گلکسی A72 4G میان رده ای قدرتمند که پرچمداران را به چالش می کشاند

بدون شک در میان اسمارتفون های میان رده، گوشی های هوشمند میان رده سری A و M سامسونگ توانسته اند عملکرد بسیار خوبی را از خودشان به نمایش بگذارند. برای مثال سامسونگ گلکسی A51 در سال میلادی 2021 توانست نام خود را به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند جهان به ثبت برساند. حال قرار است گلکسی A72 4G این بار با بهره بردن از مشخصات قدرتمندی که در برخی از موارد چیزی کم از یک پرچمدار ندارد، بصورت رسمی رونمایی شود.

مشخصات سامسونگ گلکسی A72 4G

مدت ها بود که شایعاتی از رونمایی این گوشی هوشمند در دو مدل 4G و 5G را شنیده بودیم و در این مقاله قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به مشخصات کامل در نظر گرفته شده برای مدل 4G که در اکثر موارد مشابه با مدل 5G می باشد.

در نمای رو به رویی این گوشی هوشمند قرار است به صفحه نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن FHD پلاس از نوع سوپر امولد مجهز شود. این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ برزورسانی 90 هرتز را دارد. اینجا لازم است یادآوری کنیم که صفحه نمایش برخی از پرچمداران پرادعا و گران قیمت نیز توانایی ارائه چنین نرخ بروزرسانی را ندارند.

برای طراحی صفحه نمایش اما این گوشی میان رده چیزی کم از یک پرچمدار قدرتمند ندارد. حضور ناچ اینفینیتی O که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته و سنسور دوربین سلفی قدرتمند 32 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. چنین طراحی ما را به یاد گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی نوت 20 می اندازد.

در قسمت پشتی نیز باز هم شاهد طراحی پرچمدار گونه ای می باشیم. چهار سنسور دوربین که در بریدگی مستطیلی شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در مورد سنسور های دوربین پشتی این گوشی هوشمند میان رده شایعات بسیاری را شنیده ایم.

پیش بینی می شود که یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال (البته شاید به جای این سنسور شاهد حضور سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک باشیم) و سنسور 5 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دوربین چهارگانه گلکسی A72 4G را تشکیل خواهند داد.

در بخش مشخصات سخت افزاری نیز این اسمارتفون به یکی از قدرتمند ترین پردازنده های میان رده کوالکام، یعنی اسنپدراگون 720G مجهز خواهد شد. رم های 6 و 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند.

همانند اکثر گوشی های هوشمند میان رده سری A سامسونگ، این اسمارتفون نیز به باتری قدرتمندی مجهز شده. باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 25 واتی مجهز به شارژ سریع، این گوشی میان رده را همراهی خواهد کرد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود