رکورد جهانی فرکانس RX 6900 XT با کارت PowerColor RX 6900 XT Liquid Devil

یکی از کارت گرافیک های دوست داشتنی بازار RX 6900 XT است. تراشه این کارت گرافیک با وجود فرکانس کاری بالا، بروی حداکثر 3.0 گیگاهرتز قفل شده است. حتی اورکلاکرها هم با استفاده از نیتروژن مایع نمی توانند فرکانس کاری این کارت را به بیش از 3.0 گیگاهرتز اورکلاک کنند. اما AMD نسخه جدیدی از تراشه RX 6900 XT را در نظر گرفته است که نهایتاً بروی فرکانس کاری 4.0 گیگاهرتز قفل شده است. همین موضوع باعث شده تا رکورد جهانی فرکانس این تراشه گرافیکی توسط یک اورکلاکر آلمانی و کارت گرافیک PowerColor Radeon RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate شکسته شود.

نسخه بروز شده تراشه کارت گرافیک RX 6900 XT با کد Navi 21 (XTXH) قادر است تا بهترین عملکرد کاری را ارائه دهد. خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که این تراشه بهبود یافته تنها بروی کارت گرافیک PowerColor Radeon RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate قرار گرفته است. با این وجود اورکلاکر آلمانی der8auer توانست با استفاده از کارت جدید خود یعنی RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate و خنک کننده نیتروژن مایع، فرکانس کاری را به 3.225 گیگاهرتز اورکلاک کند.

کارت گرافیک مورد نظر به صورت استاندارد توانست تست 3DMark Time Spy را با فرکانس 2820 مگاهرتز و دمای 86 درجه سانتی گراد پاس کند. اما پس از اتصال بلاک نیتروژن مایع و رسیدن دما به 87- درجه سانتی گراد، فرکانس کاری به 3225 مگاهرتز رسید. در حال حاضر این اورکلاک یک رکورد جهانی است اما متاسفانه رکورد به دست آمده در HWBOT ثبت نشده است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود