بازیمو: نقدی بر بازی S.T.A.L.K.E.R 2 گمشده در شب بارانی

یکی از اتفاقات مهم دهه 80 میلادی انفجار راکتور هسته ای اکراین در منطقه چرنوبیل بود که ویرانی های زیادی با خود به همراه داشت و باعث شد مواد رادیو اکتیویته و اتمی در کل این منطقه پراکنده شود. این اتفاق باعث شده این منطقه جز خطرناک ترین مناطق جهان محسوب شود و حتی تا دهه های آینده برای ساکن شدن و زندگی انسان ها ممنوعه باشد. این سوژه فوق العاده برای استودیو GSC Game World حاصل فوق العاده ای داشت و در سال 2007 بازی Stalker Shadow of Chernobyl توسط این استودیو ساخته شد.

بازی Stalker Shadow of Chernobyl در زمینه داستان سرایی و حتی گرافیکی حرف های زیادی برای گفتن داشت. این بازی برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد و توانست نظر مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کند. بازی داستان مردی مرموز را روایت می کرد که برای انجام ماموریتی وارد منطقه چرنوبیل شده ولی طی یک سانحه در شبی بارانی در جاده حافظه خود را از دست می دهد و زمانی که به هوش می آید هیچ چیز از گذشته و ماموریت خود به یاد نمی آورد.

بازی دارای گیم پلی عمیق و محیطی بسیار تاثیرگذار بود که تجربه آن را بسیار اعتیاد آور کرده بود. چیزی که تاثیر بسزایی بر روی مخاطب می گذاشت اتمسفر سنگین و حس تنهایی عجیب در محیط وهم آلود بازی بود. یقینا تجربه استالکر یکی از ناب ترین تجربه ها در دنیای بازی های رایانه ای بود. بازی S.T.A.L.K.E.R با دو قسمت دیگر با عنوان های Stalker Clear Sky و Stalker call of Pripyat که در سال های 2008 و 2009 منتشر شدند به خاموشی فرو رفت و سال های زیادی هواداران منتظر انتشار خبری مبنی بر ساخت قسمت جدید بودند، در این مدت حتی چندین بار سازندگان مراحل توسعه را سپری کردند ولی باز هم ادامه پروژه کنسل می  شد.

در Xbox Games Showcase شاهد اتفاقی فوق العاده هیجان انگیز برای هواداران بازی استالکر بودیم و بالاخره بعد از 11 سال دوباره می توانیم وارد منطقه خطرناک چرنوبیل شویم و خاطرات قدیمی را زنده کنیم و به کشف رازهای مخفی در این شهر متروکه بپردازیم. نمایش S.T.A.L.K.E.R 2  در قالب یک دموی سینمایی با کیفیت بود و چیزی از گیم پلی را نشان نداد ولی همین دموی سینماتیک کافی بود تا متوجه شویم سازنده بازی S.T.A.L.K.E.R 2 کاملا به فضاهای بازی کلاسیک وفادار است و حتی شما را شگفت زده خواهد کرد. سازندگان به هواداران وعده گرافیکی در خور نام استالکر را داده اند و این بار GSC Game World از Unreal Engine 4 برای تولید بازی استفاده کرده است.

بازی S.T.A.L.K.E.R 2 با اولین نمایش خود طرفدارانش را حسابی بی تاب کرده ولی باید منتظر رویدادهای دیگر باشیم تا اطلاعات جدیدی از بازی منتشر شود. بازی S.T.A.L.K.E.R 2 در زمان نا مشخصی در سال 2021 برای کنسول Xbox Series X و PC عرضه خواهد شد.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد