بی ادعا و شفاف مثل PowerColor : قبول مشکل و برطرف کردن آن در کمترین زمان

داستان از آنجا آغاز می شود که گزارش هایی مبنی بر افزایش دمای کارت گرافیک های سری RX 7900 شرکت PowerColor منتشر می شود. پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که خمیر حرارتی نمی تواند به درستی انتقال حرارت را انجام دهد و به طور یکسان در سطح پخش نشده. پاورکالر به سرعت این مشکل را پذیرفت و راه کاری برای برطرف کردن این مشکل جایگزین کرد. پس از این موضوع پاورکالر به Der8auer فرصت داد تا از خط تولید کارت گرافیک های این شرکت بازدید کند. اینکه شرکت های تولیدکننده تور بازدید از خط تولید و نقاط حساس را برگزار کنند یکی از آن مسائل دور از ذهن است، اما پاورکالر چیزی برای پنهان کردن ندارد. معمولاً به دلایلی مثل، محافظت از اطلاعات ساختاری، تحقیق و توسعه، فرآیندهای ساخت که توسط دیگر شرکت ها اجرا نمی شود و حتی جلوگیری از دیده شدن مشکلات ساختاری و اخلاقی، شرکت ها اجازه دسترسی کامل به همه مناطق را نمی دهند.

تجربه ثابت کرده است که هرچه شرکت های تولیدکننده بزرگتر و به فروش بیشتری دست می یابند، از افشای مشکلات فراری تر می شوند و عملاً با هر دلیلی سعی بر گردن نگرفتن دارند. این مسئله ای است که PowerColor هیچ ترسی از آن ندارد. این شرکت بر اساس مشکلات حرارتی که برای کارت گرافیک های سری RX 7900 پیش آمد، از Der8auer دعوت کرد تا از تمام مناطق شرکت و خط تولید بازدید کند و همچنین نشان دهد که راهکاری جدید در بخش حرارتی کارت گرافیک های پرچمدارش در نظر گرفته است.

فرآیند پخش خمیر که به صورت دستی ساخته شده بود اکنون با روش های پیچیده تری جایگزین شده است. این شرکت در حال حاضر از شابلون استفاده می کند و به نظر می رسد این فرآیند لایه یکنواخت و بهتری را ایجاد می کند. این فرآیند هنوز به صورت دستی انجام می شود، اما این شرکت دستگاه جدیدی را در حال آزمایش دارد که این کار را به طور خودکار انجام می دهد.

طبق آنچه در ویدیو بازدید Der8auer  دیدیم، شرکت PowerColor از چهار برنامه برای تست استرس کارت ها استفاده می‌کند: Unigine Heaven / Furmark /3DMark 13 / 3DMark 06. این تعداد تست نرم افزاری برای این است که هر برنامه به یک روش کارت را تحت بار کاری قرار می دهد تا اگر هم مشکلی برای تراشه گرفیکی یا کارت پیش آمد، بتوان در خط تولید آن را برطرف کرد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود