معرفی پردازنده میان رده اگزینوس 880 سامسونگ با پشتیبانی از شبکه های 5G

سامسونگ همواره برای گوشی های هوشمند خود از دو پردازنده متفاوت استفاده می کرده. پردازنده های شرکت کوالکام و پردازنده اگزینوس اختصاصی خودش. تا به امروز نیز پردازنده های کوالکام توانسته اند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند. این بار اما شاهد رونمایی جدیدترین پردازنده میان رده این شرکت، یعنی اگزینوس 880 بودیم.

این روز ها شاهد رقابت بسیار فشرده ای میان پردازنده های شرکت های مختلف، و مخصوصا پردازنده های میان رده هستیم. حضور قدرتمند مدیاتک با پردازنده هایی چون دیمنسیتی 1000 و دیمنسیتی 820 سبب شده تا شرکت های قدرتمندی چون کوالکام و سامسونگ، نگاهی جدی تر به این رقیب تازه وارد داشته باشند.

اگزینوس 880 با معماری 8 نانومتری و هشت هسته ای متشکل از دو هسته قدرتمند تر Cortex-A77 به همراه 6 هسته ضعیف تر Cortex-A55 با مصرف انرژی کمتر معرفی شد. این پردازنده میان رده توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز خواهد داشت.

اما همانطور که می دانیم، دو باند 6GHz و باند mmwave برای اینترنت 5G در نظر گرفته شده که باند mmwave توانایی ارائه سرعت بالاتری را به نسبت باند 6GHz خواهد داشت. با توجه به پشتیبانی از این باند، اگزینوس 880 سرعت 2.55 Gbps را ارائه خواهد کرد.

این پردازنده توانایی پشتیبانی از یک سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی و یا دو سنسور 20 مگاپیکسلی را نیز خواهد داشت. از دیگر قابلیت های این پردازنده میان رده می توان به ضبط ویدئو با کیفیت FHD پلاس با سرعت 3 فریم در ثانیه و پشتیبانی از حافظه LPDRR4X  اشاره کرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد