سامسونگ، هواوی و اپل پرفروش ترین شرکت ها در سال 2020

با توجه به بحران جهانی کرونا ویروس، فروش گوشی های هوشمند در بازار های جهانی با کاهش چشم گیری همره بود. اما می خواهیم ببینیم در این وضعیت بحرانی کدامیک از شرکت های فعال در عرصه گوشی های هوشمند توانسته اند عملکرد خوبی را در زمینه فروش از خود به نمایش بگذارند. سامسونگ، هواوی و اپل توانستند نام خود را به عنوان پرفروش ترین شرکت های این عرصه به ثبت برسانند. که در این میان عملکرد خوب اپل بیش از سال های گذشته به چشم می آید.

چند سالی است که سه شرکت قدرتمند سامسونگ، هواوی و اپل توانسته اند در بازار فروش جهانی گوشی های هوشمند بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دهند. البته تا چند سال اخیر این اپل بود که بعد از سامسونگ در مقام دوم قرار می گرفت و حال هواوی با عملکرد خوب خود جای اپل را گرفته.

هواوی از اواخر سال 2019 از سمت امریکا تحریم شد و این اتفاق سبب شد تا بازار های فروش امریکا را از دست بدهد و حتی تحریم های بسیاری از کشور های اروپایی و نیز برخی از کشور های آسیایی، شرایط را برای هواوی سخت و سخت تر کرد. اما فروش خوب گوشی های هوشمند این شرکت در چین باعث شد که هنوز هم رتبه دوم پرفروش ترین شرکت جهان را در اختیار داشته باشد.

با توجه به آمار منتشر شده، سامسونگ و هواوی توانستند هر کدام به تنهایی 20 درصد از فروش کلی بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهند. اپل نیز با اختصاص دادن 13.5 درصد از بازار فروش، در رتبه سوم قرار گرفت. در مجموع تمام شرکت ها با کاهش فروش گوشی های هوشمند خود همراه بودند و بیشترین کاهش فروش نیز مربوط به شرکت سامسونگ بود.

اما همانطور که اشاره کردیم، با توجه به عملکرد خوب گوشی های هوشمند خانواده آیفون 11، اپل کمترین میزان کاهش فروش به نسبت سال قبل را داشت و باید گفت که عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته. آیفون 11 توانست با فروش چشم گیر خود با اختلاف بیشترین میزان فروش را در بازار جهانی به نسبت گوشی های هوشمند دیگر به خود اختصاص دهد.  در جدول بالا به ترتیب پر فروش ترین گوشی های هوشمند سال 2020 را مشاهده می کنید.

اما سایه شیائومی نیز بر روی اپل سنگینی می کند. این شرکت توانست 10.2 درصد از سهم بازار فروش را به خود اختصاص دهد و رتبه چهارم را در بین پرفروش ترین شرکت های این عرصه به خود اختصاص داد. ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو پرفروش ترین گوشی های هوشمند این شرکت در سال میلادی 2020 بودند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !