ویدئو آنباکس ردمی K30 / به همراه گیم پلی PUBG

بدون شک ردمی K20 و K20 پرو را باید یکی از قدرتمند ترین گوشی های هوشمند سری ردمی شرکت شیائومی دانست. بهره بردن از قابلیت های قدرتمند و در عین حال قیمت مقرون بصرفه در نظر گرفته شده، تحول جالبی را در بازار رقم زد. بعد از قاتل پرچمدران، شاهد رونمایی ردمی K30 بوده ایم. پیش از دیدن ویدئو آنباکس این گوشی هوشمند در ادامه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

رونمایی رسمی ردمی K20 پرو و ردمی K20

مشخصات ردمی K30

صفحه نمایش

در ابتدا صفحه نمایش در نظر گرفته شده چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. بهره بردن از ناچ اینفینیتی O با توجه به بهره بردن از دو سنسور برای دوربین سلفی، به زیبایی های این گوشی هوشمند افزوده.

در جلسه رونمایی، ردمی K30 با آنر وی 30 مورد مقایسه قرار گرفت. آنر وی 30 نیز از صفحه نمایشی با ناچ اینفینیتی O و دوربین های سلفی دوگانه ای بهره برده، اما با توجه به مقایسه صورت گرفته، بریدگی صفحه نمایش ردمی K30 کوچکتر از بریدگی صفحه نمایش آنر وی 30 می باشد.

صفحه نمایش 6.67 اینپی با رزولوشن 240×1080 از جنس IPS LCD این گوشی هوشمند، به لطف بهره بردن از ناچ اینفینیتی O، شاهد نسبت 20 به 9 برای صفحه نمایش می باشیم.

از قابلیت های ویژه این صفحه نمایش می توان به ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز آن اشاره کرد. برای بهینه مصرف انرژی در حالت های مختلف نیز

با توجه به بهره بردن از صفحه نمایشی از جنس IPS LCD، قابلیت کابردی و امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت دکمه پاور در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی و سلفی

اما یکی از سوپرایز های این گوشی هوشمند، سنسور های دوربین اصلی آن می باشد. برای دوربین اصلی از چهار سنسور استفاده شده. برای اولین بار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی سونی IMX686 برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده.

سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه ردمی K30 مدل 5G را تشکیل می دهند.

تنها تفاوت سنسور های دوربین مدل 5G و مدل 4G در بخش سنسور ماکرو می باشد. مدل 4G از سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره برده و این در حالی می باشد که مدل 5G به سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو مجهز شده است.

همانطور که گفتیم برای دوربین سلفی نیز دو سنسور در نظر گرفته شده، یک سنسور 20 مگاپیکسلی به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی، سنسور های دوربین سلفی این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

پردازنده و باتری

چندی پیش کوالکام از دو پردازنده جدید خود پرده برداری کرد، یکی از آن پردازنده ها اسنپدراگون 765G بود و حال ردمی K30 نیز به این پردازنده مجهز شده که قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G را نیز خواهد داشت.

از دیگر مشخصات سخت افزاری می توان به رم 6 و 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 64/128 و 256 گیگابایتی اشاره کرد.

از دیگر نکات قدرتمند این گوشی هوشمند که با آنر وی 30 مورد مقایسه قرار گرفت، شارژر آن بود. در کنار بهره بردن از باتری 4500 میلی آمپری، این گوشی هوشمند به شارژر 30 واتی  با قابلیت شارژ سریع مجهز شده است. این شارژر قدرتمند تنها به مدت زمان 66 دقیقه برای شارژ کاکل باتری 4500 میلی آمپری این گوشی هوشمند نیاز دارد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !