  و حافظه داخلی UFS 3.1 را فراموش کرد.

وان پلاس 9 پرو به باتری با میزان ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. در مراسم رونمایی این دو گوشی هوشمند، شاهد معرفی شارژر وایرلس 50 واتی مجهز به شارژ سریع این شرکت نیز بودیم. شارژری که می تواند در مدت زمان کوتاه 43 دقیقه ای، باتری این گوشی هوشمند را از 0 به 100 درصد شارژ برساند. البته شارژر کابلی 65 واتی مجهز به شارژ سریع هم برای این اسمارتفون در نظر گرفته شده که توانایی شارژ 100درصدی در مدت زمان 29 دقیقه ای را دارد.

مشخصات وان پلاس 9

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، وان پلاس 9 به نسبت مدل پرو، مشخصات ضعیف تری را با خود به همراه داشته. در نمای رو به رویی این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.55 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی از نوع Fluid AMOLED مجهز شده است.

برای طراحی صفحه نمایش هم همانند مدل پرو شاهد حضور ناچ بسیار جذاب اینفینیتی O می باشیم. بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در قسمت پشتی اما به جای چهار سنسور دوربین مدل پرو، شاهد حضور سه سنسور دوربین می باشیم و خبری از سنسور تله فوتو نیست. یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی، سنسور های دوربین سه گانه وان پلاس 9 را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری هم، همانند مدل پرو، این گوشی هوشمند به پردازنده اسنپدراگون 888 شرکت کوالکام مجهز شده است. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 65 واتی مجهز به شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد