خنک کننده کارت گرافیک 4.2 اسلات : MSI به نسل آینده کارت گرفیک ها سلام می کند

در جریان رویداد کامپیوتکس 2023 شرکت MSI سه طرح مفهومی خنک کننده را معرفی کرد که دریچه ای است به سوی نسل آینده کارت گرافیک ها و یا RTX 4090 Ti. یک خنک کننده با ترکیبی از آلومینیوم و مس، اتاق بخار با ساختار سه بعدی و خنک کننده هیبریدی AIO.

این شرکت تایوانی یک خنک کننده غول پیکر 4.2 اسلات را به نمایش گذاشت که با نام Dynamic Bimetallic Fin شناخته می شود. در این طرح مفهومی، آلومینیوم با پره های مسی ترکیب می شود تا گرما با سرعت بیشتری دفع شود. این فناوری از هدایت حرارتی متفاوت مس و آلومینیوم بهره می برد که قبلاً در هیچ مدل سفارشی MSI استفاده نشده بود. با این حال، کارت آزمایشی RTX 4090 SUPRIM X با همان PCB و I/O در زیر این خنک کننده قرار گرفته است که ما را به این باور می رساند، ممکن است بعداً از چنین خنک کننده ای برای RTX 4090 Ti استفاده شود.

این شرکت همچنین فناوری DynaVC خود را که اساساً یک محفظه بخار با لوله‌های حرارتی تاشو است را رونمایی می‌کند. این طراحی در یک خنک کننده 4 اسلات دو فن به نمایش گذاشته شد، مسئله لحیم کاری لوله های حرارتی یا هیت پایپ با محفظه بخار را از بین می برد و رسانایی حرارتی و انتقال حرارت را در فرآیند افزایش می دهد. در این خنک کننده، اتاق بخار سه بعدی به همراه لوله های حرارتی تاشو این امکان را می دهد که حرارت به طور یکپارچه و با سرعت بیشتری دفع شود.

همچنین طراحی جدید FusionChill وجود دارد که اساساً یک سیستم خنک کننده هیبریدی را بر روی کارت گرافیک ادغام می کند. در این طرح خنک کننده بادی و مایع بروی کارت گرافیک قرار گرفته که قبلاً چنین نمونه ای را دیده بودیم اما MSI سعی کرده تا با طراحی جمع و جور تر و بهینه سازی ساختاری، دفع حرارت بهتری را ارائه کند. در این سیستم خنک کننده از پایه مسی بهبود یافته و رادیاتور پیشرفته استفاده می شود که به یک مخزن آب بزرگ در یک پوشش یکپارچه متصل است.

منبع: WCCFTECH

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !