ریلمی 8 5G معرفی شد / میان رده ای با صفحه نمایش قدرتمند و پردازنده مدیاتک

بدون شک جای خالی برند چینی محبوب ریلمی در بازار کشورمان احساس می شود. این شرکت در چند سال اخیر توانست با معرفی گوشی های هوشمندی که مشخصات مناسب و قدرتمندی را با خود به همراه داشتند، چه در زمینه اسمارتفون های میان رده و پرچمدار، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. این بار نیز شاهد رونمایی ریلمی 8 5G بودیم که به نسبت مدل 4G مشخصات متفاوت تری را با خود به همراه داشت.

مشخصات ریلمی 8 5G

با توجه به طراحی در نظر گرفته شده، ریلمی 8 5G بیشتر سعی دارد تا خود را به عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار معرفی کند تا یک اسمارتفون میان رده. البته با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده، در برخی از موارد این گوشی هوشمند میان رده چیزی کم از یک پرچمدار ندارد.

در نمای رو به رویی این گوشی میان رده به صفحه نمایشی 6.5 اینچی را با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی از نوع IPS LCD مجهز شده است. صفحه نمایشی که شاید به پنل IPS LCD مجهز شده باشد، اما با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده، توانایی ارائه کیفیت بسیار بالایی را دارد.

از جمله قابلیت های قدرتمند این صفحه نمایش به عنوان یک گوشی  هوشمند میان رده می توانیم به توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز و حداکثر میزان روشنایی 600 نیت (شمع در متر مربع) اشاره کنیم. برای طراحی صفحه نمایش هم شاهد حضور ناچ اینفینیتی O می باشیم که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در نمای پشی نیز شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین می باشیم که در بریدگی مستطیلی شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. یک سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دوربین سه گانه ریلمی 8 5G را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری اما این اسمارتفون به یکی از بهتری پردازنده های میان رده شرکت مدیاتک، یعنی دیمنسیتی 7000 5G مجهز شده است. پردازنده ای که همانطور از نامش پیداست، توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی پر سرعت نسل پنجم یا همان 5G را نیز دارد. ریلمی 8 5G به باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 18 واتی شارژ سریع نیز مجهز شده است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد