سامسونگ گلکسی Z فولد 2 گوشی جدید یا نسخه بهبود یافته

سامسونگ گلکسی Z فولد 2

سامسونگ گلکسی Z فولد 2 به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند انعطاف پذیر این شرکت در کنار پرچمداران خانواده گلکسی نوت 20 بصورت رسمی معرفی شد. در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم که مشخصات و طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی جذاب و ببینیم که به نسبت نسل اول خودش چه تغییراتی را با خود به همراه داشته است.

طراحی چشم نواز

سامسونگ این بار طراحی جالبی را برای گلکسی Z فولد 2 در نظر گرفته. طراحی مشابه با گلکسی نوت 20 اولترا که جذابیت چشم نوازی به آن بخشیده است. نقطه اوج این طراحی در قسمت پشتی شاهد هستیم. سنسور های دوربین در بریدگی مستطیلی شکلی قرار گرفته که بیش از پیش برجسته شده که خودنمایی و دل فریبی بیشتری می کند.

به نسبت گلکسی فولد، بی شک این گوشی هوشمند طراحی جذاب تری را با خود به همراه دارد. در بخش طراحی صفحه نمایش نیز باز هم شاهد پیشرفت سامسونگ به نسبت نسل اول می باشیم. صفحه نمایش این گوشی هوشمند به ناچ بسیار زیبای اینفینیتی O مجهز شده. این در حالی می باشد که صفحه نمایش گلکسی فولد از طراحی بهره می برد که چندان جذاب به نظر نمی رسید.

صفحه نمایشی هم خوب هم بد

حال که به طراحی صفحه نمایش رسیده ایم، به سراغ مشخصات فنی آن می رویم. سامسونگ این بار از صفحه نمایشی 6.2 اینچی در حالت تاشو استفاده کرده. دلیل این اتفاق صفحه نمایش ثانویه کوچکی بود که برای گلکسی فولد در نظر گرفته شده بود و انتقادات بسیاری را در پی داشت.

صفحه نمایش اصلی نیز با ابعاد 7.6 اینجی باز هم به نسبت قبل بهبود چشم گیری داشته است. اصلی ترین نقطه قوت این صفحه نمایش، میزان نرخ بروزرسانی در نظر گرفته شده می باشد. صفحه نمایش اصلی گلکسی Z فولد 2 توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد که با توحه ابعاد در نظر گرفته شده زیبایی بصری بسیاری جذابی را با خود به همراه داشته.

اما در این بخش می توانیم انتقادی به سامسونگ داشته باشیم. صفحه نمایش اصلی همانطور که گفتیم توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد که جای هیچ حرف و سخنی را باقی نمی گذارد، اما صفحه نمایش ثانویه تنها قادر به ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز است. در هنگام استفاده از این گوشی هوشمند کاملا تغییر نرخ بروزرسانی در صفحات اصلی و ثانویه را حس می کنید که اصلا اتفاق خوبی نیست.

سنسور های دوربین و HANDS_ON

زمانی که گلکسی فولد معرفی شد، شش سنسور دوربین را با خود به همراه داشت که همگان را شگفت شده کرد. اما متاسفانه تنها تعداد سنسور های این دوربین بود که می توانست عرض اندام کند و نتوانست آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

به طبع بهتر است دنبال کیفیت باشیم تا کمیت. به همین دلیل گلکسی Z فولد 2 به نست گلکسی فولد به تعداد سنسور های دوربین کمتری مجهز شد. یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی انعطاف پذیر را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی نیز سنسور 10 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. در مجموع شاهد حضور 5 سنسور می باشیم.

اما به طبع گوشی های هوشمند انعطاف پذیر، ضخامت بالاتری را به نسبت گوشی های هوشمند معمولی با خود به همراه خواهند داشت. گلکسی فولد با ضخامت 15 نانومتری روانه بازار شد. اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، هواوی میت ایکس به عنوان گوشی انعطاف پذیر این شرکت، با طراحی جذاب خود و ضخامت 11 میلی متری، HANDS_ON جذابی را ارائه می کرد.

البته در مراسم رونمایی گلکسی Z فولد 2 خبری از ضخامت در نظر گرفته شده نبود. اما با توجه به تصاویر و ویدئو های منتشر شده گویا چندان تفاوتی را با سری اول شاهد نیستیم.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !