مشکل امنیتی جدید برای سنسور حسگر اثر انگشت گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ برای اولین بار از سنسور های حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی های خانواده گلکسی اس 10 خود استفاده کرد. اما به تازگی با توجه به اظهار نظر برخی از کاربران، مشکل امنیتی جدید برای سنسور های حسگر اثر انگشت برخی از گوشی های گلکسی اس 10 پلاس این شرکت به وجود آمده است.

به گفته برخی از کاربران بعد از دریافت بروزرسانی جدید، مشکل امنیتی جدید برای این گوشی های هوشمند به وجود آمده. به ذاسن صورت که سنسور حسگر اثر انگشت که در صفحه نمایش قرار گرفته هر اثر انگشتی را قبول می کند و قفل گشایی براحتی صورت می پذیرد.

در کمال نعجب پیش از این بروزرسانی هیچ مشکلی برای این قابلیت پر کاربرد به وجود نیاده بود و حال داستان کمی متفاوت شده است.

مسئولین سامسونگ نیز در این راستا اعلام کردند، با توجه به اینکه پیش از با چنین مشکلی مواجه نشده بودند قطعا ایراد کار از آخرین نسخه بروزرسانی امنیتی این گوشی های هوشمند می باشد و از نظر سخت افزاری هیچ مشکلی وجود ندارد.

سامسونگ نیز برای برطرف کردن این مشکل اعلام کرده که بزودی در هفته آینده بروزرسانی های جدید برای بسته امنیتی این گوشی هوشمند منتظر خواهد شد و قول داده که تمام این مشکلات حل خواهند شد.

از نکته های جالب اینکه، بروزرسانی امنیتی که سبب بروز چنین مشکلی شد برای گوشی های خانواده گلکسی نوت 10 این شرکت نیز منتشر شده بود، اما مشکل این چنین به وجود نیامد.

اما سامسونگ قصد دارد این بروزرسانی امنیتی را برای گوشی های خانواده اس 10 و نوت 10 منتشر کند تا چنین مشکل مشابهی برای گوشی های خانواده گلکسی نوت 10 این شرکت نیز بوجود نیاید.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !