کوالکام و مدیاتک جایگزین پردازنده های Kirin گوشی های هوشمند هواوی

باید قبول کرد که تا به امروز تحریم های اعمال شده بر علیه هواوی مشکلات بسیار جدی را برای این شرکت قدرتمند چینی به وجود آورده است. یکی از اصلی ترین مشکلات به وجود آمده قطع همکاری هواوی با شرکت امریکایی TSMC بود. هواوی سالیان سال بود که با همکاری شرکت TSMC پردازنده های اختصاصی Kirin را برای گوشی های هوشمند خود تولید می کرد. اما بعد از قطع همکاری این دو شرکت که ضرر های سنگینی حتی برای TSMC نیز به همراه داشت، دیگر هواوی قادر نخواهد بود که پردازنده اختصاصی Kirin خود را تولید کند.

اما قطعا باید راهی برای برطرف شدن این مشکل وجود داشته باشد. اما با توجه به اینکه هواوی در زمینه ساخت پردازنده های اختصاصی خود زیر ساخت های لازم را در حال حاضر در اختیار ندارد، مجبور است که در این بخش با شرکت های دیگر فعال در این عرصه وارد همکاری شود.

از همان ابتدا خبر ها نشان از آن می دادند که هواوی تصمیم دارد با شرکت های کوالکام و مدیاتک در راستای تامین پردازنده های گوشی های هوشمند خود وارد همکاری شود. این در حالی می باشد که هواوی پیش از این نیز با مدیاتک به دلیل قیمت های مقرون بصرفه پردازنده هایش همکاری هایی داشت.

در چند سال اخیر نیز پردازنده های مدیاتک همانند دیمنسیتی 1000 پلاس توانسته اند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. برای مثال در آخرین رده بندی AnTuTu پردازنده دیمنسیتی 1000 پلاس مدیاتک توانسته بود عملکرد بهتری به  نسبت پردازنده های هواوی و سامسونگ داشته باشد (البته قبل از رونمایی پردازنده های 5 نانومتری این دو شرکت).

چندی پیش بود که هواوی nova 8 SE با بهره بردن از پردازنده های دیمنسیتی 720 و دیمنسیتی 800U معرفی شدند. حال خبر های منتشر شده جدید نشان از آن دارند که هوایو تصمیم دارد بزودی گوشی هوشمند میان رده جدیدی را با بهره بردن از پردازنده شرکت کوالکام روانه بازار کند. حال باید منتظر بود و دید پرچمداران آینده این شرکت به چه پردازنده قدرتمندی مجهز خواهند شد.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !