سامسونگ گلکسی A90 5G میان رده ای در حد و اندازه های یک پرچمدار

بدون شک سامسونگ گلکسی A90 5G مرز های بین یک گوشی هوشمند میان رده و یک پرچمدار را جا به جا کرده. گوشی های میان رده سری A و سری M سامسونگ را می توان بهترین گوشی های میان رده این شرکت دانست که در کنار مشخصات قدرتمند خود، توانستند فروش بسیار خوبی را نیز به خود اختصاص دهند.

امروز نیز سامسونگ از چهارمین گوشی هوشمند خود با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G پرده برداری کرد. البته این بار یک گوشی هوشمند میان رده چنین قابلیتی را با خود به همراه داشته. این در حالی می باشد که چیش از این ابتدا گلکسی اس 10 بود که قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل جدید را داشت.

مشخصات سامسونگ گلکسی A90 5G

طراحی

سامسونگ بار دیگر طراحی دوست داشتنی گوشی های هوشمند میان رده سری A خود را برای این مصحول جدید خود در نظر گرفته. در قسمت پشتی شاهد قرار گیری سنسور های دوربین اصلی سه گانه با چیدمان عمودی می باشیم.

به جز سنسور های دوربین اصلی، هیچ محلی در قسمت پشتی برای قرار گیری سنسور حسگر اثر انگشت در نظر گرفته نشده و گلکسی A90 5G از این قابلیت امنیتی پر کاربرد در صفحه نمایش خود بهره برده است.

برای صفحه نمایش زیبا و الیته با کیفیت این گوشی میان رده قدرتمند نیز، ناچ زیبای واتردراپ در نظر گرفته شده که البته سامسونگ نام صفحه نمایش اینفینیتی U را برای چنین صفحه نمایشی در نظر گرفته.

دوربین

یکی دیگر از قابلیت ها قدرتمند این گوشی سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای دوربین های اصلی آن می باشد که توانایی رقابت با پرچمداران این عرصه را خواهد داشت.

سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 5 مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسور های دوربین اصلی سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند. به نسبت یک پرچمدار جای خالی سنسور تله فوتو برای این گوشی هوشمند میان رده حس می شود.

در بریدگی ناچ زیبای صفحه نمایش نیز شاهد استفاده از سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی می باشیم.

پردازنده و باتری

شاید گلکسی A90 از سری گوشی های هوشمند میان رده این شرکت باشد اما قطعا با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده نظرتان به نسبت این گوشی میان رده تغییر خواهد کرد.

پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 کوالکام این گوشی هوشمند را همراهی خواهد کرد. این چیپست قدرتمند را اولین بار با گوشی های خانواده گلکسی اس 10 این شرکت دیده بودیم.

رم 6 و 8 به همراه حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء میکرو اس دی تا حداکثر میزان 512 گیگابایت از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشد

باتری 4500 میلی آمپری با شارژر 25 واتی مجهز به شارژ سریع نیز برای چنین گوشی هوشمندی با توجه به پردازنده 7 نانومتری در نظر گرفته شده، نوید بخش طول عمر قابل قبولی را می دهد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !