نگاهی به غرفه G.SKILL در نمایشگاه کامپیوتکس 2023

کامپیوتکس به عنوان یک رویداد مهم حوزه سخت افزار و تجهیزات گیمینگ تنها به معرفی محصولات و نوآوری ها محدود نمی شود. در این رویداد شرکت هایی مانند G.SKILL هزینه های بسیار می کنند تا مسابقات و رویدادهای مختلفی همچون اورکلاک را برگزار کنند. هر ساله در غرفه این شرکت، شاهد رکورد شکنی ها و اورکلاک های خیره کننده هستیم. این شرکت امسال در غرفه خود یک سیستم هرمی شکل شفاف را به نمایش گذاشت که محصول همکاری آن با اینتل، ایسوس و Elmorlabs است. این سیستم برای نشان دادن قدرت آخرین پردازنده های Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل، پلت فرم Z790 و حافظه DDR5 جی اسکیل طراحی شده است.

کیس مورد نظر دارای یک پردازنده Core i9-13900K، مادربرد Asus ROG Maximus Z790 Apex و یک ماژول حافظه Trident Z5 RGB DDR5-8000 است. به لطف خنک کننده نیتروژن مایع، Core i9-13900K با سرعت 7 گیگاهرتز کار می کرد، در حالی که ماژول حافظه DDR5-8000 به 10000 MT/s رسید که یک رکورد جهانی نیست اما نمایش چشمگیری از قدرت اورکلاک تیم جی اسکیل بود.

بجز این سیستم، سری جدید رم های Trident Z5 Royal Elite همچنان دارای طراحی خاص هیت سیک و نورپردازی است تا تاج پادشاهی رویال را همچنان حفظ کند. سری Trident Z5 Royal Elite و Trident Z5 Royal در رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای عرضه خواهند شد. G.Skill هیچ مشخصاتی بجز زمان عرضه در سه ماهه سوم سال را فاش نکرده.

(Image credit: Tom’s Hardware)

G.Skill همچنین برخی از مجموعه های حافظه DDR5 موجود این برند را با تم های رنگی جدید به روز رسانی کرد. Trident Z5 RGB قبلاً به یک هیت سینک نقره ای متالیک یا مشکی مات محدود می شد اما اکنون نقره ای براق و طلایی براق هم به این خانواده اضافه شده است. در همین حال، Trident Z5 Neo RGB که برای پلتفرم های AMD طراحی شده است، در رنگ سفید عرضه خواهد شد. در غرفه جی اسکیل کیت های حافظه رده بالای DDR5 زیادی به نمایش گذاشته شده بود. برخی از پیشنهادات قابل توجه تر عبارتند از DDR5-8800 و DDR5-8000 با ظرفیت کیت حافظه 48 گیگابایت (2×24 گیگابایت).

(Image credit: Tom’s Hardware)

همچنین این شرکت در چند سال گذشته در حال گسترش به افق های جدید بوده است. در رویداد امسال، این شرکت MD1 را به نمایش گذاشت، یک کیس با ابعاد میانی جادار که می‌تواند کارت‌ گرافیکی تا 40 سانتی‌متر، خنک‌کننده‌های بادی تا 17 سانتی‌متر و حداکثر دو رادیاتور 360 میلی‌متری را در خود جای دهد. لیست پشتیبانی مادربرد این کیس شامل فرم هایی از mini-ITX تا E-ATX است. علاوه بر این، کیس MD1 دارای یک پانل جلویی مشبک برای بهبود جریان هوا و یک پانل جانبی شیشه ای برای نمایش سخت افزار شما است.

(Image credit: Tom’s Hardware)

نسل جدید خنک کننده مایع سیکل بسته 360 میلی‌متری طراحی مانند رم Trident Z5 Royal Elite این برند با نورپردازی پر جنب و جوش RGB و کریستال‌ها چشم‌نواز دارد اما متأسفانه، به نظر می رسد که این خنک کننده ها هنوز نام رسمی ندارند، هرچند یکی از فن های خنک کننده برچسبی با نام “G.Skill Royal Wind” به نمایش گذاشته شده بود. بنابراین مشخص نیست که این نام خنک کننده است یا فقط فن خنک کننده. خنک کننده مایع جی اسکیل، سه ماهه سوم در رنگ های سفید و مشکی عرضه خواهد شد.

(Image credit: Tom’s Hardware)

شاید یکی از جذاب ترین محصولاتی که در غرفه G.Skill وجود دارد WigiDash باشد، یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی که از طریق درگاه USB-C به سیستم شما متصل می شود. این صفحه نمایش به شما امکان می دهد تا موارد حیاتی سیستم خود را کنترل کنید.

(Image credit: Tom’s Hardware)

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !