پردازنده کوالکام اسنپدراگون 870 5G معرفی شد

بدون شک در میان پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، تا به امروز کواکام توانسته عملکرد بهتری به نسبت شرکت های فعال در این عرصه از خود به نمایش بگذارد. اسنپدراگون 888 به عنوان جدیدترین و اولین پردازنده 5 نانومتری این شرکت معرفی شد و توانست با بهره بردن از هسته های قدرتمند، نتایج خوبی را در تست های بنچمارک کسب کند. حال شاهد رونمایی اسنپدراگون 870 5G به عنوان جدیدترین پردازنده این شرکت بودیم که در ادامه به مشخصات هسته های در نظر گرفته شده و قابلیت های این پردازنده جدید شرکت کوالکام خواهیم پرداخت.

مشخصات پردازنده اسنپدراگون 870 5G

اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم تا ببینیم این پردازنده جدید تا چه اندازه می تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد، باید بگوییم که اسنپدراگون 870 توانایی عملکرد بهتر به نسبت پردازنده اسنپدراگون 865 و 865 پلاس و عملکردی ضعیف تر به نسبت پردازنده اسنپدراگون 888 خواهد داشت.

همانطور که می دانیم، پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس با هدف استفاده برای گوشی های هوشمند گیمینگ روانه بازار شد و عملکرد بسیار خوبی را نیز از خود نشان داد. با توجه به اینکه اسنپدراگون 870 توانایی ارائه عملکرد بهتری به نسبت اسنپدراگون 865 پلاس دارد، پس می دانیم که با یک پردازنده قدرتمند رو به رو هستیم.

پایه هسته های در نظر گرفته شده برای این پردازنده Kryo 585 می باشد و این پردازنده همانند اسنپدراگون 865 و 865 پلاس با معماری 7 نانومتری معرفی شد. قدرتمند ترین هسته در نظر گرفته شده برای این پردازنده توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.2 گیگاهرتز را خواهد داشت.

با توجه به میزان فرکانس هسته اصلی این پردازنده، بی شک می تواند عملکرد بهتری به نسبت اسنپدراگون 865 و 865 پلاس داشته باشد. زیرا هسته اصلی اسنپدراگون 865 توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.94 گیگاهرتز و هسته اصلی اسنپدراگون 865 پلاس توانایی ارائه حدکثر فرکانس کاری 3.1 گیگاهرتز را دارند.

از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این پردازنده 7 نانومتری می توان به حضور GPU یا همان پردازنده گرافیکی Adreno 650 اشاره کنیم. این پردازنده توانایی پشتیبانی از صفحات نمایش با حداکثر نرخ 144 هرتز و حداکثر رزولوشن 1440 پیکسلی را خواهد داشت.

به لطف بهره بردن از مودم Snapdragon X55، این پردازنده توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G در هر دو باند sub-6 و mmWave اشاره کرد که توانایی ارائه سرعت دانلود 7.5 گیگابایت در ثانیه را نیز خواهد داشت.

در بخش ISP نیز این بار کوالکام تا جایی که ممکن بود، مشخصات قدرتمندی را برای اسنپدراگون 870 5G در نظر گرفته. ISP این پردازنده توانایی پشتیبانی از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی و ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K و نرخ 30 فریم در ثانیه را خواهد داشت.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !