سامسونگ تایید کرد هر ماژول DDR5 می تواند ظرفیت 512 گیگابایتی داشته باشد !

سامسونگ به عنوان برترین تولید کننده ماژول های حافظه در جهان به این نکته اشاره دارد که هر ماژول حافظه DDR5 می تواند تا ظرفیت 512 گیگابایت را ارائه کند. در خصوص چگونگی این طرح با ما همراه باشید.

از آنجا که سامسونگ خود به تنهایی می تواند بار طرح های ابتکاری را بر دوش بکشد، عنوان کرده است که تولید ماژول های حافظه DDR5 با ساختار 8 پشته TSV قابلیت های بسیار جذاب تری نسبت به DDR4 ها ایجاد می کند. این نوع ماژول ها با ساختاری متراکم تر از احاظ نظری می توانند تا 512 گیگابایت ظرفیت داشته باشند. ارتفاع کمتر بانک ها در این نوع ماژول ها به لطف فاصله کمتر بین قالب ها دسترسی به ظرفیت ها بیشتر را ممکن می سازد.

همچنین به گفته این شرکت این نوع ماژول ها قابلیت خنک کنندگی بهتری دارند. پهنای باند تا 85 درصد نسبت به ماژول های حافظه DDR4 افزایش می یابد و امکان دسترسی به پهنای باند 7.2 گیگابایت در ثانیه فراهم می شود. در عین حال، ماژول های جدید دارای ولتاژ 1.1 ولت هستند که با ساختار جدید تنظیم ولتاژ، عملکرد نهایی را افزایش می دهد.

سامسونگ اعلام کرده است که سرعت تحول در بازار DDR5 کند است و باید سرعت این تولید و تحقیق در خصوص این نسل از حافظه ها افزایش یابد. بر همین اساس این شرکت کره ای قصد دارد تا ماژول های 512 گیگابایت DDR5 با سرعت 7200 مگاهرتز را تا پایان امسال تولید کند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود