تاریخ رونمایی رسمی و قیمت احتمالی کنسول بازی پلی استیشن 5 مشخص شد

تاریخ رونمایی رسمی و قیمت احتمالی کنسول بازی پلی استیشن 5 مشخص شد

پس از ماه ها انتظار و انتشار شایعات مختلف، سر انجام زمان رونمایی رسمی و قیمت احتمالی کنسول نسل نهم سونی با نام پلی استیشن 5 مشخص شد. کمپانی سونی و مایکروسافت در تلاش بودند تا در تعطیلات سال نو میلادی از کنسول های جدید خود رونمایی کرده و آنها را وارد بازار کنند، اما شیوع گسترده ویروس کرونا سبب تعویق در برنامه ها شد.

سونی در تدارک برگزاری یک رویداد آنلاین در هفته ابتدایی ماه ژوئن به منظور رونمایی از کنسول نسل نهم خود به نام پلی استیشن 5 است و در این رویداد که به صورت لایو پخش خواهد شد، از طراحی ظاهری کنسول، جعبه و سایر مشخصات فنی آن نیز رونمایی خواهد شد. سونی قصد دارد تا بازی های انحصاری جدید خود را به صورت دیجیتالی در کتابخانه بازی PS5 قرار دهد تا کاربران نسخه دیجیتال بازی ها را خریداری و نصب کنند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین نامناسب بودن وضعیت در بسیاری از کشورها، سونی تصمیم گرفته تا اولویت عرضه و فروش بازی های جدید خود را برای نسخه دیجیتالی قرار دهد. رویداد آنلاین رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 که در روز 15 خرداد و ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت ایران برگزار می شود، اطلاعات کامل و تکمیلی از این دستگاه سرگرمی را ارائه خواهد داد.

بر اساس اعلام جیم رایان مدیر عامل GamesIndustry.biz، کنسول بازی پلی استیشن 5 به هیچ وجه ارزان تر ایکس باکس Series X نخواهد بود و با توجه به اینکه قیمت کنسول نسل نهم مایکروسافت با قیمت بیشتر از 500 دلار عرضه خواهد شد، در نتیجه PS5 نیز با قیمتی بالاتر از 500 دلار به فروش خواهد رسید. یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت کنسول های جدید، استفاده از درایو سالید یا همان SSD است که ظرفیت آن در کنسول مایکروسافت برابر با 1 ترابایت و در کنسول سونی برابر با 825 گیگابایت خواهد بود.

پیش از این فقط طراحی ظاهری دسته بازی جدید سونی با نام Dual Sense در رسانه ها منتشر شده بود که نشان دهنده تغییراتی به نسبت اندک در مقوله طراحی بود. امکانات کامل و قابلیت های دسته بازی جدید PS5 در رویداد 4 ژوئن به صورت کامل ارائه می شود و کاربران می توانند از تمام ناگفته ها در خصوص پلی استیشن 5 و تجهیزات جانبی آن مطلع شوند.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد