مشخصات پردازنده میان رده اسنپدراگون 775 با معماری 5 نانومتری

بدون شک تا به امروز کوالکام در زمینه پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی  توانسته به نسبت شرکت های دیگر فعال در این عرصه عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد. حال با توجه به برخی از شایعات منتشر شده، اسنپدراگون 775 قرار است به عنوان جدیدترین پردازنده میان رده این شرکت معرفی شود و گویا مشخصات جالب و حتی قدرتمندی هم با خود به همراه خواهد داشت.

پیش از این شاهد رونمایی اسنپدراگون 888 به عنوان جدیدترین و البته اولین پردازنده با معماری 5 نانومتری شرکت کوالکام بودیم که توانست با توجه به تست های بنچمارک انجام شده در میان پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، بهترین امتیاز ممکن را به خودش اختصاص دهد.

اما به طبع بعد از معرفی اولین پردازنده پرچمدار با معماری 5 نانومتری، منتظر بودیم که کوالکام پردازنده میان رده ای با چنین معماری را برای گوشی های هوشمند میان رده هم در نظر بگیرد که گویا اسنپدراگون 775 (شاید اسامی دیگری برای این پردازنده میان رده در نظر گرفته شود) قرار است این مسئولیت را به عهده بگیرد و به عنوان اولین پردازنده 5 نانومتری میان رده کوالکام معرفی شود.

با توجه به شایعات منتشر شده همانطور که اشاره کردیم، کوالکام از معماری 5 نانومتری برای ساخت این پردازنده استفاده می کند و هسته های Kryo 6xx نیز این پردازنده را همراهی می کند. اما در خصوص میزان فرکانس کاری هسته های در نظر گرفته شده هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

اما در شایعات منتشر شده، شاهد برخی از قابلیت های در نظر گرفته شده بودیم. این پردازنده توانایی پشتیبانی از استاندارد های LPDDR5 و LPDDR4X به همراه استاندارد UFS 3.1 حافظه را خواهد داشت. با توجه به در نظر گرفته شدن 570 ISP، این پردازنده توانایی پشتیبانی از ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه به همراه پشتیبانی از سه سنسور دوربین 28 مگاپیکسلی بصورت همزمان را هم خواهد داشت.

البته در این میان رده احتمال زیاد کوالکام مدل G این پردازنده را هم معرفی می کند که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی پرسرعت نسل پنجم یا همان 5G را نیز دارد. البته تنها باند Sub-6 برای این پردازنده در نظر گرفته شده که به طبع سرعت کمتری به نسبت باند mmWave شبکه های 5G ارائه خواهد کرد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود