گل سر سبد سامسونگ معرفی شد / هرآنچه از گلکسی اس 21 اولترا می دانیم

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا به عنوان گل سر سبد گوشی های هوشمند این شرکت معرفی شد و مشخصات فنی قدرتمند و طراحی جالب و جذابی را نیز با خود به همراه داشته. البته در کنار رونمایی این پرچمدار شاهد معرفی سامسونگ گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس نیز بودیم. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مشخصات دقیق در نظر گرفته شده برای این پرچمدار بنام سامسونگ.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

طراحی و صفحه نمایشی

طراحی در نظر گرفته شده برای نمای رو به رویی هر سه گوشی هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی اس 21 تقریبا مشابه یکدیگر بوده اند و نمونه چنین طراحی را پیش از این در گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی نوت 20 نیز در نظر گرفته شده بود.

بی شک گلکسی اس 21 اولترا به نسبت دو عضو کوچکتر این خانواده، مشخصات فنی قدرتمند تری را با خود به همراه داشت. در بخش مشخصات صفحه نمایش نیز سامسونگ مثل همیشه حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

این پرچمدار به صفحه نمایشی 6.8 اینچی از نوع داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1440×3200 مجهز شده است. صفحه نمایش بسیار زیبا و با کیفیت به ناچ اینفینیتی O نیز مجهز شده. بریدگی ناچ نیز در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته است.

بهره بردن از ناچ اینفینیتی O سبب شده تا شاهد نسبت تصویر 20 به 9 می باشیم. از جمله قابلیت های قدرتمند در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش، توانایی ارائه نرخ تازه سازی 120 هرتز می باشد. به نسبت گلکسی اس 20، صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ توانایی ارئه روشنایی بهتر 25 درصدی (1500 شمع در متر مربع) دارد و شاهد تراکم پیکسلی 551ppi در هر اینچ می باشیم.

همانطور که اشاره کردیم، صفحه نمایش گلکسی اس 21 اولترا توانایی ارائه نرخ تازه سازی 120 هرتز را دارد. اما برای صرفه هرچه بهتر مصرف انرژی، این صفحه نمایش حداقل نرخ تازه سازی 10 هرتز (هنگام خواندن متون) و حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز (هنگام گیک پلی) ارائه می کند و سبب می شود تا مدیریت مصرف باتری بخوبی صورت گیرد.

سنسور های دوربین مشهور و قدرتمند

سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این گل سرسبد نیز شاید سنسور های دوربین آشنایی باشد اما نمی توان منکر قدرت این سنسور های دوربین شد. یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی 9 در 1 و خروجی تصویر 12 مگاپیکسلی و ثبت تصاویر RAW 12 بیت به همراه سنسور 10 مگاپیکسلی پریسکوپ و سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو در کنار سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور های دوربین سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا.

سنسور اصلی، سنسور پریسکوپ و سنسور تله فوتو در نظر گرفته شده برای این پرچمدار به قابلیت OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال مجهز شده اند. برای اولین بار در میان پرچمداران سامسونگ، این گوشی هوشمند توانایی ضبط ویدئو 8K با نرخ 30 فریم در ثانیه را خواهد داشت.

سنسور 10 مگاپیکسلی پریسکوپ این گوشی هوشمند توانایی زوم 10 برابری اپتیکال (زوم بدون کم شدن کیفیت تصویر) و سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو توانایی زوم 3 برابری اپتیکال را خواهد داشت. سنسور 108 مگاپیکسلی قدرتمند نیز توانایی زوم 100 برابری دیجیتال را دارد.

اما در میان پرچمداران این شرکت، سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا برای اولین بار به سنسور دوربین سلفی قدرتمندی مجهز شده. بریدگی دایره ای شکل همانطور که گفتیم در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش، سنسور 40 مگاپیکسلی دوربین سلفی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 را در خود جای داده است.

پردازنده و باتری

این بار طبق روال هر ساله، سامسونگ از پردازنده اختصاصی خود و پردازنده جدید کوالکام برای پرچمداران جدیدش بهره برده است. پردازنده اختصاصی اگزینوس 2100 سامسونگ به همراه پردازنده اسنپدراگون 888 شرکت کوالکام برای این دو پرچمدار در نظر گرفته شده (که البته مدل اگزینوس 2100 در بازار ایران به فروش می رسد).

بی شک در میان پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، پردازنده های در نظر گرفته شده برای پرچمداران جدید سامسونگ با معماری 5 نانومتری و بهره بردن از هسته های قدرتمند، یکی از قدرتمند ترین ها می باشند. بر خلاف هر سال، امسال تمام گوشی های هوشمند این خانواده به لطف بهره بردن از چنین پردازنده هایی، توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را خواهند داشت.

در بخش مشخصات میزان ظرفیت باتری نیز شاهد حضور باتری 5000 میلی آمپر ساعتی قدرتمند می باشیم. اما این گوشی هوشمند همانند تمام گوشی های هوشمند این خانواده، دیگر آداپتور شارژر را با خود به همراه ندارد و کاربران این گوشی های هوشمند می بایست، شارژر پرچمداران جدید را بصورت جداگانه خریداری کنند.

اما نکته جالب توجه مجهز شدن این پرچمدار به قلم هوشمند S Pen می باشد. اتفاقی که برای اولین بار در میان تاریخ گوشی های هوشمند سری اس سامسونگ رخ اده است. قلم هوشمند جذابی که همانند قلم های هوشمند خانواده نوت، قابلیت های جذاب و جالبی را با خود به همراه دارد.

اما با توجه به تمام مشخصات در نظر گرفته شده، سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا همانند تمام پرچمداران بنام این شرکت، قیمت ارزانی را با خود به همراه نخواهد داشت. این پرچمدار قرار است با قیمت پایه 1199 دلاری روانه بازار شود.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود