پشتیبانی از Zen 3 بروی مادربردهای AMD 400 ام اس آی با بایوس 16 مگابایتی

پردازنده های Ryzen 4000 با معماری Zen 3 تا چند ماه دیگر معرفی و روانه بازار می شود. از همین رو مدیر بازاریابی msi خبر پشتیبانی از Zen 3 را بروی مادربردهای مبتنی بر چیپ ست AMD 400 که به تراشه بایوس 16 مگابایتی مجهز هستند را تایید کرد.

شرکت تایوانی MSI تایید کرد که مادربردهای مبتنی بر چیپ ست AMD 400 از نسل جدید پردازنده های AMD پشتیبانی می کنند. البته این خبر زمانی شکل جذاب تر به خود می گیرد که بدانید مادربردهای مبتنی بر چیپ ست AMD 400 در دو مدل معمولی و MAX روانه بازار شده اند. مادربردهای معمولی از تراشه 16 مگابایتی و مادربردهای MAX از تراشه بایوس 32 مگابایتی استفاده می کنند. همین اخلاف اندک باعث شد تا مادربردهای MAX به راحتی از Zen 2 و Zen 3 پشتیبانی کنند. اما این بار نوبت مادربردهای AMD 400 با تراشه بایوس 16 مگابایتی است تا خودی نشان دهند.

پشتیبانی از Zen 3 بروی مادربردهای AMD 400 ام اس آی با بایوس 16 مگابایتی

ام اس آی با تاکید بر پشتیبانی مادربردهای AMD 400 با تراشه 16 مگابابتی از پردازنده های جدید، نشان داد که این نسل از پردازنده های AMD از سطح پشتیبانی بالایی سود می برند. مادربردهای MAX بدون دردسر می توانند تنها با بروزرسانی بایوس، پشتیبانی از Zen 3 را دریافت کنند. اما احتمال می دهیم که این پشتیبانی در تراشه بایوس 16 مگابایتی با محدودیت هایی روبرو باشد. هرچند همین پشتیبانی می تواند از نظر اقتصادی مورد توجه کاربران قرار گیرد. کاری که AMD و شرکای آن می توانند به راحتی انجام دهند اما اینتل هنوز هم در حال محدود کردن پشتیبانی ها است.

پست های مرتبط

اسپاتیفای گجت Car Thing را به طور کامل از کار می‌اندازد !

آیپد مینی 7 اپل احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !