عصر جدید پردازنده های سامسونگ با معرفی پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 992

سامسونگ همواره برای گوشی های هوشمند خودش از پردازنده های شرکت کوالکام و پردازنده های اختصاصی خودش استفاده می کرد. یکی از ایراداتی که دراین بخش بسیار مشهود بود، عملکرد بهتر پردازنده های شرکت کوالکام به نسبت پردازنده های اختصاصی اگزینوس سامسونگ بود. این بار اما گویا سامسونگ قصد دارد تا از جدیدترین پردازنده 5 نانومتری خود، یعنی اگزیوس 992 پرده برداری کند.

اگزینوس 990 در حال حاضر جدیدترین پردازنده این شرکت با معماری 7 نانومتری می باشد که پرچمدارانی چون گوشی های هوشمند خانواده گلکسی اس 20 این شرکت را نیز همراهی کرده است. اما همانطور که اشاره کرده ایم، همواره پردازنده های اگزینوس به نسب پردازنده های شرکت کوالکم عملکرد ضعیف تری را از خود به نمایش گذاشته اند. در آخرین رده بندی AnTuTu نیز شاهد صدر نشینی مقتدرانه پردازنده اسنپدراگون 865 بودیم.

تا به امروز شاهد رونمایی هیچ پردازنده ای با معماری 5 نانومتری نبوده ایم. هرچند بسیاری از شرکت های معتبر در این عرصه از جمله کوالکام و هواوی نیز تلاش دارند تا بزودی اولین پردازنده های خود را با معماری 5 نانومتری روانه بازار کنند.

با توجه به اخبار منتشر شده، سامسونگ با همکاری شرکت تایوانی TSMC می خواهد اگزینوس 992 را به عنوان جدیدترین و اولین پردازنده 5 نانومتری اش معرفی کند. هسته Cortex-A78 به همراه پردازده گرافیکی Mali-G78 قرار است این پردازنده جدید را همراه کنند.

به گفته سامسونگ، اگزینوس 992 در مقایسه با اگزینوس 990 توانایی ارائه عملکرد بهتر 20 درصدی در بخش پردازنده و عملکرد بهتر 25 درصدی در بخش GPU یا همان پردازنده گرافیکی را خواهد داشت. شایعات و اخبار نشان از آن دارد که سامسونگ تمام تلاش خود را خواهد کرد که تا همزمان با رونمایی از پرچمدارن گوشی های هوشمند خانواده گلکسی نوت 20، از این پردازنده جدید خود پرده برداری کند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !