ریلمی Q3 پرو، Q3 و Q3i معرفی شدند / میان رده هایی با قیمت بسیار مناسب و مشخصات قدرتمند

باز هم باید تاکید کنیم که جای خالی برند محبوب و دوست داشتنی ریلمی در بازار ایران بخوبی احساس می شود. دیروز شاهد رونمایی ریلمی 8 5G به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند میان رده این شرکت بودیم که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز داشت. امروز نیز ریلمی Q3 پرو، Q3 و Q3i با بهره بردن از مشخصاتی که در برخی از موارد هیچ چیزی کم از یک پرچمدار ندارند معرفی شدند.

ریلمی Q3 پرو

در میان سه گوشی هوشمند میان رده، ریلمی Q3 پرو به مشخصات فنی قدرتمند تری مجهز شده است. در نمای رو به رویی این اسمارتفون میان رده به صفحه نمایشی 6.43 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل پلاس از نوع امولد مجهز شده است.

همانطور که گفیتم در برخی از مشخصات فنی در نظر گرفته شده، این گوشی هوشمند میان رده چیزی کم از یک پرچمدار قدرتمند ندارد. از جمله توانایی های قدرتمند این صفحه نمایش، می توانیم به ارائه نرخ بروزرسانی بسیار عالی 120 هرتز اشاره کنیم.

برای طراحی صفحه نمایش هم شاهد حضور ناچ اینفینیتی O می باشیم که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین در بریدگی مستطیلی شکلی می باشیم.

یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی که توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد، به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 119 درجه ای به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصبله نزدیک، سنسور های دوربین سه گانه ریلمی Q3 پرو را تشکیل می دهند.

اما در بخش مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند میان رده به یکی از قدرتمند ترین و البته جدیدترین پردازنده شرکت مدیاتک، یعنی دیمنسیتی 1100 با معماری 6 نانومتری مجهز شده است. پردازنده ای که در کنار عملکرد بسیا خوبش، توانایی پشتیبانی از شبکه های 5G را نیز دارد.

باتری با میزان ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 30 واتی شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند. نکته جالب اینکه این گوشی هوشمند میان رده با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده قرار است با قیمت پایه و بسیار مقرون بصرفه 246 دلاری روانه بازار شود.

ریلمی Q3 5G

دومین گوشی هوشمندی که ریمی امروز معرفی کرد، ریلمی Q3 5G بود. این گوشی هوشمند میان رده به صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل پلاس از نوع IPS LCD مجهز شده است. شاید ریلمی Q3 به نسبت مدل پرو به صفحه نمایشی با پنل ضعیف تری مجهز شده است، اما همانند مدل پرو، این صفحه نمایش نیز توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد.

برای طراحی صفحه نمایش نیز بار دیگر شاهد حضور ناچ اینفینیتی O می باشیم. بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش هم دوربین سلفی 16 مگاپکسلی ار در خود جای داده است. در قسمت پشتی اما سه سنسور دوربین را شاهد هستیم که با چیدمانی متفاوت به نسبت مدل پرو، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

یک سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئو 4K در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 119 درجه ای و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری اما، ریلمی Q3 5G به یکی از بهتری پردازنده های میان رده شرکت کواکام، یعنی اسنپدراگون 750G مجهز شده است. پردازنده که تا به امروز عملکرد بسیار خوبی را در میان پردازنده های میان رده اسمارتفون های میان رده به نمایش گذاشته و البته توانایی پشتیبانی از شبکه های 5G را نیز دارد.

در بخش مشخصات باتری اما، مدل استاندارد به باتری قدرتمند تر 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 30 واتی شارژ سریع به نسبت مدل پرو مجهز شده است. این گوشی هوشمند میان رده هم قرار است با قیمت پایه و مقرون بصرفه 200 دلاری روانه بازار شود.

ریلمی Q3i 5G

اما کوچکتری عضو این خانواده، یعنی ریلمی Q3i 5G از طراحی مشابه با مدل استاندارد بهره برده و البته به نسبت مدل استاندارد، به مشخصات فنی ضعیف تری مجهز شده است. این گوشی هوشمند میان رده به صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل پلاس از نوع IPS LCD مجهز شده است. صفحه نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را نیز دارد.

در نمای رو به رویی و پشتی نیز همانطور که گفیتم، شاهد طراحی مشابه با مدل استاندارد می باشیم. طراحی ناچ اینفینیتی O که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در خود جای داده و در نمای پشتی هم یک سنسور 48 مگاپیکسلی به همراه دو سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو و B&W، سنسور های دوربین سه گانه ریلمی Q3i 5G را تشکیل می دهند.

بهره بردن از پردازنده دیمنسیتی 700 با معماری 7 نانومتری نیز سبب شده تا این گوشی هوشمند میان رده توانایی پشتیبانی از شبکه های 5G را نیز داشته باشد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 18 واتی شارژ سریع از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند. این اسمارتفون میان رده قرار است با قیمت پایه 155 دلاری روانه بازار شود.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد