رونمایی رسمی سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس / غول ها وارد می شوند

بالاخره انتظار ها به پایان رسید و سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس بصورت رسمی رونمایی شدند. بعد از شایعات بسیار منتشر شده حال شاهد حضور قدرتمند پرچمدارن جدید سامسونگ می باشیم. قابلیت ها جدید اضافه شدن به قلم هوشمند S Pen و شارژر فوق سریع در نظر گرفته شده از جمله قابلیت ها بی نظیر این گوشی های هوشمند می باشند.

مشخصات سامسونگ گلکس نوت 10 و نوت 10 پلاس

صفحه نمایش

هماطور که پیش از این به لطف شایعات مطلع شده بودیم، سامسونگ برای اولین بار از طراحی ناچ اینفینیتی O اما این بار خاص تر از همیشه برای پرچمداران جدید سری نوت خود استفاده کرده. این بار حفره در نظر گرفته شده برای قرار گیری دوربین سلفی، که پیش از این برای پرچمداران گلکسی اس 10 این شرکت نیز هاد آن بودیم، به جای گوشه کناری در قسمت مرکزی صفحه نمایش در نظر گرفته شده.

خبری از دو حفره برای مدل پلاس نیست و هر دو مدل از تنها یک حفره آن هم با قطر کمتری به نسبت حفره های پیشین در نظر گرفته شده، بهره مند شده اند. مدل استاندارد این پرچمداران به صفحه نمایش 6.3 اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن 1080P پلاس و تراکم پیکسلی 401ppi و مدل پلاس به صفحه نمایش 6.8 اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن 1440p پلاس با تراکم پیکسلی 498ppi مجهز شده اند. هر دو نمایشگر از HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می کنند.

دوربین

مدل پلاس و گل سرسبد پرچمداران سامسونگ به دوربین های اصلی چهار گانه ای مجهز شده، سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم در بازه f/1.5 تا f/2.4 با لرزشگیر OIS و سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با لرزشگیر OIS به همراه سنسور فوق عریض 16 مگاپیکسلی 123 درجه ای به همراه سنسور TOF، سنسور های دوربین اصلی چهار گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

مدل استاندارد نیز همانند مدل پلاس به سنسور های مشابهی مجهز شده، تنها گلکسی نوت 10 فاقد سنسور TOF می باشد. سنسور TOF گلکسی نوت 10 پلاس با قابلیت 3D قادر است تصاویری با ابعاد 80×80×80 سانتی متری را ارائه دهد.

در بردیگی ناچ زیبای اینفینیتی O در نظر گرفته شده در قسمت مرکزی صفحه نمایش نیز شاهد سنسور 10 مگاپیکسلی 80 درجه ای با قابلیت فوکوس اتوماتیک برای دوربین سلفی می باشیم.

قابلیت های جدید

پیش از این شاهد استفاده از S Pen برای اولین بار در گلکسی نوت 9 بوده  ایم، اما این بار این قلم هوشمند کامل تر از قبل برای این پرچمداران جدید در نظر گرفته شده. با استفاده از سنسور های حرکتی جدید در نظر گرفته شده برای S Pen شما قادر خواهید بود با حرکت دادن این قلم کار های برنامه ریزی شده از پیش تعیین شده ای  را انجام دهید و سازگاری رابط کاریری با این قلم هوشمند به شما این اجازه را خواهد داد تا از فاصله دور بتوانید با این پرچمدارن جدید یک سری کار های مشخص شده ای را انجام دهید.

پرچمداران جدید سامسونگ به راحتی قابل سازگار شدن با ویندوز 10 می باشند. شما می توانید با سینک شدن براحتی به پیام ها و تصاویر خود دسترسی پیدا کنید. قابلیت جدید PlayGalaxy Link نیز به شما ین اجازه را می دهد تا بازی های نصب شده روی سیستم خانگی خود را به وسیله این گوشی های هوشمند بازی کنید. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد این پرچمدارن زمان بازی نیز، سیستم های خنک کننده قدرتمند و کارآمدی در نظر گرفته شده.

سخت افزار و باتری

طبق روال همیشگی پرچمداران سامسونگ این پرچمدارن جدید نیز در دو مدل به پردازنده های اگزینوس اختصاصی سامسونگ و اسنپدراگون کوالکام مجهز شده اند. پردازنده جدید 7 نانومتری اگزینوس 9825 و پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 ( مدل پلاس این پردازنده در حالی که شایعات خبر از مجهز شدن به آن را می دانند در نظر گرفته نشده اند) برای این پرچمداران قدرتمند در نظر گرفته شده اند.

هر دو گوشی به  حافظه داخلی پایه 256 گیگبایتی مجهز شده اند و حداکثر میزان ظرفیت حافظه داخلی نیز 512 گیگابایت خواهد بود. گلکسی نوت 10 به از رم 8 گیگابایتی بهره خواهد برد، هز مدل 5G این گوشی نیز به رم 12 گیگابایتی مجهز خواهد شد. این در حالی می باشد که مدل پلاس در کنار رم 12 گیگابایتی، قابلیت ارتقاء حافظه خارحی تا حداکثر میزان 1 ترابایت را نیز خواهد داشت.

مدل پلاس به باتری قدرتمند 4300 میلی آمپری مجهز شده که با توجه به تکنولوژی شارژ سریع 45 واتی نوید عملکرد فوق العاده ای را می دهد. با توجه به گفته مسئولین سامسونگ، تنها 30 دقیقه برای شارژ کامل باتری این گوشی هوشمند زمان نیاز است. از طرفی در جعبه ین محصول، شما شارژر 25 واتی را خواهید داشت و برای استفاده از شارژر 45 واتی باید آن را به عنوان یک وسیله جانبی خریداری کنید. گلکسی نوت 10 نیز به باتری 3500 میلی آمپری با شارژر 25 واتی مجهز شده.

قیمت

نوت 10 با قیمت پایه 949 دلار و نوت 10 پلاس با قیمت پایه 1099 دلاری روانه بازار خواهند شد. پیش فروش این گوشی های هوشمند نیز از همین امروز آغاز شده.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !