معرفی رسمی پرچمداران سامسونگ / هرآنچه از گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس می دانیم

بالاخره گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی اس 21 بصورت رسمی معرفی شد. در این مقاله قرار است نگاهی دقیق داشته باشیم به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس. سه گوشی هوشمند در قالب این خانواده بصورت رسمی معرفی شده اند. از جمله مشخصات قدرتمند می توان به طراحی، صفحه نمایش، سنسور های دوربین و پردازنده های در نظر گرفته شده اشاره کرد.

مشخصات گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس

طراحی و صفحه نمایش

طراحی نمای روبه رویی در نظر گرفته شده برای دو عضو کوچک این خانواده، طراحی آشنایی می باشد که پیش از این نیز گوشی های هوشمند خانواده گلکسی نوت 20 این شرکت از آن بهره برده بودند. صفحات نمایش تخت که به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده اند.

گلکسی اس 21 به صفحه نمایشی 6.2 اینچی و گلکسی اس 21 پلاس به صفحه نمایشی 6.7 اینچی مجهز شده اند. جنس هر دو صفحه نمایش از نوع داینامیک امولد 2X مجهز شده اند. صفحات نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتزی و رزولوشن 2400×1080 پیکسلی را دارد. این در حالی می باشد که نسل قبلی پرچمداران سری اس، به صفحات نمایشی با رزولوشن 3200×1400 پیکسلی مجهز شده بودند.

این در حالی می باشد که به نسبت نسل قبلی خود رزولوشن پایین تری را ارائه می کنند. برای هرچه بهتر صرفه انرژی نیز، نرخ بروزرسانی صفحه نمایش با توجه به نیاز شما، حداقل نرخ تازه سازی 48 هرتز (برای مثال، در هنگام خواندن نوشته ها) و حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز (گیم پلی های سنگین و تماشای ویدئو) را ارائه می کند.

با توجه به پنل امولد در نظر گرفته شده برای صفحه نمایش این دو گوشی هوشمند، همانند اکثر پرچمداران سامسونگ، شاهد قرار گیری قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس می باشیم. به گفته سامسونگ، سنسور جدید در نظر گرفته شده به نسبت نسل قبلی، توانایی ارائه عملکرد بهتر و سریع تر 70 درصدی را خواهد داشت.

سنسور های دوربین یکسان و آشنا

سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این دو پرچمدار چندان سنسور های دوربین جدیدی نیستند و پیش از این نیز در پرچمداران سری نوت 20 نیز سنسور های دوربین مشابهی را دیده بودیم.

در نمای جلویی همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای هر دوی این گوشی های هوشمند به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده اند. بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته که سنسور 10 مگاپیکسلی دوربین سلفی را در خود جای داده است.

در این بخش هم، گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس به سنسور دوربین سلفی مشابهی با گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی نوت 20 مجهز شده اند. در قسمت پشتی اما با توجه به تصاویر که مشاهده می کنید، سه سنسور دوربین در طراحی جدیدی به نسبت پرچمداران نسل ها قبلی، برای این دو پرچمدار در نظر گرفته شده است.

همانطور که اشاره کردیم، گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس به سنسور های دوربین مشابهی مجهز شده اند. در قسمت پشتی نیز یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با زاویه دید 120 درجه ای و سنسور 64 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال (زوم بدون کم شدن کیفیت تصویر) و زوم 30 برابری دیجیتال (Space Zoom)، سنسور های دوربین سه گانه این دو پرچمدار را تشکیل می دهند.

سنسور اصلی در نظر گرفته شده برای این دو گوشی هوشمند به قابلیت لرزشگیر اپتیکال با همان OIS مجهز شده اند. توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه، از دیگر قابلیت های سنسور های دوربین در نظر گرفته شده می باشد.

پردازنده های قدرتمند، پشتیبانی از شبکه های 5G

این بار طبق روال هر ساله، سامسونگ از پردازنده اختصاصی خود و پردازنده جدید کوالکام برای پرچمداران جدیدش بهره برده است. پردازنده اختصاصی اگزینوس 2100 سامسونگ به همراه پردازنده اسنپدراگون 888 شرکت کوالکام برای این دو پرچمدار در نظر گرفته شده (که البته مدل اگزینوس 2100 در بازار ایران به فروش می رسد).

بی شک در میان پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، پردازنده های در نظر گرفته شده برای پرچمداران جدید سامسونگ با معماری 5 نانومتری و بهره بردن از هسته های قدرتمند، یکی از قدرتمند ترین ها می باشند. بر خلاف هر سال، امسال تمام گوشی های هوشمند این خانواده به لطف بهره بردن از چنین پردازنده هایی، توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را خواهند داشت.

سامسونگ گلکسی اس 21 به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و گلکسی اس 21 پلاس به باتری 4800 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند. به نسبت پرچمداران سال 2020 یعنی گوشی های هوشمند خانواده سامسونگ گلکسی اس 20، تغییرات چندانی را در این بخش شاهد نبودیم.

اما با توجه به اینکه، پرچمداران خانواده گلکسی اس 21، اولین پرچمداران سامسونگ می باشند که پردازنده های با معماری 5 نانومتری مجهز شده اند، شاید از نظر میزان ظرفیت باتری در نظر گرفته شده چندان تفاوتی را با پرچمدارن نسل قبلی شاهد نبودیم، اما به طبع پردازنده های 5 نانومتری مصرف انرژی کمتری به نسبت پردازنده های 7 نانومتری دارند و همین امر سبب خواهد شد تا باتری پرچمداران خانواده گلکسی اس 21، به ازای هر بار شارژ طول عمر مفید بهتری را به نسبت مدل 2020 ارائه دهند.

اما نکته جالب این پرچمداران، حذف آداپتور شارژر از جعبه این پرچمداران جدید بود. گلکسی اس 21 و گلکسی اس 21 پلاس توانایی پشتیبانی از شارژر های 25 واتی مجهز به شارژ سریع، 15 واتی شارژر وایرلس مجهز به شارژ سریع و شارژ معکوس 9 واتی را خواهند داشت.

اما یکی دیگر از اتفاقات جالب توجه، قیمت های پایه در نظر گرفته شده برای این دو پرچمدار می باشد. گلکسی اس 21 قرار است با قیمت پایه 799 دلار و گلکسی اس 21 پلاس با قیمت پایه 999 دلار روانه بازار خواهند شد. به نسبت مدل 2020 این دو پرچمدار قیمت های ارزان تری را به خود اختصاص داده اند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود