کوالکام ایکس 65 اولین مودم 5G جهان با سرعت شگفت انگیز 10 گیگابایت بر ثانیه

کوالکام جزو اولین شرکت هایی بود که توانست مودم هایی با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را رونمایی کند. این بار اما شاهد رونمایی مودم ایکس 65 شرکت کوالکام بودیم که توانایی ارائه سرعت بالای 10 گیگابایت بر ثانیه را دارد. این اولین مودمی است که توانایی ارائه چنین سرعت بالا و شگفت انگیزی را دارد.

این مودم جذاب و البته قدرتمند، در کنار ارائه سرعت بسیار بالا، توانایی و قابلیت های جذاب دیگری را نیز با خود به همراه دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. ایکس 65 توانایی پشتیبانی از هر دو باند mmWave و sub-6 گیگاهرتز را خواهد داشت. همانطور که می دانیم باند mmWave توانایی ارئه سرعت بالاتری به نسبت باند sub-6 گیگاهرتز دارد.

این مودم قدرتمند به گفته کوالکام با پهنای باند 1000 مگاهرتز، توانایی ارائه سرعت بی نظیر 10 گیگابایت بر ثانیه را خواهد داشت. البته در کنار این مودم کوالکام کودم ایکس 62 را با قیمتی مقرون بصرفه تر نیز معرفی کرده که با پشتیبانی هر دو باند mmWave و sub-6 گیگاهرتز و پهنای باند 400 مگاهرتز، توانایی ارائه حداکثر سرعت 4.6 گیگابایت در ثانیه را نیز دارد.

اما از نکته های جالب، هوش مصنوعی بسیار قدرتمند و البته باهوشی بود که این مودم قدرتمند را همراه می کند. هوش مصنوعی در نظر گفته شده قابلیت های جذابی را برای ایکس 65 داشته اما یکی از بهترین قابلیت های این هوش مصنوعی یا همان AI صرفه جویی بسیار بالا در مصرف انرژی بود. در هنگامی که مودم مورد استفاده قرار نمی گیرد، هوش مصنوعی این مودم را در حالت خاموش نگه می دارد و زمانی که نیاز به استفاده باشد، مودم دوباره روشن می شود که همین امر، کاهش مصرف انرژی چشم گیری را با خود به همراه خواهد داشت.

البته کوالکام اعالام کرد که این مودم قرار است در سه ماهه پایانی سال میلادی جاری روانه بازار شود. کویا کوالام منتظر است تا فراگیری شبکه های اینترنتی 5G بیش از پیش گسترش یابد و بعد مودم قدرتمند ایکس 65 خود را روانه بازار کند.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد