اختصاصی بنچیمو: قسمت سوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

شنیدن موسیقی قطعاً یکی از لذت بخش ترین کارهای روزمره هر انسان است اما کسانی هستند که نمی خواهند موسیقی های مورد علاقه خود را با پخش کننده های عادی و خالی از هر خروجی حرفه ای بشنوند. شنیدن موسیقی برای علاقه مندان همچون علاقه در هر رشته دیگری نیازمند هزینه های بالایی است. پس تا عاشق موسیقی نباشید هزینه های بالای یک هدفون 200 میلیون تومانی یا سیستم صوتی دست ساز 1 میلیارد تومانی را درک نخواهید کرد.

حال پس از دو قسمت قبلی که پخش کننده های مختلف سونی را معرفی کردیم و بسیار هم مورد توجه شما مخاطبین عزیز بنچیمو قرار گرفت، تصمیم گرفتیم این بخش از وب سایت بنچیمو را در آینده با برندهای دیگر و حتی سیستم های صوتی خودرو ادامه دهیم.

اختصاصی بنچیمو: قسمت اول راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

اختصاصی بنچیمو: قسمت دوم راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده

در کودکی هر مکانی و هر وسیله ای رنگ و بویی بهتر داشت و قطعاً هر وسیله ای که در کودکی شما را محسور کند، با بالا رفتن سن این جذابیت همچون مهری در ذهن شما حک می شود. در سال 1370 زمانی که تنها 4 سال داشتم با پخش کننده هایی که آن زمان با نام استریو شناخته می شد لذت شنیدن موسیقی را تجربه می کردم. استریویی از ساخته های هیتاچی که از اکولایزر قدرتمندی برخوردار بود و با اسپیکرهای کاغذی با قدرت تنها 45 وات RMS صدایی بی نقص را به گوش ها هدیه می داد. البته همانطور که می دانید در آن زمان ژاپنی ها یکی از برترین تولیدکنندگان پخش کننده های صوتی بودند. تولیدکنندگانی مانند هیتاچی، سونی، آیوا، پاناسونیک، جی وی سی، پایونیر، Technics و … همه و همه ژاپنی هستند. اما تنها بحث ما در این مطلب محصولات سونی است.

در دهه هفتاد با خرید ضبط های سری VX طعم بهم ریختن وسایل خانه را تجربه کردم. لذتی که با خانه خراب کردن مادر همراه بود اما به نظر می رسید حتی همسایه ها که از گزند این صدا بی نصیب نبودند هم لذت می بردند. در سال 1377 با خرید VX77 با صدایی شگفت انگیز و قدرتمند روبرو شدم و پس از آن مدل VX88 این صدا را تا حدی گسترش داد. هرچند از نظر قدرت بیس خیلی فرقی بین مدل VX77 و VX88 نبود به طوری که سونی در برادر بزرگتر سعی کرده بود تا گسترش صدا را افزایش دهد نه قدرت آن را. البته قبل از این مدل ها ضبط VX5 و VX8 به عنوان اولین تجربه شنیدن GROOVE های جذاب تا حد زیادی دلبری می کردند. دکمه های بیشتر، تنظیمات پیچیده تر و البته ظاهری که ساده بود اما مشخص بود کیفیت ساختش بهتر از مدل های جدید است، از ویژگی های VX8 بود. پس از سال ها سر و کله مدل های GN پیدا شد که به واقع چه در ظاهر و چه در صدا، برتر از VX بود و خطاب کردنش با واژه هیولا کاملا درست بود. البته هیولا بودن GN صرفا مختص مدل های رده بالا بود و رده پایین های آن تفاوتی چندانی با VX نداشت.

اما در همان زمان ها که تنها نگاه کردن به این محصولات زیبا و مهندسی شده آدرنالین خونم را بالا می برد، مدلی بود که مانند شبح یا به تعداد کم دیده می شد یا اصلا دیده نمی شد. مدلی که از نظر ابعاد بسیار بزرگتر از حد و اندازه VX و GN و FL بود اما در همان نگاه نخست می شد کیفیت ساخت بالا و هیولایی که درونش نهفته بود را حدس زد. حس کنجکاوی که این مدل در نگارنده به وجود آورده بود باعث شد تا روزی برای جستجوی بییشتر به یکی از نمایندگی های فروش سونی بروم و از نزدیک با آن ملاقات کنم. وارد نمایندگی شدم و نا خودآگاه به سمت این محصول زیبا و پر ابهت که در گوشه ای قرار گرفته بود کشیده شدم. ضبط روشن بود و موسیقی با صدایی بسیار کم در حال پخش بود. زمزمه هایی در ذهنم به این نکته اشاره می کرد که آدرنالین خون بالاتر از حد مجازش رسیده و همین مورد باعث شد تا با دست درازی به سمت ولوم، حجم صدا را ناگهان بالا ببرم. صدایی که پخش شد خاص ترین و قدرتمند ترین صدایی بود که تا کنون شنیده بودم. بیس بسیار قدرتمند و به قول معروف زیر پوستی تمام نگاه ها را به سمت من و این ضبط کشاند. با کم کردن حجم صدا، صدای فروشنده از انتهای سالن به گوشم رسید که با خنده گفت : با LBT شوخی نکن!

بیشتر کسانی که علاقه ای به شنیدن موسیقی دارند و البته سن کمی هم ندارند، مدل LBT را با دو مدل LBT-V925 و LBT-V950 می شناسند. ست هایی که به واقع سال ها از خود جلوتر بودند و کمتر کسی در این زمان باور می کند که این ست ها در بین سال های 1989 تا 1991 ساخته شده اند. اکولایزر قدرتمند، کیفیت ساخت بالایی که هنوز هم این مدل ها را مورد استفاده می کند و قابلیت های خاص از ویژگی این ست ها هستند.

LBT-V950

البته در آن سال ها هنوز تکنولوژی ساخت دیافراگم هایی با توان بالا میسر نشده بود اما V950 با بیشتر ست های طبقاتی متفاوت بود. این ست از محدوده فرکانسی حرفه ای سود می برد که حتی جدیدترین LBT هم از آن عاجز است. همین موضوع باعث می شد تا V950 مناسب افراد خاص پسند باشد. یکی دیگر از مواردی که در ست هایی مانند V950 به چشم می خورد، کار کردن هر طبقه به صورت مجزا بود. این دک های طبقاتی چنان دارای ویژگی های خاص و پتانسیل بالا در پخش فرکانس های مختلف بودند که پس از چند دهه هنوز هم 90 درصد پخش کننده ها حتی توانایی نزدیک شدن به این مدل ها را هم ندارند.

LBT-V950

از تمام این ویژگی ها که بگذریم، ست های طبقاتی سونی به ویژه V950 به اکولایزر بسیار پیشرفته ای مجهز شده بودند. اکولایزر 24 باندی که برای به دست آوردن آن در این دوران باید مبلغ بسیار زیادی را پرداخت کنید. با این اکولایزر قدرتمند می توانید برترین های مینی های فای دنیا را به راحتی به چالش بکشید. البته V925 هم دست کمی از این ست طبقاتی حرفه ای نداشت. پس خرید اسپیکرهای ایستاده ای که در روستاهای اطراف چین اسمبل شده اند و در بازار دلربایی می کنند را کلاً به فراموشی بسپارید.

LBT-V925

اما متاسفانه در بازار دست دوم داخلی مدل های ناب با قیمت های بسیار بالایی خرید و فروش می شوند در حالی که صاحبان حتی کوچک ترین زحمتی برای سالم نگه داشتن آنها نکشیده اند. همین مورد باعث شده که به صراحت بگوییم با این قیمت ها سمت مدل های گفته شده نروید. قرار نیست به بهانه خاص بودن ضبط های قدیمی هر مبلغی را بپردازیم!.

LBT-ZX10D

مهم نیست که از سیستم های صوتی و سینمای خانگی اطلاعاتی دارید یا ندارید. زمانی که برای اولین بار با LBT-ZX10D روبرو می شوید تا مدتها در شوک هستید و در همان نگاه اول عاشقش می شوید. پخش کننده مینی های فای LBT-ZX10D محصولی است که در سال 2004 معرفی شد. این هیولا نه تنها در آن زمان بلکه در زمان حال هم یکی از بزرگترین سیستم های های فای تولید انبوه می باشد. البته بجز سری های جدید سونی و پاناسونیک و ال جی که بیشتر ظاهر ترسناکی دارند تا صدایی ترسناک!.

پخش کننده هایی که به مرور با رنگ ذغالی و نارنجی و ابعاد بزرگ تبدیل شدند به غول هایی در بخش صوتی. اگر به فکر خرید یک دستگاه LBT-ZX10D هستید باید به این نکته اشاره کنیم که تنها پخش کننده یا به قول خودمان کلگی 20 کیلوگرم وزن دارد. حال به این 20 کیلوگرم وزن 9.5 کیلوگرم برای 4 باند و وزن 2.7 کیلوگرم را هم برای سنتر اضافه کنید.

شاید پخش کننده های مختلف از برند های متفاوت با ساب ووفر وارد بازار شده باشند و بروی برگه تا حدی جذاب تر از محصولات سونی باشند، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که سونی در تمام محصولاتش از اسپیکرهایی با ساختار عالی و باکسی با چرخش ناب هوا ، یک ساب ووفر حرفه ای ساخته است. حال تصور کنید پخش کننده هایی مانند پایونیر، ال جی و … شاید با سیستم 5.1 کانال از ساب ووفری مجزا استفاده کنند اما مدل LBT-ZX10D سونی از 4 اسپیکر ووفر 22 سانتی متری استفاده می کند. این یعنی ما با 4 ساب ووفر همراه هستیم نه میدرنج. پس بهتر است قبل از بالا بردن ولوم صدا به چینش صحیح ظرف های داخل کابینت و بوفه توجه ویژه ای داشته باشید تا مانند نگارنده داغ بزرگی بر دل خانواده نگذارید. البته ممکن است از شنیدن این موضوع که سونی برای دوست داران بیس های سنگین، خروجی ساب ووفر مجزایی را در این ضبط در نظر گرفته است، آدرنالین خونتان به بالاترین حد برسد اما بهتر است کمی صبر کنید چون این مطلب همچنان ادامه دارد.

LBT-ZX10D

اگر بخواهیم از مشخصات فنی LBT-ZX10D سخن به میان آوریم باید به این موارد اشاره کنیم: مدل LBT-ZX10D از 4 اسپیکر و 1 سنتر استفاده می کند. هر اسپیکر این پخش کننده با وزنی نزدیک به 10 کیلوگرم دارای ووفر 22 سانتی متری و تیوتر 6.5 سانتی متری است تا در نهایت امپدانس 6 اهم و قدرت 180 وات RMS را تولید کند. سنتر یا اسپیکر مرکزی هم با وزن 2.7 کیلوگرم دارای فول رنجی 10 سانتی متری است تا بتواند امپدانس 24 اهم و توان 70 وات RMS را تولید کند. در کل LBT-ZX10D می تواند با پیک 8700 وات PMPO، قدرتی معادل 790 وات RMS را تولید کند. یک نکته ای که وجود دارد این است که این ضبط در مجموع از 790 وات RMS بهره می برد و اسپیکرهای ایستاده موجود در بازار هم ممکن است تا 1000 وات RMS ارائه کنند. اما اگر با هر دو ولوم بگیرید آن موقع فرق بین یک سیستم مهندسی شده با یک سیستم بی اصل و نسب را می فهمید.

اسپیکرهای LBT-ZX10D به علت زاویه دار بودن، پرتاب صدایی به سمت بالا دارند پس اگر این دستگاه را تهیه کردید بهتر است اسپیکرها را بروی زمین قرار دهید. اما نکته ای که ممکن است کمتر کسی از LBT های جدید خبر داشته باشد این است که این مدل ها (تنها پرچمداران این خانواده) دارای صدای چرخشی هستند. شاید در مدل هایی مانند VX و GN یا بهتر است بگوییم تمام های فای های دنیا با صدای چرخشی روبرو باشیم اما هیچ پخش کننده ای مانند پرچمداران LBT نمی تواند صدای بیس را با سیستم چرخشی همراه کند.

LBT-ZX10D

ممکن است به این نکته پی برده باشید که سیستم های صوتی که در منزل استفاده می شوند تنها در یک نقطه از منزل دارای صدای بیس عالی هستند. بهترین راه این است که پس از پخش موسیقی با بیس سنگین در خانه راه بروید تا بهترین خروجی صدای بیس را پیدا کنید. این مشکل در سیستم صوتی خودرو خیلی به چشم نمی آید زیرا در این سیستم ها ساب ووفر در جعبه ای 50 لیتری یا 200 لیتری یا هر حجم دیگری قرار می گیرد. اما چه کسی می تواند بگویید کل فضای خانه چند لیتر است؟ همین مورد باعث می شود تا شما صدای بیس را در نقاط مختلف خانه متفاوت بشنوید. با این توضیحات به این نکته اشاره می کنیم که در پرچمدران LBT این مشکل به لطف استفاده از حالت چرخشی صدای بیس به حداقل رسیده است.

البته به این مدل دوست داشتنی یک ایراد بزرگ وارد است که ممکن است تصمیم به خرید را در ذهن بعضی خریداران تغییر دهد. هیچ پورت اپتیکالی در این پخش کننده ها وجود ندارد. پورت های اتصال قدیمی یا RCA تنها گزینه شما برای استفاده از دستگاه های جانبی است.

LBT-ZX99i

سونی در سال 2009 کمی به فکر ویژگی های خاص ارتباطی افتاد. پخش کننده مینی های فای ZX99i به واقع یکی از زیباترین و با کیفیت ترین محصولات سونی است که تا کنون ساخته شده است. با وجود دیگر پخش کننده های خانگی سونی، مدل ZX99i از زیبایی خاصی برخوردار است. محصولی که نه تنها ابهت سری LBT را به همراه دارد بلکه با ویژگی های ارتباطی می تواند گزینه مناسبی باشد برای کاربرانی که به دلیل نبود پورت های کامل از خرید مینی های فای قدیمی امتناع می کنند.

LBT-ZX99i

وقتی برای اولین بار ZX99i را می بینید، از دیدن اسپیکرهای زاویه دار آن آدرنالین خونتان بالا می رود. مخصوصاً اگر باندها بروی هم چیده شده باشند. البته باندهای ZX10D هم زاویه دار است اما ساختار کلی هر باند با ترکیبی از یک ووفر و 2 تیوتر در کل زیباتر و مهمدسی تر است. در ZX99i همچنان با رنگ بندی ذغالی و نارنجی همراه هستیم. رنگ بندی که تنها مختص سری LBT بود و متاسفانه دیگر از این رنگ بندی جذاب در محصولات سونی خبری نیست.

LBT-ZX99i

در ZX99i هم با ضبطی سبک روبرو نیستیم. اگر به فکر خرید این زیبای خفته هستید باید بدانید که کلگی با وزن 19 کیلوگرم و هر باند با وزن 8.7 کیلوگرم، در مجموع شما را با سیستم صوتی نزدیک به 54 کیلوگرم روبرو می سازد. زمانی که با ZX99i روبرو می شوید، جدا از بزرگ بودن ضبط و طراحی خاص باندها، پنل های نارنجی رنگ توجه شما را جلب می کند. پنل کاربری، نمایشگر و ولوم کاملاً مانند ZX10D است اما پنل نارنجی رنگ پایین داستانی متفاوت دارد. سونی پس از مدتها، یک امکان ویژه را برای کاربرانش در نظر گرفته بود. در دل این پنل نارنجی رنگ و پایه پایین آن، جایگاهی برای قرار دادن آیپاد اپل در نظر گرفته بود. کاربرانی که آیپاد داشتند با قرار دادن آیپاد در این بخش نه تنها می توانستند گجت خود را شارژ کنند بلکه می توانستند کنترل ZX99i را هم در دست بگیرند. با این وجود دیگر از پخش اختصاصی CD خبری نبود و کاربر می توانست با خیال راحت هر موسیقی که دوست دارد را از آیپادش بروی ضبطی قدرتمند پخش کند.

LBT-ZX99i

و اما یک موضوع دیگر که شاید برای بعضی از کاربران مانند نگارنده مهم بود، وجود پورت اپتیکال صدا بود. با وجود این پورت صدا کاملاً شفاف و واضح به اسپیکرها می رسید تا مخاطبین از شنیدن آن لذت ببرند. صدا خروجی از ZX99i هم که دیگر حرف ندارد. وجود چهار ووفر 22 سانتی متری که حکم ساب ووفر داشتند در کنار دو تویتر 5 سانتی متر در هر باند، تضمینی بود بر قدرت و شفافیت صدا. اما یک مورد را باید در مورد باندهای پخش کننده های سونی بگویم. سونی ساختار باکس باندها را طوری در نظر می گرفت که بلعیدن هوا به راحتی صورت گیرد. دیافراگم درایوها به طور لذت بخشی استعداد بالایی برای بلعیدن هوا دارند. این مورد مخصوصاً در درایوهای استفاده شده در سری LBT مشهود تر است. زیرا با ساختاری خاص، بازی کردن دیافراگم در ولوم های بالا را راحت تر کرده تا در حجم بالای صدا باعث می شود تا شما زودتر از ضبط عقب نشینی کنید و ولوم را کم کنید. معمولاً فرکانس های پایین صوتی با جابجا کردن هوا کار خود را انجام می دهند. این جابجایی در سری LBT به نحوی است که ممکن است لباس را در تن به لرزه در آورد چه برسد به وسایل خانه.

LBT-ZX99i

اسپیکرها در ZX99i می توانند قدرت 720 وات RMS را با امپدانس 6 اهم تولید کنند. قدرت صوتی که شاید از ZX10D کمتر است اما نباید سنتر ZX10D را از یاد ببرید. البته یک فرق دیگر بین ZX10D و ZX99i وجود دارد. همانطور که در بحث ZX10D اشاره کردیم این ضبط به خروجی مجزا برای ساب ووفر مجهز است در حالی که ZX99i این خروجی را ندارد!.

LBT-ZX99i

LBT-ZX66i

 و اما پخش کننده خانگی دیگری که در سال 2009 با ZX99i وارد بازار شد، مدل ZX66i بود. این مدل از کلگی یا رسیور مشترک ZX99i استفاده می کرد با این تفاوت که برخی از ویژگی های صوتی حذف شده و باندهای مختص خودش را داشت. کیفیت ساختار عالی و ویژگی های ارتباطی مانند ZX99i از ویزگی های این پخش کننده بود. درایوهای استفاده شده در ZX66i مانند بعضی از سری های GN و VX بود با این تفاوت که کیفیت ساخت و صدای خروجی در این مدل بهتر از بسیاری از مدل های GN و VX بود.

LBT-ZX66i

پخش کننده ZX66i به دو باند 9.5 کیلوگرمی مجهز شده بود. هر باند این پخش کننده از یک ووفر و یک سوپر ووفر 17 سانتی متری و یک تویتر 2.5 سانتی متری استفاده می کرد. در مجموع هر دو باند ZX66i قادر بود تا قدرت 560 وات RMS را تولید کند.

ویدیویی از LBT-ZX66i

*کاربران عزیز وب سایت بنچیمو، ادامه مطلب راهنمای خرید سیستم صوتی کارکرده و ضبط های سری LBT که البته شامل پرچمدار این سری از محصولات سونی است را در مطلب بعدی مطالعه بفرمایید. در مطلبی که به زودی منتشر می شود، تجربه کار با پرچمدار سری LBT را با عکس های بیشتر منتشر می کنیم.

پست های مرتبط

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

71 نظرات

حسن جعفری آذر 17, 1398 - 3:28 ب.ظ
سلام جناب مظفری من چند وقتی هست که بعد از کار کردن با GN1000<<<<FL5<<<<AZ5 دنبال ZX10 و ZUX10هستم (قبل انتشار این نسخه ) و از وقتی که این مطلب رو خوندم دیوانش شدم.خیلی دنبالشم ولی نیست و یا قیمت خیلی بالایی میگن( حالا بگذریم) قسمت بعدی کی منتشر میشه و امید وارم از سلطان ZUX هم مطلبی توش باشه :) اگه کسی از دوستان هم مایل به تعویض و یا فروش مدل های مذکور هست ممنون میشم خبر بده به این شماره 09353470066 با تشکر فراوان
جواد مظفری آذر 18, 1398 - 4:34 ق.ظ
درود بر شما دوست عزیز. مطلب بعدی کلاً مربوط به ZUX10D هست به صورت ویژه
پیام دی 4, 1398 - 12:14 ب.ظ
سلام استاد، شما واسه استفاده از ورودی اپتیکال و دیدن فیلم چه مدلی و پیشنهاد میدید؟ممنونم
جواد مظفری دی 4, 1398 - 7:02 ب.ظ
درود بر شما. متاسفانه تمام مدل های معرفی شده فاقد ورودی اپتیکال بودن. اما مدل LBT-ZX99i این ویژگی رو داشت و البته صدای بسیار عالی در حد خراب کردن منزل رو به شما هدیه می داد
پیام دی 5, 1398 - 2:09 ب.ظ
با سلام مجدد از مدل های زیر کدوم ارزش خرید بیشتری داره.برای استفاده از سینمای خانوادگی کدوم مدل و تهیه کنم. از توجه شما سپاسگذارم. مدل های FLسونی 5300وات مدل KR8900 ال جی 8000وات.
جواد مظفری دی 5, 1398 - 8:02 ب.ظ
درود بر شما. صدای خروجی هر دو زیبا هست اما شخصا سونی رو ترجیح می دم
پیام دی 5, 1398 - 2:11 ب.ظ
با سلام مجدد از مدل های زیر کدوم ارزش خرید بیشتری داره.؟استفاده بیشتر فیلم از توجه شما سپاسگذارم. مدل های FLسونی 5300وات مدل KR8900 ال جی 8000وات.
محمد دی 16, 1398 - 0:18 ق.ظ
من مدل lbt zx 10d تازه خریدم میشه مطالب مفید و اموزشی در مورد امکانات و کارکردش بدید اینقدر کلید زیاد داره واقعن باید براش کلاس اموزشی بزارن
جواد مظفری دی 16, 1398 - 0:30 ق.ظ
بعله دوست عزیز منتشر می کنیم. به دلیل نزدیک بودن نمایشگاه ces کمی سرم شلوغه اما احتمالا نزدیک 25 دی ماه مطلب رو منتشر می کنم
سعید دی 22, 1398 - 7:26 ب.ظ
سلام اقای مظفهری .چند تا سوال داشتم خدمتتون: ۱-میخواستم یک مدل یا چند مدل بهم پیشنهاد بدین بنظور اینک از بانددهای ان ها رو ماشین استفاده کنم؟ ۲-اگ چنین کاری ممکنه و جالب میشه میخواستم بدونم اگ اون هارواز باکس خودشون در بیارم تاثیر زیادی روی صدا میزاره؟ (در ضمن ضبط شیش خروجه پاییونر و امپ چهار خروجه ۲۴۰۰وات الان رو ماشینمه) ۳-شیش اهمی بودن باندها ب ضبط یا امپیلی فشار میاره؟(باند های ماشین ها۴اهمی هستن) ممنون از وقتی ک میزارین بابت پاسخگویی
حسین آقاپور بهمن 11, 1398 - 11:00 ب.ظ
سلام خسته نباشید بین ۹۵۰وLET 925 با LBTZX 99i کدوم رو شما میگید دوم اینکه ABTZX 99i قیمتش چنده؟ هر چقدر زدم بالا قیمتش موفق نشدم ممنون میشم از لطفتون راهنمایی کنید حسین آقاپور ( شهریار )
جواد مظفری بهمن 12, 1398 - 1:53 ق.ظ
درود بر شما. بین مدل 925 و 950 قطعا 950 خیلی سر تره اما داستان 99i کلا فرق می کنه. صدای خروجی 99i به لطف درایوهای پیشرفته بسیار زیبا است اما مدل های 925 و 950 صدای بسیار شفاف تری دارند. اگر دنبال بیس هستید 99i و اگر تنظیمات پیشرفته و صدای شفاف 950. مدل 99i خیلی کمه واسه همین سخت پیدا میشه احتمالا بین 4 تا 6 تومن باید باشه
حسین آقاپور بهمن 11, 1398 - 11:02 ب.ظ
سلام خسته نباشید بین ۹۵۰وLET 925 با LBTZX 99i کدوم رو شما میگید دوم اینکه ABTZX 99i قیمتش چنده؟ هر چقدر زدم بالا قیمتش موفق نشدم ممنون میشم از لطفتون راهنمایی کنید حسین آقاپور ( شهریار )
reza بهمن 29, 1398 - 11:53 ق.ظ
سلام من زیاد از ضبط سر در نمیارم یه ضبط سونی vx333 , و یه ظبط ال جی md9400dv خریدم سونی تو صدا خیلی صدا صاف است و با یه دکمه بیس بهش اضافه میشه ولی ال جی هم 3900 وات 260 وات ار ام اس داره و هم نمیشه بیس رو جدا کرد هرچی ولوم زیاد کنی بیس هم زیاد میشه فقط رو نرمالش یکم کمتره ولی خیلی پر قدرته و یو اس بی خوره نمیتونم هر دو رو نگه دارم موندم کدوم رو نگه دارم . و سوال اصلیم اینه چه جوری میشه تو باندا ال ای دی رنگی بزاریم و ارتقاع بدیم مثل این جدیدا رنگی بشن من اطلاعاتی ندارم نمیدونم ولتاژ چقدر میاد تو باندا و چه مقاومتی و چه ال ای دی بزارم یا رو کیفیت باند اثر منفی نزاره یا یسم کشی جدا میخواد ممنون
جواد مظفری اسفند 4, 1398 - 5:28 ق.ظ
با هر کدوم که راحت ترین همون رو نگه دارین. بریا نورپردازی چون از ترانس و خازن های اختصاصی استفاده نمیشه بهتره به برق خروجی صدا وصل نکنید و یک برق جدا بهش بدین
اکبر اسفند 1, 1398 - 6:55 ق.ظ
سلام خسته نباشید من چنتا سوال داشتم ۱ - شما zx10 رو پیشنهاد میکنید یا zux10 ? 2 ایا میشه پورت usb یا کیت بلوتوث روشون نصب کرد؟ و اگه نصب بشه از کیفیت صدا کم نمیشه ؟ ۳- اگه امکانش هست یه نقد و برسی بین این دوتا بزارین ویه آموزش کار با این دو دستگاه رو عالی میشه
جواد مظفری اسفند 4, 1398 - 5:29 ق.ظ
هر دو عالی هستن اما ZUX10D قدرتمند تره بعله میشه کم میشه اما میشه تحمل کرد کمی سرم خلوت بشه حتما
reza اسفند 8, 1398 - 11:38 ب.ظ
سلام یه اموزش کامل فلش خور کردن داخلی مثلا حذف سی دی رام و نصب گیت فلش خور و روشهای دیگر البت کامل رو ممنون میشم قرار بدین من با ادابتور نوع خارجی و ایوایکس رو ساختم ولی داخلی جمع و جور تر میتونه باشه و تو دست و پا نباشه اموزش هم براش کامل نیست تو وب بازم ممنون
جواد مظفری اسفند 10, 1398 - 9:05 ب.ظ
حتماً قرار میدیم این آموزش رو
عباس موسوی فروردین 12, 1399 - 5:15 ق.ظ
سلام. میشه از دستگاه lbt725 کمی اطلاعات بهم بدین. این دستگاه رو خریدم اما هرچی توی نت سرچ میکنم چیزی ازش پیدا نمیکنم
جواد مظفری فروردین 14, 1399 - 3:53 ب.ظ
یک مطلب در مورد این دستگاه ها نوشته میشه به زودی
عباس موسوی فروردین 14, 1399 - 2:43 ب.ظ
سلام بین lbt725 و lbt xgv10av کدوم بهتره؟
جواد مظفری فروردین 14, 1399 - 4:02 ب.ظ
دوتا گزینه متفاوت هست. قدرت lbt xgv10av بیشتره و تفکیک صدای lbt725
amin فروردین 16, 1399 - 2:01 ق.ظ
سلام وقت بخیر ، لذت بردم شما راجب این دستگاه های hifi قدیمی صحبت کردید مخصوصا ۹۵۰ و ۹۲۵ . ای کاش از سری های j ,i کنوود هم مطلب می گذاشتید ، دستگاه های با کیفیت و فوق‌العاده موجود در ایران . موفق باشید
جواد مظفری فروردین 16, 1399 - 3:19 ب.ظ
ممنون. این مطالب همچنان ادامه داره و در آینده در مورد پخش های دهه 70 و 80 و 90 میلادی هم صحبت می شه
پدرام اردیبهشت 29, 1399 - 12:53 ب.ظ
سلام دوباره. دو تا سوال: ۱. به کسی که سیستم سونی GN1200 داره خرید zx10d رو توصیه می‌کنید؟ با خرید این سیستم تجربه جدیدی به دست میاد؟ ۲. با توجه به اشکالاتی که درباره ۹۵۰ های موجود در بازار گفتید چاره چیه؟ مدلهای دیگه از برندهای دیگه هستند که در کیفیت و شفافیت بتوانند نزدیک ۹۵۰ بشن؟ کدوم برند؟ چه مدلهایی؟ ممنون
جواد مظفری اردیبهشت 29, 1399 - 10:51 ب.ظ
درود بر شما. خیر تفاوت چندان نیست. هر چند در محیط هایی که بزرگتر هستند عملکرد lbt بهتره. دک های صوتی بجز 950 همه کیفیت صدای عالی دارند. دک های تکنیکس رو پیشنهاد می کنم
پدرام اردیبهشت 30, 1399 - 0:33 ق.ظ
مدل خاصی از تکنیکس مد نظرتونه؟ یا سری خاصی که در زمینه شفافیت صدا بتوانند جلوی ۹۵۰ عرض اندام کنند؟
سعید خرداد 2, 1399 - 0:37 ق.ظ
سلام آقای مظفری ممنون از مقالات زیباتون سوالی داشتم از خذمتتون میخواستم نظر شما رو درباره مدل سونی lbt-dr8 بدونم همینطور درباره مدلهای az بنظر شما نسبت به سری های vx یا gn بهترن؟
جواد مظفری خرداد 8, 1399 - 0:46 ق.ظ
درود بر شما. مدل lbt-dr8 خوبه و صدای جذابی هم داره. اما مدل az بیشتر یک سینما خانگی هست. شاید پیشرفته تر باشه اما به هیچ عنوان قدرت صدای مدل های دیگه رو نداره. واسه همین هم اشاره ای بهش نکردم.
پدرام خرداد 10, 1399 - 8:43 ق.ظ
سلامی دوباره! با خوندن این مطلب خیلی دنبال ۹۵۰ گشتم ولی به دلیل قیمتهای خیلی بالایی که می‌گفتند یه ۹۲۵ بدون باند خریدم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید که چه باندهایی (غیر از خودش و ۹۵۰) بگیرم که توانایی‌های این سیستم رو ناقص نکنه؟ آیا باندهای مثلا ۷۱۵ یا ۷۲۵ یا بقیه سریهای سونی براش مناسب هستند؟ یا از برندهای دیگه تهیه کنم؟ ۲. وات پیشنهادی شما برای آداپتور ۲۲۰ به ۱۱۰ این دستگاهها چیه؟ کلا درباره آداپتور دستگاههای صوتی توصیه خاصی ندارید؟ باز هم ممنون
علی خرداد 31, 1399 - 9:56 ق.ظ
سلام چند روز پیش یدونه 950 به تورم خورد.به قیمت3.5 خریدم.البته ترانس امپلی و رادیو سوخته بود دوباره سیم پیچی کردم با برق 220 به خوبی کار میکنه
فرزاد ب تیر 26, 1399 - 1:54 ب.ظ
درود یک دستگاه LBT-V950 همراه با کنترل و تمیز و سالم میخوام، کجا میشه تهیه کرد؟ سپاس
جواد مظفری تیر 27, 1399 - 3:12 ق.ظ
درود بر شما. واقعا جای خاصی برای این نوع محصولات نیست. البته اگر هم بود به درد نمی خورد چون دلال بازی برای این مدل از اجناس روح واقعی محصول رو جدا می کنه
حسین ماندگار مهر 19, 1399 - 9:17 ب.ظ
سلام استاد عزیز. من ال بی تی دارم ولی نه مدل جدیدش. مدل ۷۲۵ هست ولی خیلی سالم و تمیز است و متاسفانه یه مشگل کوچولو دارم و نمیخوام ببرم بیرون دستکاری کنند حال از شما کمک میخواهم. همه قسمتهای دستگاه سالم است منتها با کنترل ولوم صدا چشمک میزنه ولی حرکت نمیکنه. علت خاصی داره. اگر امکانش هست تمنا دارم راهنمای کنید. ویا اگر امکانش هست به شماره ۰۹۱۲۲۰۱۵۰۵۹ تک زنگی بزنید من باهاتون تماس میگیرم. یه دنیا ممنون
جواد مظفری مهر 21, 1399 - 0:42 ق.ظ
درود بر شما. با یک کنترل دیگه تست کنید اگر نشد به اصلاح می گن ولوم کثیف شده. بعضی از مدل ها که ولوم در زمان کم یا زیاد کردن حرکت میکنه با مشکل موتوری روبرو می شن. اگر برطرف نشه چاره ای بجز تعمیر ندارید. البته بگید من عجله دارم از راه دور اومد همینجا میمونم تا تعمیر کنید
ابوالفضل مؤذني مهر 23, 1399 - 7:59 ب.ظ
سلام ممنون از اطلاعاتي كه گذاشتين ،من يه دستگاه LBT-V950دارم كه همه قسمتهاش سالمه فقط دِك Aموتورش روعوض كردم وبادور تند ميخونه ومتاسفانه نميتونم مشكلش رو حل كنم درضمن موتور دِك Bروعوض كردم ويه موتور يك دور چپ گرد گذاشتم والان عالي وبا كيفيت بسيار مطلوب پخش وضبط ميكنه دوست دارم كاست Aروهم تعمير كنم كه تند نخونه يه موتور نو دو دور براش گذاشتم ومطمئنم سيم هاي منفي ،مثبت ،دور تند ودوركندشم درست وصل كردم ،لطف ميفرمائين راهنمائي كنين تشكر فراوان ازشما
جمال آبان 28, 1399 - 0:02 ق.ظ
با سلام استاد بین مدل lbt 810 و lbt925 کدام یک رو میپسندید و کدام یک بهتر و صدای بهتری داره؟ ممنون از لطف شما
جواد مظفری آذر 2, 1399 - 2:14 ب.ظ
درودر بر شما قطعا 925
جواد مظفری آذر 2, 1399 - 2:16 ب.ظ
درود بر شما قطعا 925
مسعود آذر 23, 1399 - 11:16 ق.ظ
سلام استاد محبت میکنید تفاوت های بین 950 و 925 برامون توضیح بدید
جواد مظفری آذر 28, 1399 - 2:14 ق.ظ
سلام و درود . قطعا مهمترین تفاوت در خروجی صدا هست. جایی که دک های حرفه ای و اکولایزر پیشرفته تنها در 950 خودنمایی می کنه
آرش بهمن 12, 1399 - 2:45 ب.ظ
سلام خدمت شما استاد بزرگوار و با تشکر از سایت وزین و زیباتون سوالی از خدمتتون داشتم از بین دو مدل LBT مدل V950 و D905 بنظر شما برتری با کدوم مدله؟
جواد مظفری بهمن 13, 1399 - 1:11 ق.ظ
درود بر شما دوست عزیز. هر دو سری کاملا قدرتمند هستند و چیپ سوتی و دک بسیار عالی دارند اما مدل D با تنظیمات دیجیتال بیشتر به نوعی کمی آینده نگر تر بود ولی در مجموع خروجی صدا هر دو عالی هستند
جواد اسفند 11, 1399 - 1:33 ب.ظ
با عرض سلام و وقت بخیر و تشکر از ارائه اطلاعات خیلی خوب شما. lbt zx10d چند وقت پیش گرفتم هر کاری میکنم منوی تنظیمات نمایش نمیده کنترل تست کردم کار میکنه دفترچه راهنما دانلود کردم طبق همونم انجام دادم ولی نشد لطفا راهنمایی بفرمایید.
بختیار‌ اسفند 13, 1399 - 3:19 ق.ظ
سلام‌استاد‌اقای‌مظفری‌من‌یک‌ست‌۹۵۰سونی‌دارم‌کامپیوتر‌بهش‌وصل‌کردم‌وقتی‌ترانه‌میخونه‌ترانه‌را‌که‌استب‌میکنم‌یه‌صدای‌نویزی‌میده‌مثل‌دوووو‌فیش‌یک‌به‌دو‌هم‌عوض‌کردم‌همینه‌از‌امپ‌هم‌مستقیم‌امتهان‌کردم‌همینه‌من‌فکر‌میکنم‌از‌اکولایزر‌باشه‌ولی‌نمیدونم‌از‌کجایش‌باشه‌لطفاً‌راهنمایی‌بکنید
جواد مظفری اسفند 15, 1399 - 3:39 ق.ظ
سلام. یک بار کابل رو با نسخه خوب عوض کنید اگر مشکل حل نشد به اصطلاح ولوم کثیف شده و احتیاج به سرویس داره
آرش اسفند 16, 1399 - 11:15 ق.ظ
سلام مجدد خدمت استاد بزرگوار ببخشید من چند سالیه ظبط سونی مدل gr7 دارم که الان گذاشتم تو اتاق استفاده میکنم اخیرا برای تولدها و دورهمی های دوستان و فامیل شیک سونی مدل v43d خریدم جسارتا میخواستم ازتون خواهش کنم اگه مقدوره تحلیل تون رو خیلی خلاصه در مورد این دو مدل بفرمایید و نقاط قوت و ضعف هر دو مورد رو تیتر وار بفرمایید از صبر و شکیبایی و احترام خاصی که به علاقمندان و مخاطبین سایت وزین تون دارید سپاسگذارم و بی صبرانه منتظر جواب تون هستم
آرش اردیبهشت 18, 1400 - 5:17 ب.ظ
سلام استاد، جسارتا" دو ماهی هست منتظر جوابم.
مهدی ناظریان خرداد 22, 1400 - 3:20 ب.ظ
سلام. درود بر شما دوتا سوال مجزا حضور شما داشتم. ۱.نظر شما در مورد LBT-N300K چیه؟ ۲.اگر بخواهیم از ورودی به عنوان مثال برای نصب برد بلوتوثی فلش خور و یا کابل AUX استفاده کنیم از کدام ورودی باید استفاده شود تا صدای خوب داشته باشیم. ورودی ها CD و VIDEO و PHONO است. استفاده ورودیهای دیگه برای چیه؟
جواد مظفری خرداد 22, 1400 - 4:47 ب.ظ
درود. گزینه بدی نیست خوب هم نیست. ورودی ها هم تفاوت چندانی با هم ندارن تنها برای دسته بندی استفاده می شه (در صورت اتصال چندین دستگاه به پخش)
زانیار ایراهیمی خرداد 25, 1400 - 1:19 ب.ظ
بابت اطلاعات مفیدتون بسیار ممنونم.
پارسیا تیر 16, 1400 - 4:13 ب.ظ
درود جناب آقای مظفری عزیز . در ابتدا ممنون از اطلاعات خیلی خوبتون. من ساکن امریکا هستم و در ایران LBT 810 داشتم و به شدت ازش راضی بودم , متاسفانه در امریکا اسپیکر Klipsch رو با قیمتی بالا خریدم و خیلی از صداش ناراضی هستم. اکنون قصد دارم از ویتنام Sony 7700 یا Sony 9900 رو تهیه کنم. اشاره فرموده بودین که این ۲ به نوعی مثل 925 و 950 هستن در کلاسی دیگر. میشه لطف بفرمایید تفاوتهای این دو کلاس رو بیشتر توضیح بدین و اینکه شما کدوم کلاس رو بیشتر می پسندین ( ۷۷۰۰، ۹۹۰۰ در مقایسه با ۹۲۵ و ۹۵۰ ) از شما سپاسگزارم.
جواد مظفری تیر 26, 1400 - 11:50 ق.ظ
درود بر شما. واقعا تمام مدل های یاد شده عالی هستن بررای خلوص صدا. هر کدام یک ویژگی دارند اما سری V9900 کیفیت ساخت بسیار بالایی داره و ماقعا یک محصول کلکسیونی حساب میشه.
مهدی ناظریان مرداد 9, 1400 - 11:57 ق.ظ
سلام. وقت شما بخیر. یک سیستم gn100d دارم که همه چی فابریک است . وقتی روشن میکنم همه باندها وصله بعد از ۵ دقیقه کارکرد یکی از سوراندها کمی خش خش میکنه بعدا دیگه صداش در نمی‌یاد. جای سوراند ها را عوض کردم فرقی نکرد خلاصه اینکه نه باند و نه فیش و غیره مشکلی نداره. از سرویس کار سوال کردم گفت پایه های آی سی صدا شل شده و باید قلع یا لحیم کاری بشه که در اثر گرما اتصال قطع میشه. نظر شما همین است؟
جواد مظفری مرداد 11, 1400 - 1:36 ب.ظ
درود بر شما. یک اصطلاحی دارن که میگن ولوم کثیف شده یا آی سی پریده. هر دو مورد دلیلی این خرابی هست. که در نهایت باید یا آی سی مجدد لحیم بشه یا تعویض بشه
دانیال مرداد 19, 1400 - 2:17 ب.ظ
سلام خسته نباشید آقای مظفری عذر خواهی می کنم ببخشید من یه ضبط سونی GN1000D به هزار مکافات اکبند پیدا کردم و خریداری کردم الان چند تا دکمه هاش باهاش بلد نیستم کار کنم دکمه SOUND FLASH و دکمه SOUND FIELD برای چی هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و اگر آیدی تلگرام دارید بدید با هم در ارتباط باشیم چند سوال ازتون راهنمایی بگیرم
جواد مظفری مرداد 25, 1400 - 3:24 ق.ظ
درود بر شما. دکمه SOUND FLASH یک مود صدا هست که صدا رو به صورت لحظه ای قطع میکنه همچنین با نگه داشتن دکمه حالت فلاش هم فعال میشه. دکمه SOUND FIELD رو حضور ذهن ندارم مدتی هست به دلیل شلوغی کار سمت ضبط هام نرفتم
سروش شهریور 8, 1400 - 11:03 ق.ظ
سلام این مدل های سری rv سونی چطورن ؟ مثلا rv7 ... از vx500 و gzr7 بهتره ؟؟
جواد مظفری شهریور 8, 1400 - 1:50 ب.ظ
سلام سری جذاب و دوست داشتنی هستن
علیرضا آذر 2, 1400 - 4:08 ق.ظ
سلام لطفا در مورد کیفیت سیستم های GZR هم ی توضیح میدید همینطوری زیبایی صدا در مقایسه با VX ها ممنونم
جواد مظفری آذر 11, 1400 - 10:54 ب.ظ
حتما به زودی
حسین فروردین 6, 1401 - 5:06 ب.ظ
سلام و خسته نباشید،خدمت استاد مظفری عزیز! سال نو مبارک! لطفا تفاوت بین مدل های lbt 715 و lbt 725 رو میگید و اینکه ایا میشه باند های ۷۱۵ رو روی ۷۲۵ با همون کیفیت دریافت کرد؟! ممنون بابت راهنماییتون!
رضا مرداد 4, 1401 - 3:43 ب.ظ
سلام و خسته نباشید،خدمت استاد مظفری عزیز! سپاسگزار خواهم بود اگر کمکم کنید سیستم صوتی سونی مدل LBT-A77 دارم که مدتهاست استفاده نکردم چند وقت پیش روشنش کردم یکی از باندها کار میکرد بردم پشت شهرداری تعمیر کار تا باز کرد گفت دو تا از فطعه ها از رو برد باز شده البته به کسی امانت داده بودم امکان داره این اتفاق اونجا افتاده باشه جایی سراغ دارید بشه تعمیر کرد تعمیر کار میگه ما باید بدونیم چه قطعه ای از روش کم شده تا بتونیم تعمیر کنیم
جواد مظفری مرداد 5, 1401 - 11:24 ق.ظ
سلام و درود نمیتونم قضاوت کنم که کی برداشته ولی اگر یکی از باندها سالمه و دیگری خراب، نقشه برد باند درست رو بردارن و تعمیر کنن. اگر قطعه از روی یونیت کم شده عکس از اینترنت پیدا کنید شاید مشخص باشه و در آخر پرس و جو کنید پیش کسی ببرید که این مدل ها رو تعمیر کرده. الان مثل سالها پیش نیست که قطعه ای نباشه .حالا شاید سخت پیدا بشه
Masoud بهمن 16, 1401 - 9:44 ق.ظ
سلام جناب مهندس وقت بخیر و ممنون از مطالب مفیدتون راهنمایی میخام در مورد خرید سیستم برای فضای باز کافه در حدود ۳۰۰ متر مساحت. عاشق سونی ام ولی برند دیگه هم مصلحت دیدید ممنون میشم بفرمایین. کدوم مدل دقیقا بکار من میاد؟ خداقوت????????
جواد مظفری بهمن 18, 1401 - 10:33 ق.ظ
سلام و درود بر شما. در فضای باز ما نیاز به RMS بالا نداریم، باید PMPO بالا باشه که در واقع نشون دهنده پرتاب صدا هست نه قدرت. پیشنهاد من در سونی سری GN1000 به بالا و بهترین گزینه برای شما. مدل های شیک سونی هست. البته اگر هزینه زیاد نمی خواین، بهتره نگاهی به اسپیکرهای ایستاده جدید تو بازار داشته باشید چون اون ها برای فضای باز مناسب هستند ولی از کیفیت صدا خبری نیست
Masoud بهمن 20, 1401 - 0:37 ق.ظ
ممنون از پاسخ دهیتون. البته ظاهر اصلا مهم نیست چون توی دکور میشه مخفیش کرد فقط کیفیت صدا و پرتاب و از هر ۴ گوشه شنیدن مهم هست. پس gn 1000 مصلحت میدونید
حسین تیر 13, 1402 - 0:45 ق.ظ
خیلی عالیه یک صدای صاف و جالب خواسته باشم چطور میتونین کمکم کنید که چی بگیرم بیس سنگین برام مهم نیست کیفیت صدا بیشتر مهمه
جواد مظفری تیر 13, 1402 - 6:25 ب.ظ
سلام و درود. برای شنیدن صدایی شفاف پیشنهادم دک و اسپیکرهای یاماها هست. در نسل جدید هم بجز مانیتورینگ ها، اسپیکرهای ادیفایر گزینه خوبی هستن. در بخش های قدیمی گزینه هایی مثل LBT 950 و 925، کنوودهای قدیمی و تکنیکس ها عالی هستن. البته بودجه رو مشخص کنید بهتر می تونم کمک کنم
حسین تیر 13, 1402 - 0:47 ق.ظ
سلام از راهنمایی های که میکنید واقعا سپاسگزارم فوق العاده هست میخواستم تو خونه موزیک رو با صدای صاف وخوب بشنوم چطوری میتونین راهنماییم کنین
دیدگاه بگذارید