Samsung S95B OLED بهترین نمایشگر برای Playstation 5 و Xbox Series X

بعد از اینکه یک کنسول Playstation 5 یا Xbox Series X خریدید، حالا نوبت به یک نمایشگر توانمند و همگام است که تمام ویژگی های بصری نسل جدید را به شما نشان دهد. نمایشگر Samsung S95B OLED دقیقا همان چیزی است که دارندگان کنسول های نسل نهمی باید آن را داشته باشند تا معنای واقعی کیفیت را لمس کنند.

یک تیم حرفه ای بسازید

وارد شدن به نسل نهم بسیار هیجان انگیز است و شاهد ارتقای سطح کیفی بازی های کنسولی بودیم. کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس، ما را با سطح جدیدی از جلوه های بصری آشنا کردند ولی خوب سوال مهم این است که فقط داشتن یک کنسول نسل نهمی می تواند ما را به بهترین سطح جلوه های بصری برساند؟ قطعا شما برای دیدن پتانسیل و توانمندی کنسول های نسل نهم احتیاج به یک نمایشگر حرفه ای دارید که از لحاظ فن آوری همپای با نسل نهم باشد. این روزها خیلی از گیمرها را می بینم که با انواع نمایشگرهای باکیفیت در حال تجربه بازی های نسل نهم هستند، ولی واقعیت چیزی بیشتر از آنچه است که دارید با چشمان خود مشاهده می کنید.

Samsung S95B OLED یکی از بهترین تلویزیون‌های 2022 است که می‌توانید برای PlayStation 5، PlayStation 5 Digital Edition، Xbox Series X  و یا Xbox Series S خود تهیه کنید. فناوری استفاده شده در سری S95B چیزی شبیه یک انقلاب کوچک در فناوری نمایشگر است. قطعا نمایشگرهای OLED تبدیل به انتخاب اول فیلم بازها و گیمرها است چون غنای رنگی بسیار خوبی را ارائه می دهد.

خوب فقط داشتن یک نمایشگر عالی هم نمی تواند ملاک باشد، چون شما باید آن را برای بازی کردن خود اختصاصی سازی کنید. در ادامه به تنظیمات Samsung S95B OLED اشاره می کنیم تا بیشترین بهره را از کنسول های خود ببرید و البته اصول اولیه اتصال یک کنسول به نمایشگر می پردازیم.

1. برای شروع، مطمئن شوید که کنسول خود را مستقیماً به Samsung S95B OLED متصل کرده اید. استفاده از تقسیم کننده HDMI یا گذرگاه HDMI ممکن است منجر به مشکلاتی با تاخیر ورودی و کیفیت تصویر شود.

نکته: به خاطر داشته باشید که Xbox Series S فقط با کابل HDMI 2.0 عرضه می شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از قابلیت‌های نمایشگر سری S نهایت استفاده را ببرید، ممکن است بخواهید یک کابل HDMI 2.1  تهیه کنید. هر دو نسخه PS5 و همچنین Xbox Series X دارای کابل HDMI 2.1 هستند.

2. در مرحله بعد، می توانید به تنظیمات Samsung S95B خود بروید و سپس به Connections > Game Mode Settings  بروید. از آنجا، مطمئن شوید که حالت بازی را روی خودکار تنظیم کرده اید. با انجام این کار، تلویزیون OLED به طور خودکار تشخیص می دهد که شما در حال انجام یک بازی هستید و به حالت بازی تغییر می کند.

نکته: در این حالت تاخیر ورودی کمتری خواهید داشت. علاوه بر این، ویژگی نرخ تجدید متغیر به طور خودکار برای دستگاه تلویزیون فعال می شود.

3. همچنین در منوی  Game Mode Settings، توصیه می کنیم Dynamic Equalizer را روی 0 قرار دهید.

4. در همین منو می توانید Game Motion Plus را نیز انتخاب کنید. از آنجا، توصیه می کنیم که ویژگی Game Motion Plus را غیرفعال کنید زیرا می تواند تاخیر اضافی و جلوه های بصری ناخواسته را به بازی های شما وارد کند.

5. همچنین می توانید به منوی HDR Tone Mapping در تنظیمات حالت بازی بروید. از آنجا، HDR10+ Gaming  را روی Basic قرار دهید و سپس تنظیمات Game HDR را فعال کنید.

6. به منوی تنظیمات برگردید و سپس به قسمت Picture > Expert Picture Settings بروید.

نکته: در داخل «تنظیمات تخصصی»، توصیه می‌کنیم «شارپنس» را روی 0 تنظیم کنید. در غیر این صورت، ممکن است المان های بصری ناخواسته‌ای وجود داشته باشند که تصویری بیش از حد تیز داشته باشند.

7.برای بقیه تنظیمات تصویر حرفه ای، حتماً موارد زیر را انجام دهید:

 Brightness را روی 50 تنظیم کنید.

Contrast  را روی 50 قرار دهید.

رنگ را روی 30 قرار دهید.

Tint (G/R) را روی 0 تنظیم کنید.

Contrast Enhancer  را روی Off قرار دهید.

رنگ رنگ را روی گرم 2 تنظیم کنید.

گاما را روی 0 تنظیم کنید.

Shadow Detail  را روی 0 قرار دهید.

تنظیمات فضای رنگ را روی 0 تنظیم کنید.

حداکثر روشنایی را روی High تنظیم کنید.

8. همچنین باید مطمئن شوید که ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی را برای Samsung S95B OLED  خود خاموش کرده اید که ممکن است به طور خودکار سطح روشنایی صفحه نمایش آن را کاهش دهد.

نکته: برای انجام این کار، به Settings > All Settings > General & Privacy > Power and Energy Saving  بروید. پس از آن، مطمئن شوید که موارد زیر غیرفعال هستند:

بهینه سازی روشنایی

کاهش روشنایی

روشنایی حرکتی

9.علاوه بر این، باید مطمئن شوید که تنظیمات تصویر مناسب را روی کنسول خود دارید.

نکته: در سیستم PlayStation 5 و PlayStation 5 Digital Editon، باید به Settings > Screen and Video  بروید. از منوی Screen and Video، مطمئن شوید که تنظیمات زیر درست است:

رزولوشن روی 2160p  تنظیم شده است.

4K Transfer Rate  روی Automatic تنظیم شده است.

VRR  روی Automatic تنظیم شده است.

ALLM  روی Automatic تنظیم شده است.

HDR  روی On When Supported تنظیم شده است.

Deep Color Output  روی Automatic تنظیم شده است.

RGB Range  روی Automatic تنظیم شده است.

Enable 120 Herz Output  روی Automatic تنظیم شده است.

در Xbox Series X  و  Xbox Series S، به Settings > General > TV & display options بروید. در داخل منوی گزینه‌های تلویزیون و نمایشگر، مطمئن شوید که Resolution روی 4K UHD تنظیم شده است.

از همان منو، به “حالت های ویدئویی” بروید و سپس مطمئن شوید که موارد زیر فعال هستند:

به حالت تأخیر کم خودکار اجازه دهید

نرخ نوسازی متغیر را مجاز کنید

اجازه 4K

HDR10  مجاز است

اگر می‌خواهید بازی‌هایی که از HDR پشتیبانی نمی‌کنند تا حد امکان دقیق به نظر برسند، توصیه می‌کنیم که تنظیمات خودکار HDR را در «حالت‌های ویدیو» غیرفعال کنید.

امیدوار هستم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و با بهره مندی از آن به تنظیمات ایده آلتان برای یک تجربه گیمینگ بدست بیاورید.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد